Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

معرفی ۱۰ کتاب علمی-تخیلی و فانتزی کانادایی برای تابستان امسال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر عاشق کتاب‌های علمی-تخیلی و فانتزی هستید در ادامه با پیکوبینو همراه شوید تا ۱۰ مورد از بهترین آثار نویسندگان کانادایی در این موضوعات را به شما معرفی کنیم.

Radicalized نوشته Cory Doctrorow

Radicalized مجموعه ای از چهار رمان است که به کاستی‌های اجتماعی، اقتصادی و فناوری آمریکای معاصر می‌پردازد. شخصیت های Cory Doctorow با موضوعات مربوط به مهاجرت، نیروهای پلیس فاسد، خیزش‌های وب تاریک و موارد دیگر سروکار دارند.

Doctorow یکی از پرفروش‌ترین نویسنگاه علمی-تخیلی است و قبلا کتاب‌هایی مانند برادران کوچک و گشت و گذار را نوشته است.

A Brightness Long Ago نوشته Guy Gavriel Kay

آخرین اثر Guy Gavriel Kay به نام A Brightness Long Ago متعلق به اوایل رنسانس در ایتالیا است و از مفاهیمی مانند سرنوشت، عشق و قدرت سخن می‌گوید. Danio Cerra پسر یک خیاط، با هوش سرشار خود موفق شد از میان اقشار مختلف جامعه قیام کند.

او به ناچار مشغول کار کردن برای کنتی با نام مستعار (دیو) می‌شود اما دست سرنوشت Adria Ripoli‌ را در مقابلش می‌آورد، قاتلی که ثروت خانواده‌اش را در ازای آزادی طلب می‌کند.

کی رمان نویس علمی-تخیلی و فانتزی که کتاب هایی مانند تیگانا و کودکان زمین و آسمان را نوشته است.

This Is How You Lose the Time War نوشته Amal El-Mohtar و Max Gladstone

This Is How You Lose the Time War یک رمان جدید فانتزی است که توسط Amal El-Mohtar و Max Gladstone نوشته شده است. هنگامی که دو مامور مسافر زمان از جناح‌های متخاصم مکاتبات مخفیانه را آغاز می‌کنند، هر یک مصمم هستند تا اطمینان حاصل کنند که طرف مقابل بیشترین امید به آینده را دارد. اما وقتی عاشق می‌شوند، راز آنها ممکن است عواقب کشنده‌ای داشته باشد.

داستان کوتاه El-Mohtar به نام Seasons of Glass and Iron موفق به بردن جوایز Hugo، Nebula و Locus شده است.  Gladstone  نیز نویسنده مجموعه Craft Sequence است که نامزد Hugo‌ شده‌اند.

Gods of Jade and Shadow نوشته Silvia Moreno-Garcia

هنگامی که یک خدای باستانی مایایی به طور اتفاقی وارد داستان می‌شود هرج و مرج برپا می‌شود. کاسیوپا زن جوانی است که در یک شهر کوچک مکزیکی زندگی می‌کند و آرزوی زندگی بهتر را دارد. اما یک جعبه چوبی عجیب را در اتاق پدربزرگش پیدا کرده و آن را باز می کند و روح خدای مرگ مایایی را آزاد می‌سازد. کاسیوپا سفرش در مکزیک را برای پس گرفتن تاج و تخت از برادرش به پایان می‌رساند.

از دیگر آثار نویسنده می‌توان به سیگنال به نویز برنده جایزه Copper Cylinder سال ۲۰۱۶ اشاره کرد.

The Walking Boy نوشته Lydia Kwa

The Walking Boy نوشته Lydia Kwa داستانی از قرن هشتم در چین را روایت می‌کند. زاهدی در حال مرگ به نام حارلیپ شاگرد خود بائوشی را برای یافتن معشوق سابقش ارداناری می‌فرستد. بائوشی با تحمل بار اسراری که تنها استادش از آن‌ها آگاهی دارد، سفری دور و دراز را آغاز کرده و در طول راه با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود که برای التیام زخم‌های گذشته کمکش می‌کنند.

کتاب سابق Kwa، Oracle Blue نام دارد و مجموعه اشعار Sinuous را هم نوشته است.

Fate of Flames نوشته Sarah Raughley

در کتاب Fate of Flames ،کتاب اول مجموعه Effigies چهار دختر با قدرت کنترل عناصر باید دور هم جمع شوند و دنیا را از شر هیولایی وحشتناک نجات دهند. اما هنگامی که یکی از شخصیت‌ها فوت می‌کند، مایا در کانون توجه قرار می‌گیرد و به ناچار جایگزین او می‌شود.

Fate of Flames دو دنباله دارد: Siege of Shadows و Legacy of Light.

The Rage of Dragons نوشته Evan Winter

در اولین فانتزی Evan Winter  جهان در یک جنگ ابدی گرفتار است و تائو تنها امید مردمش برای زنده ماندن است.گفته شده کتاب ترکیبی از بازی تاج و تخت و گلادیاتور است. در طول داستان تائو قصد انتقام گرفتن دارد و برترین شمشیر زن جهان می‌شود.

The Rage Of Dragons قبلا بصورت شخصی منتشر شده بود و در حال حاضر اولین سری از مجموعه خودش است که توسط Orbit منتشر شده.

 Lent ‌نوشته Jo Walton

در کتاب Lent نویسنده داستان زندگی Girolamo Savonarola ‌را که مردی ساکن فلورانس در قرن ۱۵ است به تصور می‌کشد. در آن دوران جادو هم وجود دارد و داستان با آگاهی Savonarola از حقیقت وجود خودش آغاز می‌شود.

Walton چندین کتاب نوشته که برای The Just City برنده Hugo شده است.

War نوشته Michelle West

در آخرین کتاب مجموعه House of War، Jewel ATerafi با آخرین چالش خود مواجه می‌شود. زمانی که در خواب رفتگان بیدار می‌شوند او باید به دادگاه رفته و از ملکه زمستانی کمک بگیرد. سرنوشت خودش، هم نوعانش، خانه‌اش و هرچه برایش اهمیت دارد به برقراری توازن وابسته است.

West نویسنده و فروشنده کتاب ساکن تورنتو است. او به خاطر سه مجموعه داستانی خود به نام‌های Sacred Hunt duology، the Sun Sword trilogy و the House War novels شناخته می‌شود.

The Burning Stone ‌نوشته Jack Whyte

داستان کتاب در قرن ۴ میلادی اتفاق می‌افتد و ماجرای یک جوان اشراف زاده رومی که در پی کشف حقایق خانوادگی‌اش است، را روایت می‌کند. همه خانواده به جز یک عمو قتل عام شده‌اند. او برای حل معما راهی انگلیس می‌شود اما نمی‌داند در این مسیر باید به چه کسی اعتماد کند؟

Whyte رمان نویس کانادایی اسکاتلندی است. کارهای او شامل مجموعه سریالی A Dream of Eagles و سه گانه Templars می‌شود.

منبع: CBC