Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

دولت فدرال به قربانیان آزار جنسی ارتش 900 میلون دلار غرامت می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال با پرداخت 900 میلیون دلار به بازماندگان تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی و تبعیض‌های جنسیتی در ارتش و نیز کارمندان وزارت دفاع ملی که در دادگاه برای احقاق حقوق خود تشکیل پرونده داده بودند، موافقت کرد.

آن دسته از اعضای نیروهای مسلح کانادا که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند 800 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. باقی 100 میلیون دلار نیز برای کارکنان وزارت دفاع ملی اختصاص داده شده است.

در این بیانیه آمده: دولت کانادا با وجود آن‌که مسئولیت این وقایع را نمی‌پذیرد، اما با پرداخت جزای نقدی به نیروهای در حال خدمت و پیشین نیروهای مسلح کانادا و کارمندان وزارت دفاع ملی و نیروهای بخش غیرانتفاعی و تمام نیروهای کانادایی که مورد تجاوز جنسی، تبعیض جنسیتی و یا برخورد نامناسب به دلیل داشتن تمایل جنسی خود قرار گرفته و برای احقاق خقوق خود اقدام به تشکیل پرونده در دادگاه کرده‌اند، موافقت کرده است.

اکثر این نیروها برای جبران آسیب‌های وارد شده و با توجه به شدت آسیب‌هایی که متوجه آن‌ها بوده بین 5،000 تا 55،000 دلار دریافت خواهند کرد.

در بیانیه دادگاه گفته شده: اعضایی که متحمل آسیبی خاص شده‌اند ممکن است تا سقف 150،000 دلار غرامت دریافت کنند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که یک سری جلسات گفت‌وگو و مشاوره‌ برای بازماندگان در نظر گرفته شده تا بتوانند تجربیات خود درباره سوءرفتار جنسی را با نمایندگان ارشد CAF یا DND در میان بگذارند.

منبع: dailyhive