Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

شروع مجدد توسعه پروژه Trans Mountain

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز چهارشنبه شرکت فدرال Trans Mountain دستورالعمل آغاز فعالیت پیمانکاران ساختمانی و سازماندهی نیروی کار و ماشین‌آلات موردنیاز برای توسعه خط لوله را صادر کرد.

یان اندرسون که مدیرعامل این تشکیلات است گفته: مفتخر هستم تا رسیدن به یک گام اساسی دیگر در پروژه ساخت و توسعه Trans Mountain را اعلام کنم. با گرفتن تاییدیه‌های قانونی اولیه ما حالا مطمئن هستیم که این پروژه می‌تواند بالاخره آغاز شود.

پیشبینی می‌شود که پیمانکاران این پروژه از ماه آگوست و سپتامبر بتوانند نیروی کار و ماشین‌آلات عمرانی خود را در مناطق تعیین‌شده مستقر کنند.

بر اساس اطلاعیه‌ای که روز چهارشنبه از طرف این شرکت منتشر شده بود به زودی عملیات ساخت توسط گروه‌های گوناگون در طول مسیر، از جمله در نواحی بین شهرهای آلبرتا، ادمونتون و ادسون و همچنین گریت ادمونتون شروع می‌شود.

عملیات عمرانی در بریتیش‌کلمبیا

این عملیات شامل شروع سریع پروژه در ترمینال برنابی واقع در ترمینال Westridge Marine می‌شود. تاریخ شروع به کار گروه‌ها در سایر مناطق عمرانی نیز به زمان دریافت مجوز قانونی و تاییدیه‌های آن‌ها بستگی دارد.

پیشبینی می‌شود که دیگر تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم نیز در چند ماه آینده صادر شوند و به این ترتیب کار توسعه این خط لوله تا اواسط سال 2022 به پایان برسد.

برآورد شده که تا اواخر سال 2019 تعداد 4،200 نفر نیروی کار در این پروژه مشغول به کار شوند و در این بین تا جای ممکن اولویت با استخدام بومیان، افراد محلی و ساکنین نواحی اطراف باشد.

اندرسون گفت: همانطور که می‌دانیم که این پروژه تاخیرهای متعددی را در چند سال گذشته به خود دیده و موانع بسیاری بر سر راه آن ایجاد شده است. با انتشار خبر امروز مبنی بر شروع عملیات ساخت خط لوله معتقد هستم که می‌توانیم دیگر به زودی از مزایای ملی و منطقه‌ای این پروژه که همیشه وعده داده شده بودند بهره‌مند شویم.

صدور مجوز در نزدیکی انتخابات

وزیر منابع طبیعی آماریت سوهی و نیز یکی از اعضای پارلمان منطقه Mill Woods ادمونتون در یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه در Sherwood Park شرکت کرد. او صدور مجوز آغاز فیزیکی پروژه توسعه Trans Mountain را به عنوان چراغ سبزی برای حرکت رو به جلو نامید.

او افزود: ما بسیار خوشحال هستیم که مردم در این پروژه نقش مستقیم دارند و به کندن زمین و جاگذاری لوله درون آن کمک می‌کنند. این زمان بسیار مهمی برای استان آلبرتا است. بدون شک اجرای این پروژه به سود کشور خواهد بود.

از طرفی محافظه‌کاران از آن‌جایی که انتخابات در روز 21 اکتبر برگزار خواهد شد زمان اجرای این پروژه را بسیار سیاست‌مدارانه و دارای اهداف انتخاباتی می‌دانند.

نماینده Riverbend ادمونتون مت جنروکس در یک اظهارنظر ایمیلی گفت: بالاخره در فاصله چند هفته‌ای از انتخابات فدرال وزیر منابع طبیعی یک جدول زمانی برای ساخت خط لوله Trans Mountain منتشر کرده است. این اقدام پس از چهار سال از قرارگیری وزیر در دفتر خود و نیز پس از فعالیت‌های مداومی که برای نابود کردن بخش انرژی استان و ایجاد موانع قانونی برای مخالفت با پروژه‌هایی مانند Northern Gateway و Energy East، انجام داده است. یکی از این موانع تصویب قانون C-69 با عنوان no-more-pipeline بوده است.

گری مار که یکی از وزرای قدیمی کابینه در آلبرتا است و در حال حاضر مدیرعامل انجمن خدمات نفتی کانادا است صدور مجوز روز چهارشنبه را چیزی بیش از یک حرکت سیاسی می‌داند. او می‌گوید: من مدت‌های بسیار زیادی است که در دنیای سیاست حضور دارم و این حرکات اخیر را نه به عنوان یک اهرم سیاسی، بلکه نتیجه تلاش این سال‌ها می‌دانم.

احتمالا شاهد مقاومت بیشتری خواهیم بود

مار خاطرنشان کرده که تهیه ماشین‌آلات برای نیروی کار خط لوله از نظر او خبر خوبی است، اما بسیاری از بخش‌های نفتی آلبرتا هنوز از این اقدام اخیر خوشحال نشده‌اند.

او می‌افزاید: هنوز مشخص نیست که آیا مقاومت‌های انسانی و یا موانع قانونی و دادگاهی بیشتری بر سر راه پروژه قرار خواهند گرفت یا خیر. بنابراین تا زمانی که ساخت خط لوله به پایان برسد نمی‌توان واقعا شاد بود.

مخالفان خط لوله سوگند خورده‌اند تا به مبارزه با این پروژه ادامه دهند و تلاش‌های قانونی بیشتری خواهند داشت.

در سال گذشته تظاهرات بسیار زیادی در آلبرتا و در حمایت از پروژه Trans Mountain انجام شده است و صدها تا هزاران نفر در این تجمعات شرکت داشته‌اند.

روز سه‌شنبه Conference Board کانادا پیشبینی کرده که اقتصاد آلبرتا امسال 0.8 درصد افت خواهد داشت که به دلیل رکود اقتصادی ناشی از عدم اطمینان درباره ظرفیت خط لوله استان ایجاد شده است.

منبع: cbc