Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

قوانین پرداخت حقوق اضافه‌کاری در تعطیلات رسمی آلبرتا (آگوست ۲۰۱۹)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا قرار است از ۱ سپتامبر در زمینهٔ پرداخت حقوق اضافه‌کاری در روزهای تعطیل رسمی تغییراتی را انجام دهد.

طبق «لایحه ۲: طرحی برای باز کردن آلبرتا برای کسب‌و‌کار‌ها» که اوایل جولای تصویب شد ولی اجرای آن به اواخر تابستان موکول شد، چند تغییر در پرداخت حقوق روزهای تعطیلی و اضافه‌کاری‌ها خواهیم داشت، از جمله بازگشت سقف ۳۰ روز تعطیلی رسمی در ۱۲ ماه گذشته، و نوبت‌های کاری برای تمایز بین روزهای عادی و غیرعادی در محیط کار.

طبق اطلاعات دریافتی از وبسایت دولت آلبرتا، قوانین فعلی می‌گویند که «بیشتر کارمندها بلافاصله بعد از استخدام مشمول اضافه‌کاری در روزهای تعطیلی و دریافت حقوق ویژهٔ آن روزها هستند،» که این تغییر از سال ۲۰۱۸ ایجاد شده و قبل از آن طبق قوانین ۲۰۱۷، مشمول آن نبودند.

البته استثناهایی وجود دارند، به خصوص در مورد مشاغلی مثل ساخت‌و‌ساز، کشاورزی، کار در مزارع حیوانات، بعضی از فروشنده‌ها، سیاهی‌لشگرها در صنعت سینما، برخی مربیان و مشاورین، و چند شغل دیگر که در این صفحه جزئیاتشان آمده است.

برای بیشتر کارمندها، تعطیلات رسمی طبق یکی از سناریوهای زیر جلو می‌رود.

یا آن روز کار نمی‌کنید، که در این حالت در خانه روی مبل لَم داده‌ایده و میانگین دستمزد را می‌گیرید—که شامل ۵٪ از حقوق کارمند، پرداختی تعطیلات رسمی، و پرداختی مرخصی‌ها، در بازهٔ ۴ هفته‌ای منتهی به آن روز تعطیل است.

یا اینکه آن روز به سر کار می‌روید و ۱.۵ برابر این مبلغ را به جیب می‌زنید.

البته که همیشه اوضاع به این شکل نیست. مثلا ممکن است که شما در یک تعطیلی رسمی کار کنید، ولی فقط حقوق عادی بگیرید اما در عوض، در آینده یک روز مرخصی اضافه با حقوق عادی هم به شما تعلق بگیرد.

به خاطر بسپارید که طبق قانون آلبرتا «بیشتر کارمندها مستحق تعطیلات رسمی هستند و حقوق آن را هم دریافت می‌کنند، فرقی ندارد آن تعطیلی در کدام روز هفته باشد.»

پس به طور کلی، فرقی ندارد چه مدتی از شروع شغل فعلی‌تان گذشته و تعطیلی در کدام روز هفته است، شما مستحق یک روز تعطیل با دریافت حقوق هستید (یا الآن آن را می‌گیرید یا در آینده) یا اینکه در صورت کار در آن تعطیلی، ۱.۵ برابر حقوق روزهای عادی به شما پرداخت می‌شود.

اما در ۱ سپتامبر که طرح جدید اجرایی شود، چند تغییر را خواهیم داشت. در کنار سقف ۳۰ روز کاری که بالاتر اشاره شد، این مورد هم اضافه شده: «آن کارمندهایی که در هیچ روز تعطیلی کار نکرده‌اند یا معمولا در آن روز هفته که با تعطیلی رسمی همزمان شده، کار نمی‌کرده‌اند، دیگر مشمول دریافت حقوق تعطیلات رسمی نخواهند بود.»

جزئیات کامل این قوانین را در وبسایت دولت آلبرتا مشاهده کنید.

و البته بهترین راه برای اطلاع از شرایط جدید کاری این است که آنها را از کارفرمای خود بپرسید.

منبع: Daily Hive