Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

Telus مجددا بهترین اپراتور تلفن همراه کانادا شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای دومین سال متوالی Opensignal شرکت National carrier Telus را به عنوان اپراتور برتر کانادا انتخاب کرده است.

Opensignal که سازمان استاندارد جهانی و فعال در زمینه بررسی تجربه مشتریان از نحوه ارتباط شبکه تلفن همراه آن‌ها است با مقایسه تجربه کاربران شرکت‌های Bell، Telus و Rogers (و شرکت‌های منطقه‌ای Videotron و Freedom Mobile) بر اساس داده‌های بدست آمده از استفاده روزانه کاربران کانادایی، آن‌ها را رده‌بندی کرده است.

گزارش ماه آگوست شبکه‌های موبایل Opensignal که با بررسی بیش از 438 میلیون اندازه‌گیری توسط 173،628 دستگاه بین تاریخ 1 آوریل تا 29 ژوئن 2019 اتجام شده است. بر اساس این گزارش هرچند اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهند هر سه شرکت کانادایی تلفن همراه شاهد رشد چشمگیر قابلیت‌های شبکه 4G بوده‌اند، اما شرکت Telus توانسته به عنوان اپراتور اول کانادا انتخاب شود.

امسال شرکت Telus با اقتدار توانست در چهار عدد از پنج حوزه مورد بررسی Opensignal مقام اول را کسب کند. شرکت Telus از نظر دسترسی به شبکه 4G، تجربه پخش ویدئو، سرعت دانلود و پایین‌ بودن میزان تاخیر بهترین اپراتور کانادا بوده است. Telus تنها از نظر سرعت آپلود نتوانسته بالاتر از Rogers جای گیرد.

سرعت‌های دانلود

بررسی‌های Opensignal نشان داده که اپراتورهای اصلی کانادا رشد چشمگیری از نظر سرعت دانلود داشته‌اند. هر دو اپراتور Bell و Telus سرعت‌های دانلود خود را به بیشتر از 50 Mbps رسانده‌اند و میانگین سرعت دانلود کاربران هر دوی این اپراتورها در شش ماه گذشته 8 Mbps افزایش یافته و به ترتیب به 51.9 و 57 Mbps رسیده است.

در سوی دیگر مشترکین Rogers دارای میانگین سرعت دانلود 41.7 Mbps بودند و به نسبت گزارش آخر افزایش 5 Mbps سرعت را دیده‌اند.

بنا به این گزارش این افزایش‌ها در سرعت قرار نیست متوقف شوند و بنا به پبشبینی Opensignal تا سال آینده سرعت دانلود از 60 Mbps نیز عبور خواهد کرد.

دسترسی به شبکه 4G

Telus تنها اپراتور کانادایی است که توانسته از مرز 90 درصدی دسترسی به شبکه 4G عبور کند. مشترکین این اپراتور در 90.1 درصد از اوقات به شبکه 4G دسترسی دارند. اپراتورهای Rogers و Bell نیز در حال تعقیب Telus هستند و رقم 87 درصد را ثبت کرده‌اند.

تجربه تماشای ویدئو

بنا به این گزارش تجربه تماشای ویدوئوی هر سه اپراتور اصلی کانادا در شش ماه گذشته بهبود پیدا کرده است. اپراتورهای Bell و Telus توانسته‌اند امتیازهای بسیار خوبی را کسب کنند. این بدان معنی است که مشترکین این اپراتورها حین تماشای ویدئو زمان دانلود بسیار کوتاه و توقف‌های اندکی را، حتی در زمان مشاهده ویدئوها با کیفیت بسیار بالا، داشته‌اند. در این حین Rogers تنها فاصله اندکی با کسب امتیاز بسیار خوب داشته است.

بر اساس این گزارش Telus توانسته امتیاز 69.8 از 100 را کسب کند و پس از آن Bell و Rogers با امتیازهای 68.6 و 64.3 قرار دارند.

تجربه سرعت آپلود

هرچند در زمینه سرعت دانلود شاهد بهبود بسیار چشمگیری در میان تمام اپراتورها بوده‌ایم اما تقریبا هیچ تغییری از نظر سرعت آپلود مشاهده نشده است.

این گزارش می‌گوید: این موضوع ثابت کرده که هر نوع پیشرفت تکنولوژیکی در شبکه‌های LTE بیشترین تاثیر را بر اپراتورها می‌گذارد و کاربران صهم اندکی از آن را دریافت خواهند کرد.

کاربران هر سه اپراتور به سرعت‌های آپلود بسیار خوبی دسترسی دارند و شرکت‌های Telus و Rogers با کسب امتیازهای بالاتر و قدری کمتر از 10 Mbps فاصله کمی با کسب امتیاز بسیار خوب داشته‎‌اند.

تجربه تاخیر

شرکت Telus توانسته بار دیگر از نظر پایین بودن میزان تاخیر در جایگاه اول لیست جای گیرد. میانگین تاخیر کلی این اپراتور تنها 41 میلی ثانیه گزارش شده است. بر اساس این گزارش ارتباط‌هایی که دارای تاخیر کمتری هستند می‌توانند منجر به داشتن اپلیکیشن‌های سریع‌نر، سرعت پاسخ قدرتمندتر هنگام انجام بازی‌های چندکاربره و آنلاین و به طور کلی دریافت سریع‌تر ویدئو و صفحات اینترنت منجر شوند.

Telus بهترین اپراتور کانادا است

در این گزارش شرکت Telus توانست در چهار عدد از پنج حوزه مقام اول را کسب کند و در یک حوزه باقی مانده نیز امتیازی بسیار نزدیک با اپراتور اول داشته باشد. به این ترتیب این اپراتور جایگاه اول سال پیش خود را بار دیگر تکرار کرده است. امسال شرکت Telus توانسته از نظر تجربه تماشای ویدئو نیز مقام اول را بدست آورد و جای شرکت Bell را در رتبه اول بگیرد.

با اینحال ان بدان معنی نیست که سایر اپراتورهای بزرگ کانادا پیشرفت نکرده‌اند. نتایج این گزارش نشان داده که Telus توانسته از نظر تجربه‌وتحلیل‌های آماری برتر از سایر رقبا ظاهر شود.

منبع: dailyhive