Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

بودجه تحقیقاتی ۳۲ میلیون دلاری برای بیماری‌های قابل انتقال با تماس جنسی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا اعلام کرد که بودجه‌ای ۳۲ میلیون دلاری برای تحقیق دربارهٔ بیماری‌هایی تخصیص داده که از راه ارتباط جنسی یا با تماس خون آلوده (STBBI) منتقل می‌شوند.

در بیانیه‌ای که دولت فدرال منتشر کرده، آمده است که در قالب این برنامه شش تیم تحقیقاتی وظیفه بررسی زیستی و درمانیِ HIV/AIDS را دارند و همزمان سه مرکز تحقیقاتی بر روی HIV/AIDS، هپاتیت C، و STBBI تمرکز خواهند کرد.

گویا نرخ بیماری‌های قابل انتقال با تماس جنسی (STI) در ۱۰ سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. عفونت کلامیدیا با ۴۹٪، سوزاک با ۸۱٪، و سیفلیس با ۱۷۸٪ رشد واگیر، در صدر قرار دارند.

وزیر بهداشت، خانم جینِت پتیتپاس تِیلور می‌گوید:

«ما بر این باور هستیم که تحقیق یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سلامت جامعه و کاهش بیماری‌هایی است که از قدیم موانع جدی در زمینه سلامت عمومی بوده‌اند و باعث نگرانی درباره وضعیت افراد مبتلا به STBBI می‌شوند.»

«از دریافت‌کنندگان این بودجه تحقیقاتی جدید تشکر می‌کنیم که کارشان را با هدف بالا بردن کیفیت زندگی مردم و ارایه راهکارهای جلوگیری از انتقال STBBI، مراقبت، رسیدگی و معالجه بیماران فعلی ادامه می‌دهند. همهٔ کانادایی‌ها باید بابت دانش علمی و روش‌هایی که این دانشمندان به دنیا عرضه می‌کنند، قدردان باشند.»

از این بودجه مبلغ ۱۹.۹ میلیون دلار برای کمک به توسعهٔ استراتژی‌ها، معالجه و بهبود مراقبت‌ها از مبتلایان به STBBI اختصاص می‌یابد و ۱۲.۵ میلیون دلار در طی ۵ سال آینده برای حمایت از مراکز درمانی HIV/AIDS و خدمات تحقیقات درمانی خرج می‌شود.

منبع: Daily Hive