Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

افزایش سقف تولید نفت آلبرتا برای ماه دسامبر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت استانی با اشاره به افزایش انتقال نفت خام از طریق راه‌آهن، کاهش موجودی انبارها و افزایش بهره‌وری خطوط صادرات نفت، یکبار دیگر تصمیم گرفته سقف تولید را افزایش دهد.

به این ترتیب سقف تولید ماه سپتامبر به 3.76 میلیون بشکه در روز رسیده که به نسبت محدودیت وضع شده در ماه آگوست رشدی 25،000 بشکه‌ای را نشان می‌دهد.

وضع سقف تولید، بخشی از برنامه دولت NDP برای رسیدگی به شکاف قیمتی بین نفت Western Canadian Select و West Texas Intermediate بود.

مشکل از آن‌جا شروع شد که آلبرتا نفت خام و قیر بیشتری به نسبت توان صادرات ریلی و خطوط لوله خود تولید می‌کرد که منجر به بروز مشکلاتی برای ذخیره و نیز ایجاد شکاف قیمتی شد.

نخست‌وزیر سابق آلبرتا ریچل ناتلی در آن زمان اعلام کرد که برنامه موقتی وضع سقف تولید را در ماه دسامبر، پس از رسیدن شکاف قیمتی به میزان 40 دلار آمریکا در اواسط ماه نوامبر، اجرایی می‌کند.

ناتلی اظهار داشت که آلبرتا باید تولید نفت خود را به میزان 8.7 درصد کاهش دهد. این کاهش منجر به افت تولید 325،000 بشکه‌ای در روز از اول ماه ژانویه شد. 28 شرکت نفتی استان پس از وضع این محدودیت تولید تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

ناتلی چند ماه بعد و در فوریه گفت که از ماه آوریل تولید نفت استان به میزان 25،000 بشکه در روز بیشتر خواهد شد.

بر اساس خبر جدیدی که عصر جمعه توسط مقامات استانی منتشر شده، وزیر انرژی استان، سونیا ساویج به تمام فعالان حوزه نفت دستور داده که نظرات و پیشنهادات خود درباره تغییرات جدید را به این وزارتخانه اطلاع دهند.

میزان 10،000 بشکه ابتداریی تولید روزانه شرکت‌ها از محدودیت‌های تعیین شده معاف است. به واسطه همین تبصره تنها 29 شرکت از 300 تولیدکننده استان آلبرتا تحت تاثیر این محدودیت‌ها به تولید نفت می‌پردازند.

محدودیت‌های ماهانه تولید نفت (میلیون بشکه در روز):

ژانویه – 3.56

فوریه – 3.63

مارس – 3.63

آوریل – 3.66

مه – 3.68

ژوئن – 3.71

جولای – 3.71

آگوست – 3.74

سپتامبر – 3.76

منبع: edmontonjournal