Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

تشکیل پرونده حقوقی به خاطر دفاع از جان خرس‌های سیاه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از مامورین سابق اداره محافظت بریتیش‌کلمبیا با راه‌اندازی یک Fundraiser آنلاین قصد دارد کمک مالی موردنیاز برای حمایت از سه نفر از ساکنین Coquitlam را جمع‌آوری کند. این سه نفر سعی‌ کرده‌اند جلوی کشتن یک خانواده خرس سیاه در قلمرو خود توسط ماموران اداره حفاظت از محیط زیست را بگیرند.

تلفن‌های همراه ساکنین این ناحیه پس از آن‌که آشکارا از صحنه‌های کشتن یک خرس ماده و توله او توسط ماموران حفاظت محیط زیست فیلم‌برداری کرده بودند، توسط مامورین این اداره کشف و ضبط شد. پس از این واقعه سازمان COS این سه نفر را به دلیل ایجاد مزاحمت و مقابله با مامورین به دادگاه فراخوانده است.

این Fundraiser آنلاین در GoFundMe تنها چند روز پس از آن راه‌اندازی شده که یکی از ساکنین بریتیش‌کلمبیا با طرح یک دادخواست برای مامورین اداره حفاظت از محیط زیست بریتیش‌کلمبیا، خواسته با مشکل خرس‌های سیاه با استفاده از یک روش غیرکشنده برخورد شود. او با اشاره به برنامه Karekian Bear Dog که در ایالت واشنگتن انجام شده و جان صدها خرس را نجات داده درخواست کرده جلوی برخوردهای خشن و با گلوله در مقابله با این حیوانات گرفته شود.

برایس کازاوانت که در سال 2015 و به جرم ممانعت از اجرای فرمان COS برای کشتن دو توله خرس سیاه از این سازمان تعلیق شده در یک مصاحبه تلفنی به دیلی‌هایو گفته که قصد دارد با جمع‌آوری کمک‌های مالی از این سه نفر که با یک چالش قانونی جدی روبرو شده‌اند حمایت کند.

کازاوانت می‌گوید پس از باخبر شدن درباره این ماجرا و شنیدن روایت‌های متناقض از زبان وزارت محیط‌زیست تصمیم گرفته وارد عمل شود. او می‌افزاید که اداره COS به طور علنی ساکنین را متهم به ایحاد مزاحمت و مقابله با مامورین این اداره و انتشار غیرقانونی فیلم آن کرده است.

او می‌گوید: پس از آن‌که متوجه شدم وزارتخانه در حال تنظیم اتهام ایجاد مزاحمت و مقابله با مامورین اداره حفاظت از محیط زیست برای این سه نفر است احساس کردم بهتر است آن‌ها شانس و فرصت کافی به منظور دفاع از خود در دادگاه را داشته باشند. دو نفر از این افراد مستمری‌بگیر هستند و یکی دیگر نیز دارای خانواده‌ای جوان و فرزندان خردسال است. تامین هزینه یک وکیل قانونی خوب و حرفه‌ای برای این افراد بسیار دشوار و دور از دسترس است.

کازاوانت می‌گوید هم‌اکنون در حال هماهنگی با West Coast Environmental Law و گروه‌های غیرانتفاعی است تا با ایجاد یک کمپین بتوانند در زمانی بسیار کوتاه مبلغ 15،000 دلار کمک را جمع‌آوری کنند.

او این شرایط را یک سوءاستفاده آشکار از قدرت و اختیارات توسط سازمانی می‌داند که نیروی پلیس و امنیت به حساب نمی‌آید. او همچنین می‌گوید که افراد دستگیر شده واکنشی کاملا منطقی و صحیح به کشتن یک خرس مادر و دو توله او نشان داده‌اند.

به گفته کازاوانت مردم باید بتوانند در قلمرو و جامعه خود احساس امنیت کنند و از مامورین مسلحی که با اتهامات جنایی آن‌ها را تهدید می‌کنند و به حریم خصوصی آن‌ها تعرض می‌کنند، نترسند.

کازاوانت می‌گوید که اداره COS این سه نفر را بلافاصله و بدون انجام هیچگونه تحقیقی متهم شناخته و حس می‌شود در قبال آن‌ها ناعدالتی صورت گرفته باشد. او می‌افزاید که هیچ پیش‌فرضی مبنی بر بی‌گناه بودن برای این افراد وجود نداشته است.

او در ادامه گفت: این سه نفر به یک وکیل قانونی، حرفه‌ای و عالی احتیاج دارند تا بتوانند از خود در برابر این اتهامات و تهمت‌ها دفاع کنند. ما باید با محیا کردن این شرایط فرصتی را ایجاد کنیم تا این افراد بتوانند عشق و علاقه خود به دفاع از حیات‌وحش استان را ادامه دهند. این یک وضعیت ناگوار است که هیچگاه نباید ایجاد می‌شد. من از صمیم قلب امیدوار هستم که وزارتخانه تصمیم خود را درباره این وقایع تغییر دهد و بتواند این مسئله را بدون نیاز به برگزاری دادگاه قانونی حل نماید.

کازاوانت می‌گوید در صورتی که بیش از 15،000 دلار در این برنامه جمع‌آوری گردد و یا اتهامات از روی این سه نفر برداشته شوند مبالغ اضافی در حسابی عمومی برای حمایت‌های آتی از جامعه محیط‌زیستی از طریق یک صندوق حل اختلاف West Coast Environmental Law و به منظور استخدام وکیل، پس‌انداز خواهند شد.

وزارت محیط‌زیست گفته که اداره COS بریتیش‌کلمبیا در زمان اجرا و بررسی این پرونده هیچگونه اظهارنظری نخواهد کرد.

هنوز هیچکدام از این اتهامات در دادگاه ثابت نشده‌اند.

منبع: dailyhive