Thursday, April 25, 2024
11.2 C
Calgary

پرواز بین ونکوور وکلگری، یکی از شلوغترین مسیرهای آمریکای شمالی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش شرکت هواپیمایی جهانگردی مسافرتی OAG درباره شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی سال ۲۰۱۹ جهان، مسیر بین فرودگاه بین‌المللی ونکوور (YVR) و فرودگاه بین‌المللی کلگری(YYC) از نظر تعداد کل پروازهای سالانه یک ایستگاه شاخص در آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

با ۱۸٬۶۹۴ پرواز سالانه مسیر هوایی بین کلگری و ونکوور عنوان دهم را در میان پروازهای آمریکای شمالی و هشتم را در میان پروازهای کوتاه آمریکای شمالی کسب کرده است.

پروازهای هر مسیر بین YVR و YYC تقریباً یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و ۷۹.۹٪ مواقع راس ساعت انجام شده‌است که در مقایسه با میانگین شرکت‌های Air Canada و WestJet‌ عدد بالایی به حساب می‌آید.

نگاهی کلی نشان می‌دهد که روزانه بیش از ۲۰ پرواز با هواپیماهای کوچک یا متوسطی مثل ایرباس آ۳۱۹ و بویینگ ۷۳۷ بین دو شهر انجام می‌شود.

نرخ بالای پرواز بیانگر ارتباط عمیق اقتصادی و گردشگری میان کلگری با ونکوور و نبود انتخاب جایگزین هواپیما است. فرودگاه بین‌المللی ونکوور در ارتباط اهالی آلبرتا با پروازهای جهانی نقش مهمی دارد و به نحوی دروازه ورود و خروجشان به خارج از کانادا است.

در وضعیت ایده‌آل جاده، برای سفر با خودرو در بزرگراه کوهستانی بین ونکوور و کلگری هر سمت راه حداقل ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد و اتوبوس‌های بین شهری محدودی هم که هستند، ممکن است بیش از ۱ روز در راه باشند.

طبق گفته OAG، می‌توان تعداد پروازها بین YYC و YVR را با سایر مسیرهای اصلی آمریکای شمالی، مانند فرودگاه بین‌المللی سان فرانسیسکو به فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما (۱۹٬۰۷۰ پرواز)، فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا به مقصد فرودگاه LAGuardia نیویورک سیتی (۱۹٬۲۰۳ پرواز) و فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس به فرودگاه‌ بین المللی سیاتل (۱۹٬۷۷۸ پرواز)، مقایسه کرد. در این مسیرها از هواپیماهای مشابه مسیر YVR-YYC استفاده می‌شود.

در استاندارهای OAG‌ مسیر طولانی بیش از ۴٬۰۰ کیلومتر، مسیر متوسط بین ۱٬۵۰۰ تا ۴٬۰۰ کیلومتر و مسیرکوتاه کمتر از ۱٬۵۰۰ کیلومتر تعریف شده‌ و در تحلیل‌های اخیر از داده‌های بین مارس ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۱۹ استفاده شده است.

فرودگاه کلگری رکوردهای دیگری مانند شماره یک پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های آمریکای شمالی را هم به ثبت رسانده که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید مطالب را در پیکوبینو بخوانید.

منبع: Dailyhive