Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

جریمه ۱۱۵ هزار دلاری معمار پل صلح کلگری (Peace Bridge)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ماه May قسمتی از شیشه‌های پل صلح کلگری (Peace Bridge) شکست. معمار پل بخاطر نحوه طراحی که منجر به شکست آسان پنل‌های شیشه‌ای می‌شد، جریمه شد.

همچنین پل ایتالیایی، سازه دیگر این معمار برجسته هم دچار مشکلات مشابه است که برای آن هم باید جریمه بپردازد.

معمار اسپانیایی، Santiago Calatrava ‌توسط دادگاه ایتالیایی بخاطر پیش آمدن مشکلاتی که باعث افزایش هزینه‌های ساخت Venice’s Constitution از ۷ میلیون یورو به ۱۱.۶ میلیون یورو (۱۰.۳ میلیون تا ۱۷.۱ میلیون دلار کانادا) شده است، محکوم به پرداخت ۷۸٬۰۰۰ یورو (۱۱۵٬۰۰۰ دلار کانادا) شد.

قرار بود پنل‌های شیشه‌ای حداقل ۲۰ سال دوام بیاورند اما تنها ۴ سال بعد از افتتاح آن آسیب زیادی دیده‌اند، به همین دلیل حکم او در ۶ آگوست صادر شد.

پنل‌های شیشه‌ای طاقت ایستادگی در برابر چرخ‌های چمدان‌‌های در حال عبور از پل را ندارند، سر خوردن و زمین افتادن عابران هم باعث شکستن شیشه‌هایی شده که تعمیرش ده‌ها هزار دلار برای شهر هزینه خواهد داشت.

روزنامه اسپانیایی El Paísگزارش داد که هواداران این معمار اعتقاد دارند او به خاطر ساخت سازه‌های ماندگار بر روی ساختمان‌های کاربردی مشهور است و این اتفاق در برابر کارهای او حادثه بزرگی نیست.

شهرداری کلگری برای جایگزین کردن پنل‌های شیشه‌ای (که به خاطر انبساط‌ حرارتی یا تخریب‌گرها)۳۰۰٬۰۰۰ دلار هزینه کرده آن هم روی پلی که در سال ۲۰۱۲ با بودجه ۲۴/۵ میلیون دلاری ساخته شده است.

بدتر از همه آن است که به گزارش Calgary Herald در سال ۲۰۱۶ ۷۰۰٬۰۰۰ دلار برای وسایل روشنایی پل هزینه شده اما قطعات خریداری شده توانایی تحمل آب و هوای سرد کلگری را ندارند.

منبع: CBC