Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

30 مقصد گردشگری برتر دنیا برای زنان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند جولیا رابرتز سفری شاد و مفرح به سرتاسر ایتالیا، هند و بالی داشته و توانسته در طول این ماجراجویی ابعاد جدیدی از غذاها، ادیان و مهربانی را کشف کند، اما بسیاری از زنان همچنان در آرزوی تجربه یک تور تک‌نفره به شهرهای دنیا هستند.

امنیت و ایمنی دو اولویت اساسی برای زنانی است که قصد سفر تک‌نفره را دارند. آن‌ها در جست‌وجوی سفری بدون دردسر می‌گردند.

مجله CEOWORLD به تازگی یک نظرسنجی سالانه برگزار کرده که طی آن 85،000 زن که به تنهایی سفر کرده‌اند و همچنین 9،000 آژانس مسافرتی از 82 کشور دنیا شرکت کرده‌اند.

بر اساس نتایج این مطالعه که سه ماه زمان برده و از تاریخ 20 ژانویه تا 19 آوریل 2019 انجام شده، شهر مالاگا در اسپانیا به عنوان بهترین مقصد توریستی برای زنان در دنیا در سال 2019 انتخاب شده است. پس از مالاگا شهرهای پراگ جمهوری چک و توکیوی ژاپن نیز جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه لیستی از 30 شهر توریستی برای زنان در سال 2019 ارائه شده است:

  1. مالاگا، اسپانیا
  2. پراگ، جمهوری چک
  3. توکیو، ژاپن
  4. چنگدو، چین
  5. دهلی‌نو، هند
  6. بانکوک، تایلند
  7. ریکیاویک، ایسلند
  8. رم، ایتالیا
  9. ملبورن، استرالیا
  10. نیویورک، ایالات‌متحده
  11. آمستردام، هلند
  12. مونتریال، کانادا
  13. بالی، اندونزی
  14. جزایر ویرجین بریتانیا
  15. کپنهاگ، دانمارک
  16. سنگاپور
  17. هاوانا، کوبا
  18. راجستان، هند
  19. کاستاریکا
  20. هنگ‌کنگ
  21. آتن، یونان
  22. ونکوور، کانادا
  23. مالت
  24. کیوتو، ژاپن
  25. پالاوان، فیلیپین
  26. تورنتو، کانادا
  27. هاوایی، ایالات‌متحده
  28. دبی، امارات‌متحده‌عربی
  29. استانبول، ترکیه
  30. والنسیا، اسپانیا

در ادامه توضیحاتی بیشتر درباره شهرهای اول تا پنجم لیست داده شده تا شاید به تصمیم‌گیری شما برای برنامه‌ریزی سفری خاطره‌انگیز کمک کند!

  1. مالاگا، اسپانیا

مالاگا شهری بندری و هیجان‌انگیز است که پیکاسو را به جهانیان اهدا کرده و دارای یک تاریخ چندلایه و همین‌طور نیرویی مدرن در دل خود است. مالاگا دارای تعداد بی‌شماری گالری هنری، آثار معماری و بارهای خوش‌منظر است که شما را تا غروب خورشید در خود سرگرم خواهند کرد. بر اساس نظر توریست‌های زن این شهر بهترین مقصد در دنیا برای برنامه‌ریزی یک سفر تک‌نفره است.

  1. پراگ، جمهوری چک

بی‌دلیل نیست که جمهوری چک تولیدکننده برخی از بهترین آبجوهای دنیا است. شهر پراگ با داشتن مناظر حیرت‌انگیز، معماری گوتیک باشکوه و گالری‌های هنری بوهمیان که همگی در ساحل رودخانه ولتاوا جای گرفته‌اند ظاهری رویایی دارد. خیابان‌های سنگفرش پراگ و گذرگاه‌های پنهان و ناشناخته این شهر آن را به مقصدی هیجان‌انگیز برای کسانی که در جست‌وجوی بهشتی بر روی زمین می‌گردند تبدیل کرده است.

  1. توکیو، ژاپن

توکیو گویی از دل یک فیلم سینمایی علمی‌وتخیلی بیرون افتاده است. این شهر که همیشه زنده و در حال جنب‌وجوش است با داشتن مراکز خرید بسیار عظیم، تکنولوژی فوق پیشرفته و برج‌های عظیم و مرتفع که تا چشم کار می‌کند ادامه دارند حس‌وحالی از آینده را به شما منتقل خواهد کرد. البته بهتر است گول ظاهر مدرن این شهر را نخورید، زیرا در توکیو معابد و خانه‌های سنتی و غرق در آرامش نیز پیدا می‌شود که باغ‌های اسرارآمیز ژاپنی را در دل خودشان جای داده‌اند.

  1. چنگدو، چین

اینجا شهر پانداهاست. چنگدو که به معنای شهر پاندای غول‌پیکر و دوست‌داشتنی است برای تجربه اولین سفر به کشور چین بهترین مقصد ممکن است. این شهر عالی‌ترین نمونه‌های سنت‌های کهن چینی و فرهنگ مدرن را در کنار یکدیگر و باهم درون خود جای داده است. خانه‌های teahouse و سنتی چینی که نسل‌های متمادی چای سنتی را در آن‌ها سرو کرده‌اند، کلوپ‌های شبانه کاملا مدرن و بارهای شلوغ و پر رفت‌وآمد و پر از انواع نوشیدنی‌های الکلی که پر از جمعیت دانشجو و مهاجر هستند در جای جای شهر یافت می‌شوند.

  1. دهلی‌نو، هند

واقعا هرچقدر از این پایتخت سحرآمیز و حیرت‌اگیز تعریف کنیم باز هم کم است. معماری امپراتوری مغول که در گوشه‌ و کنار شهر دهلی‌نو قابل مشاهده است را در نقاط دیگر دنیا نمی‌توان پیدا کرد. حتما پیش از آن‌که به رستوران‌ها و غرفه‌های غذاهای خیابانی شهر بروید و غرق در طعم و ادویه‌های آن‌ها شوید از قلعه سرخ و قطب‌مینار دیدن کنید. اگر به دنبال خرید زیرزمینی لباس و جواهرات هندی شگفت‌انگیز هستید حتما سری به چاندی‌چووک بزنید. اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال فضاهای روحانی و معنوی می‌گردند حتما از معبد تازه ساخته شده و معجزه‌آسای آکشاردام و همین‌طور معبد لوتوس‌باهای بازدید کنید.

منبع: dailyhive