Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

پیشبینی آب‌وهوای کانادا برای فصل پاییز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از آنجایی که تنها یک ماه تا شروع پاییز باقی مانده AccuWeather تصمیم گرفته تا پیشبینی فصلی خود را برای این فصل منتشر کند.

طبق این پیشبینی به نظر می‌رسد که گرمای تابستان تا اوایل فصل پاییز نیز در کانادا باقی خواهد ماند و ما می‌توانیم کمی بیشتر از این هوا لذت ببریم. بر اساس پیشبینی AccuWeather امسال ورود اولین موج هوای سرد با تاخیر همراه خواهد بود. با اینحال طبق پیشبینی‌ها این هوای سرد بر فصل آتشسوزی در سرتاسر بریتیش‌کلمبیا و کوهستان راکی تاثیر خواهد گذاشت.

در ادامه پیشبینی‌ هوای پاییز برای سرتاسر اقلیم کانادا نوشته شده است.

بریتیش‌کلمبیا

خوشبختانه تابستان امسال به نسبت سال گذشته شاهد وقوع آتشسوزی‌های کمتری در این منطقه بودیم. اما تغییرات فصلی ممکن است شرایط خوب کنونی را تغییر دهد.

برت اندرسون که کارشناس کانادایی آب‌وهوا در AccuWeather است می‌گوید: هنوز زمان زیادی تا پایان فصل آتشسوزی باقی مانده است. ما معتقدیم که در ماه سپتامبر شاهد وقوع موج دوم آتشسوزی‌ها در منطقه بریتیش‌کلمبیا و ساسکاچوان خواهیم بود.

بر اساس پیشبینی‌های اخیر احتمالا با شروع فصل جدید مناطق شمالی بریتیش‌کلمبیا و یوکون شاهد ورود امواج مرطوب خواهند بود که می‌تواند خطر وقوع آتشسوزی در این نواحی را کاهش دهد.

اندرسون می‌گوید: طوفان اصلی پاییز امسال مستقیم به سمت نواحی شمالی بریتیش‌کلمبیا حرکت خواهد کرد، اما ورود همین توده باعث ورود هوایی ملایم از اقیانوس آرام به بیشتر مناطق در غرب استان نیز می‌شود.

کوهستان راکی

در پاییز امسال کوهستان راکی نیز همانند بریتیش‌کلمبیا دیرتر از معمول دماهای سرد را تجربه خواهد کرد. بر اساس پیشبینی AccuWeather فصل بارش برف از اواسط پاییز به این مناطق وارد می‌شود

چمنزارهای مرکزی

پاییز در این نواحی نیز همانند سواحل غربی به شکلی خشک و بدون باران شروع خواهد شد.

اندرسون می‌گوید: آب‌وهوای خشک‌تر و گرم‌تر از نرمال ممکن است به برداشت محصولات در نواحی مرکزی در فصل سپتامبر کمک کند.

به این ترتیب هرچند آب‌وهوای خشک‌تر ممکن است مورد پسند کشاورزان باشد، اما ممکن است در برخی نواحی باعث بدتر شدن وضعیت خشکسالی شود.

بعلاوه کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند باید منتظر وقوع تغییرات ناگهانی آب‌وهوایی در میانه فصل پاییز نیز باشند که می‌تواند شرایط را به ناگهان تغییر دهد.

اندرسون گفت: در طول ماه اکتبر ممکن است شاهد ورود هوای سرد و زودهنگام به نواحی شرقی این منطقه و شمال‌غرب اونتاریو باشیم.

به دلیل تغییرات ناگهانی دمایی اولین موج هوای سرد در فصل پاییز امسال از نواحی شرقی ساسکاچوان و از طریق مانیتوبا احتمالا قدری زودتر از نرمال به این مناطق خواهد رسید.

نواحی جنوبی اونتاریو تا لابرادور

امسال ساکنین سواحل شرقی می‌توانند زمان بیشتری را با شورت و لباس‌های آستین‌کوتاه سپری کنند. انتظار می‌رود که دماهای تابستانی و رطوبت هوا در این مناطق بیشتر از سال‌های گذشته باقی بماند.

اندرسون می‌گوید: به دلیل ورود دیرهنگام توده هوای پاییزی به مناطق Great Lakes و کبک، گرمای اواخر تابستان و رطوبت هوا مدت بیشتری در این نواجی استقرار خواهند داشت.

این شرایط برای تورنتو، اتاوا، مونتریال، کبک و حتی هالیفاکس نیز وجود خواهد داشت.

پایدار بودن دماهای تابستانی در این نواحی ممکن است ورود اولین توده هوای سرد به نواحی جنوبی اونتاریو، جنوب کبک و کاریتایمز را بین یک تا دو هفته به تاخیر بیاندازد. همین موضوع فصل کشاورزی را به نسبت سال‌های قبل طولانی‌تر خواهد کرد.

بعلاوه به نظر می‌رسد ورود اولین توده هوای سرد و کاهش محسوس دما تا اوایل ماه اکتبر رخ ندهد. به نظر می‌رسد در این زمان هوای قطبی نفوذ خود به نواحی جنوبی‌تر را آغاز خواهد کرد.

سواحل اقیانوس آتلانتیک

هرچند پیشبینی می‌شود هوای خنک از ماه اکتبر به بیشتر نواحی کانادا وارد شود، اما انتظار داریم که سواحل آتلانتیک امسال هوایی گرمتر از معمول را تجربه کنند.

اندرسون می‌گوید: هوای استوایی در نواحی آتلانتیک احتمالا در ماه سپتامبر و حتی ماه‌های اکتبر و نوامبر نیز ادامه پیدا کند.

از اینرو احتمال وقوع طوفان‌های موسمی در این نواحی در پاییز امسال بیش از میانگین است. به طور معمول هر سه سال یکبار این مناطق شاهد ورود طوفان‌های موسمی هستند.

این سیستم‌های آب‌وهوایی هوای گرمتر نواحی استوایی را به این مناطق وارد می‌کنند و احتمال بروز خسارت‌های ناشی از وزش باد و بارش باران شدید به مناطق ساحلی بسیار بالا است.

به طور کلی انتظار می‌رود که تابستان امسال طولانی‌تر از معمول باشد. پس تا جایی که می‌توانید از هفته‌های باقی‌مانده و هوای گرم آن لذت ببرید.

منبع: dailyhive