Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

۴۰ قلاده سگ از آمریکا برای پیدا کردن خانه دائمی به BC می‌آیند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر تصمیم دارید خانواده‌ی خود را با آوردن یک دوست چهارپا بزرگ‌تر کنید، الان بهترین زمان ممکن برای این کار است، چرا که ۴۰ سگ از پناهگا‌ه‌های مختلف برای پیدا کردن خانه‌ی همیشگی خود در راه BC هستند.

این دومین شانس این موجودات دوست‌داشتنی برای زنده ماندن و پیدا کردن خانه‌ی دائمی است، اکثر این سگ‌ها از پناهگاه‌هایی در کالیفرنیای که به مرگبار بودن مشهورند نجات پیدا کرده‌اند و بیشتر این سگ‌ها برای اتانازی انتخاب شده بودند.

گروه غیردولتی «Thank Dog I Am Out» ماه آینده برای نجات دادن بیش از ۴۰ سگ به پناهگاه‌های جنوب کالیفرنیا می‌روند. این حیوانات کوچک بصورت موقت در مرکز آموزشی «Sunny Day» اسکان پیدا می‌کنند و توسط دامپزشکان مجرب مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

در اواخر ماه آگوست، به لطف سیستم حمل و نقل «The Best Friends Network» به شما خواهند رسید و سپس برای آماده شدن برای واگذاری به مرکز «Canine Valley» در شهر Squamish خواهند رفت.

گروه «Thank Dog I Am Out» در حال حاضر پیش-درخواست‌های قبول کردن این فرشته‌ها را دریافت می‌کند و از ۱۵ سپتامبر شروع به پذیرفتن درخواست‌ها می‌کند.

Susan Patterson، مؤسس مجموعه‌ی TDIAO می‌گوید از سال ۲۰۰۹ که این مرکز شروع به کار کرده است، تا کنون جان ۱۰۰۰ سگ را نجات داده است.

نجات جان ۴۰ قلاده سگ، اولین فعالیت این گروه غیردولتی نیست. TIDAO رویدادهای زیادی از این دست را از سال ۲۰۱۳   برگزار کرده است. طبق آمار در سال ۲۰۱۷، ۸۰ سگ و در سال ۲۰۱۶، ۱۲۰ سگ واگذار شدند.

Patterson می‌گوید، سگ‌هایی که از این پناهگاه‌ها نجات پیدا می‌کنند، معمولاً وزن زیر ۳۰ پوند دارند.

وی افزود «به علت شرایط ایجاد شده در اثر آپارتمان‌نشینی و قوانین ملکی، تقاضا برای سرپرستی سگ‌های کوچک در Lower Mainland بسیار زیاد و است و به لطف عقیم‌سازی پناهگاه‌ها، هیچ سگ کوچکی پیدا نمی‌شود.»

پروسه‌ی حمل و رساندن ۴۰ سگ در حدود یک هفته طول می‌کشد و در تاریخ ۲۱ سپتامبر رویدادی برای افراد درخواست دهنده برگزار می‌شود. حتی اگر قصد به سرپرستی گرفتن یکی از سگ‌ها را ندارید، باز هم می‌توانید در این رویداد شرکت کنید.

پس از پر کردن درخواست سرپرستی، یک نفر از داوطلبان تیم  Patterson به منزل شما اعزام خواهد شد و خانه و افراد منزل را برای سنجش آمادگی آنان در نگهداری یک سگ را مورد بررسی قرار خواهد داد. در آخر هفته‌ی پس از رویداد، سرپرستان جدید به یک مراسم آموزشی همراه با دوست پشمالو جدیدشان دعوت خواهند شد.

Patterson می‌گوید پشتیبانی‌های مستمری در روند به سرپرستی گرفتن انجام خواهد شد تا شما بتوانید بهترین سگ برای نوع زندگی خودتان را پیدا کنید. از جمله‌ی این پشتیبانی‌ها وی به ملاقات با تربیت‌کنندگان و سگ‌ها در روز رویداد اشاره کرد. در روز رویداد تربیت‌کنندگانی که هر کدام یک ماه با هرسگ را گذرانده‌اند به شما خلق و خوی حیوان را می‌گویند و شما می‌توانید با توجه به شرایط زندگی‌تان، انتخاب درستی داشته باشید.

او هم‌چنین می‌گوید اکثر داوطلبان تیم TIDAO، همچون خود او از کسانی هستند که پیشتر سگی را به سرپرستی گرفته‌اند. Patterson افزود «قسمت خارق‌العاده‌ی ماجرا، تغییر رفتار سگ‌ها در طول ماجراست. سگی که روز اول به خانه شما می‌آید و همان سگ پس از یک‌سال زندگی با خانواده شما از زمین تا آسمان متفاوتند، تو گویی دو سگ مجزا هستند. سگ‌ها دقیقاً می‌دانند که نجات پیدا کرده‌اند و برطبق همان رفتار می‌کنند.»

«بسیاری از افراد فکر می‌کنند در حال نجات یک سگ هستند، اما متوجه نمی‌شوند با ورود این حیوان به زندگی‌شان چه تغییرات مثبت و بزرگی به وجود می‌آید و در واقع سرپرستی، یک جاده دو طرفه است که همزمان به نفع حیوان و سرپرست است.»

رویداد سرپرستی ۴۰ قلاده سگ:

زمان: شنبه، ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹

ساعت: ۱۱ صبح الی ۳ بعد از ظهر

مکان: Landmark Aviation, South Terminal YVR, 4360 Agar Dr, Richmond

هزینه: ۱۰ دلار

منبع: DailyHive