Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

سرمایه‌گذاری 8.1 میلیون دلاری دولت برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا 8.1 میلیون دلار را برای اجرای برنامه غیرانتفاعی و گروهی Kids Code Jeunesse برای آموزش کدنویسی به کودکان اختصاص داده است.

این سازمان تلاش دارد تا با آموزش برنامه‌نویسی به کودکان به پیشبرد یادگیری علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات (STEM) در کانادا کمک کند. این شرکت اعلام کرده که با اختصاص این سرمایه‌ دولتی 415،000 فرصت آموزش و تمرین کدنویسی برای دانش‌آموزان (از مهدکودک تا کلاس دوازدهم) و نیز 12،000 فرصت تدریس برای معلمان در سرتاسر کانادا ایجاد خواهد شد.

این برنامه‌ تحصیلی آموزش کدنویسی در قالب تمرین‌های کلاسی و نیز برنامه جدید Kids Code Jeunesse که یک کلاس آموزش آنلاین کدنویسی و هوش مصنوعی از طریق اینترنت است اجرا خواهد شد. این برنامه آموزش آنلاین با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل برای آموزش به مناطق روستایی و دورافتاده منطبق است و به آن‌ها عمل می‌کند.

سرمایه‌گذاری دولت در پروژه Kids Code Jeunesse بخشی از برنامه بزرگتری به نام CanCode می‌باشد که برای توسعه آموزش مهارت‌های دیجیتال آغاز شده است. در مجموع دولت 60 میلیون دلار بودجه را برای پیشبرد اهداف برنامه CanCode در سال 2019 تخصیص داده است.

ناودیپ بینز که وزیر توسعه فناوری، علوم و اقتصاد کانادا است در یک اظهارنظر رسانه‌ای گفت: کانادایی‌های جوان در حقیقت رهبران آینده کشور هستند و موفقیت اقتصادی ما در سال‌های پیش رو در گرو موفقیت آن‌ها است. با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فعال در آموزش مهارت‌های دیجیتال به کودکان و نوجوانان و تسهیل امکان دستیابی آن‌ها به مقاطع بالاتر تحصیلی، دولت کمک خواهد کرد آن‌ها از کلاس‌های درس به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برسند.

منبع: mobilesyrup