Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

تنیس‌باز مطرح کانادا از توزیع درآمدها در این ورزش ناراضی است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

واسک پاسپیسیل (Vasek Pospisil) از وضعیت این رشته ناراضی است. این تنیس‌باز مطرح کانادایی که پیشتر در بین ۲۵ تنیس‌باز برتر دنیا قرار داشت، چند روز پیش در جریان دور اول مسابقات Rogers Cup احساساتش را اینگونه بروز داد:

«صادقانه باید بگویم که دیدن این وضعیت راحت نیست و خیلی مرا غمگین می‌کند.»

پاسپیسیل ۲۹ ساله در یک سال اخیر عضو شورای بازیکنان ATP بوده و اخیرا خیلی از سازمان اداره‌کننده مسابقات تنیس در دنیا انتقاد کرده است.

اعتراض اصلی او این است که بسیاری از بازیکنان در دخل و خرج خود دچار مشکلند و این وضعیت زندگی آنها را سخت کرده است.

او اخیرا در مقاله‌ای برای The Globe and Mail توضیح داد که بیشتر تنیس‌بازهایی که در بین ۱۰۰ نفر اول نیستند، زندگی سختی دارند، یا دارند از جیبشان هزینه می‌کنند یا مخارج و درآمدشان سر-به-سر است.

برخلاف دیگر ورزش‌های حرفه‌ای، در تنیس بازیکن‌ها باید همهٔ هزینه‌های خود را شخصا تامین کنند، از هزینه سفر و مربی گرفته تا یار تمرینی و سایر چیزها.

او می‌گوید:

«قبول ندارید که خیلی وضعیت بدی است؟ تنیس برای من یک زندگی رویایی ساخته است، و من بابت آن شکرگزارم. ولی غمگین می‌شوم وقتی به این فکر می‌کنم که اگر فرزندی داشتم، باید از سختی‌های این ورزش برایش می‌گفتم نه خوبی‌های آن.»

«تنیس هر سال میلیاردها دلار درآمد ایجاد می‌کند. این ورزش خودش یک صنعت بزرگ است. اگر درآمدی ایجاد نمی‌شد، اگر این تورنومنت‌ها درآمدزا نبودند، بحث دیگری بود و من اعتراضی نداشتم. اما برعکس است، پول به وفور هست.»

پاسپیسیل می‌خواهد درآمد تورنومنت‌ها بهتر بین بازیکن‌ها توزیع شود و می‌گوید که اکنون در مسابقات Grand Slam فقط ۱۴ درصد از درآمدها بین بازیکن‌ها توزیع می‌شود، ۷ درصد برای خانم‌ها و ۷ درصد آقایان.

به نظر او: «اگر به جای ۱۰۰ نفر اول، ۳۰۰ نفر اول بتوانند از این ورزش زندگی خودشان را بگذرانند، عالی است و باعث پیشرفت و گسترش تنیس می‌شود. اگر با بینش بلندمدت به قضیه فکر کنید، این تغییر باعث افزایش تعداد تنیس‌بازها می‌شود.»

وقتی از او درباره راهکارهای احتمالی سوال شد، پاسپیسیل گفت که او و دیگر تنیس‌بازها مشغول کار روی راه‌حلی نهایی هستند:

«در قدم بعدی باید بازیکن‌ها با هم متحد باشند. آنها باید در مقابل وضعیت جاری بایستند. این فضای ورزشی، برای بازیکن‌ها خوب نیست.»

«کارهای بیشتری باید انجام دهیم تا یک فرآیند دمکراتیک‌تر داشته باشیم. وضع فعلی قابل تغییر است.»

منبع: Daily Hive