Tuesday, April 16, 2024
-0.3 C
Calgary

چاپ مقاله‌ای درباره کتابخانه مرکزی کلگری در نیویورک تایمز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های شهر کلگری مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.

در مقاله‌ای که اخیرا در نیویورک‌تایمز چاپ شده کتابخانه مرکزی جدید کلگری مورد تحسین قرار گرفته است. این کتابخانه که در ماه نوامبر گذشته بازگشایی شده به عنوان یکی از جدیدترین و خلاقانه‌ترین کتابخانه‌های دنیا لقب گرفته است.

البته این تعریف و تمجید برای شهروندان کلگری که به داخل این ساختمان رفته‌اند و یا مراحل ساخت آن را طی چند سال دیده‌اند به هیچ وجه شگفت‌آور نیست. طراحی خارجی خاص این کتابخانه نیز آن را به بنایی بسیار چشمگیر و بارز در سطح شهر تبدیل کرده است.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب و منحصربفرد کتابخانه کلگری عبور قطار CTrain درست از زیر ساختمان آن است. به این ترتیب بازدیدکنندگان کتابخانه می‌توانند در حالی که بر روی صندلی خود مشغول خواندن کتاب در سکوت هستند به منظره عبور قطار از کنار خود نگاه بیاندازند.

این کتابخانه دیدنی از طبقات پایینی نسبتا شلوغ‌تر و پر رفت‌وآمد‌تر تشکیل شده و برای داشتن محیطی ساکت‌تر و کاملا علمی باید به طبقات بالایی آن بروید. بعلاوه در طبقات بالا امکانات دیگری نظیر سالن تئاتر، فضای سرگرمی کودکان، یک سالن مطالعه بزرگ، دو کافه و یک مرکز کودکان و نوجوانان نیز وجود دارد.

در مقاله نیویورک‌تایمز علاوه بر کتابخانه کلگری به ساختمان‌های دیگری مانند کتابخانه مرکزی Oodi در هلسینکی فنلاند، موزه ادبیات ایرلند، کتابخانه ملی قطر، کتابخانه Binhai تیانجین در چین، کتابخانه مرکزی آوستین در تگزاس و Deichman Bjorvika در نروژ نیز اشاره شده است.

برای تماشای تصاویر بیشتری از کتابخانه مرکزی کلگری به این‌جا مراجعه کنید.

منبع: dailyhive