Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

نتیجه انتخابات اکتبر کانادا به کاهش هزینه زندگی و نسل جوان بستگی دارد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بخت کانادایی‌های جوان گره‌های کوری دارد. از افزایش هزینه‌های وام تحصیل گرفته تا درآمدهای رو به پایین، از گرانی مسکن گرفته تا هزینه‌های همیشه صعودی زندگی. اوضاع در سال‌های اخیر خوب نبوده است.

اما خوشبختانه، بخت آنها رو به گشایش می‌رود. حالا متولدین هزارهٔ جدید، بزرگترین قشر جمعیتی کانادا را تشکیل می‌دهند و با نزدیکی به پاییز و از راه رسیدن انتخابات فدرال، سیاستمداران به دنبال کسب رای آنها خواهند رفت.

حالا جوان‌ها می‌توانند در عمل روی سرنوشت خود تاثیر بگذارند. مشکل این است که آنها قبلا رای نمی‌دادند.

دیگر بهانهٔ سن را نمی‌توان استفاده کرد، پیرترین جوان‌های کانادا امروزه به مرز ۴۰ سالگی نزدیک می‌شوند و حتی چندسالی هم دیر شده تا مثل متولدین نسل انفجار وارد کارزار تعیین سرنوشت خود شوند و با حضور در عرصه سیاست تغییرات اساسی به وجود آورند.

از بهانه‌های پیش پا افتاده که بگذریم، یکی از دلایل اصلی عدم تمایل این نسل به حضور در عرصه سیاست و پای صندوق‌های رای، عدم معرفی کاندیداهایی بوده که عملا این نسل را نمایندگی کنند.

حضور جوان‌ها می‌تواند باعث جذابیت بسیار زیاد انتخابات پاییز ۲۰۱۹ شود، جایی که امکان تغییر ساختار قدرت و سیاست به سمت جبههٔ آنها وجود دارد.

در سال ۲۰۱۵، یک سیاستمدار ۴۳ ساله به نام جاستین ترودو به صحنه آمد که به خاطر کمبود تجربه مورد نقد رقبای خود بود ولی این جوانیِ نسبی باعث شد که نسل جوان‌تر به او رای دهند و حضور زیاد پای صندوق‌های رای یک پیروزی خاطره‌انگیز را برای حزب لیبرال به ارمغان بیاورند.

حالا ترودو ۴۷ ساله است و دو سیاستمدار جوان ۴۰ ساله او را به چالش خواهند کشید: رهبر حزب محافظه کار، اندرو شیر و رهبر حزب نیودمکرات، جاگمیت سینگ.

این برای رای‌دهنده‌های جوان خیلی مهم است، و البته برای آیندهٔ سیاستگذاری‌های اصلی هم مهم است. بالاخره باید دید که آیا نقطه نظرات جوان‌های هزاره می‌تواند به خط اصلی سیاست در کشور تبدیل شود یا خیر.

قیمت خانه و هزینه‌های زندگی جزو مشکلات بزرگ جوان‌های کانادایی است.

نقش این دغدغه‌ها در انتخابات ۲۰۱۹ پررنگ است. باید دید که از رهگذر کدام انتخاب، نظرات نسل جوان تبدیل به استراتژی‌های دولت بعدی می‌شوند.

معمولا در کانادا بازخوردها را از طریق افکارسنجی عمومی به دست می‌آورند. در همین راستا BeHeard در چارچوب یک پژوهش، گروهی برای افکارسنجی ساخته که هدف اصلی آنها جوان‌ترها و تنوع‌های قومیتی کانادا هستند.

هدف این گروه کمک به جوان‌ها است تا نظرات خود را به گوش تصمیم-گیران و دولتی‌ها برسانند و حتی توجه رسانه‌ها را هم جلب کنند. شما هم اگر مایل به کمک هستید اکنون می‌توانید به این پژوهش بپیوندید تا نمایندهٔ نسل خودتان باشید و نظراتتان را به گوش تصمیم-گیران برسانید.

منبع: Daily Hive