Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

صید ماهی خاویاری ۳۶۰ کیلوگرمی در رودخانهٔ فریزر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک گروه ماهیگیری در رودخانهٔ فریزر (بریتیش کلمبیا) رکورد صید بزرگترین ماهی خاویاری را به نام خود ثبت کردند، و هیولای بزرگی را که چندین دهه از قلاب‌ها فرار کرده بود بالاخره به بند کشیدند.

این صید جمعه ۱۶ آگوست انجام شد و آلن اورمناتا، دارن اورامنکو، برنت کریگ، و فرانک کوخ توانستند این رکورد را ثبت کنند.

بعد از ۴۰ دقیقه تقلا، گروه صیادی توانستند این ماهی عظیم الجثه را مهار کنند و عجیب اینکه قبلا، هیچ تگی روی بدن آن نصب نشده بود. چطور ممکن بود یک ماهی با این جثهٔ بزرگ این همه سال مخفیانه در رود فریزر رفت و آمد کرده باشد؟

طبق گفتهٔ آقای لَنگ انگوین، صاحب Lang’s Fishing Adventures، طول این ماهی ۳.۴۵ متر و قطر ضخیم‌ترین بخش بدنش ۱.۵۴ متر بود و تا به امروز این بزرگترین ماهی خاویار سفیدی بوده که در رودخانه فریزر صید، تگ‌زنی و رها شده است.

انگوین تخمین می‌زند که این ماهی خاویاری بیش از ۱۲۰ سال سن دارد. وزن آن حدود ۳۶۲ کیلوگرم بوده و به نظر می‌رسد که ماده باشد.

Lang’s Fishing Adventures به مشتریانش خدمات صید و رهاسازی ماهیان را ارائه می‌کند و در ۲۳ سال اخیر به تگ زدن روی ماهی‌ها مشغول بوده است.

Screen-Shot-2019-08-19-at-1.35.22-PM.png

بیشتر ماهی‌هایی که انگوین و رفقایش صید می‌کنند، جوان‌تر و کوچکتر از این یکی هستند، چیزی که این رکوردشکنی را فوق‌العاده می‌کند، به گفته انگوین «این است که بعد از ۲۳ سال، هنوز هم ماهی‌های جدیدی را می‌بینیم که قبلا صید نشده‌اند ولی از اقیانوس به این رودخانه می‌آیند و بر می‌گردند.»

«این صیدها به ما یادآوری می‌کنند که هنوز چیزهای زیادی هست که دربارهٔ آنها نمی‌دانیم.»

این ماهی خاویاری بعد از تگ‌زنی و عکس گرفتن، و ثبت اطلاعات برای انجمن ماهیان خاویاری رودخانه فریزر (FRSCS) دوباره آزاد شد و به رودخانه برگشت.

انگوین می‌گوید: «ما این ماهی‌ها را تگ می‌زنیم و در یک پایگاه داده ثبت می‌کنیم. چون برای حفاظت از آنها، باید بیشتر با آنها آشنا شویم.»

منبع: Daily Hive