Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

آشنایی با فرآیند آسان ثبت‌نام رای‌دهنده‌ها برای انتخابات فدرال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انتخابات فدرال کانادا معمولا هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود تا حزب برنده دولت جدید را تشکیل دهد. فرآیند رای‌گیری به کانادایی‌ها این امکان را می‌دهد که صدای خود را به گوش سیاستمداران برسانند و در دمکراسی کشور مشارکت کنند. (امسال هزینه‌های زندگی و خواسته‌های نسل جوان جزو عوامل تعیین‌کننده‌اند.)

اگر شهروند کانادایید و در روز انتخابات ۱۸ سال‌تان تمام شده است، مجاز به انداختن رای در صندوق هستید. اما قبل از اینکه رای بدهید، باید برای انتخابات ثبت‌نام کرده باشید.

احتمالا شما هم مثل اکثر مردم برنامه کار و زندگی شلوغی دارید و تمام وقت مشغول کار یا درس یا هر دویید. اما با ثبت‌نام زودهنگام برای رای دادن، کارت اطلاعات را در صندوق پستی خود دریافت خواهید کرد که روی آن نام شما و محلی که می‌توانید رای بدهید، درج شده است. بنابراین در روز رای‌گیری کمتر معطل خواهید شد.

فرآیند ثبت‌نام برای انتخابات فدرال خیلی آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

نام شما احتمالا از قبل در پایگاه ملی رای‌دهندگان ثبت شده است، که با استفاده از آن فهرست‌های رای‌گیری تهیه می‌شود. برای کسب اطمینان، اینجا را ببینید.

اما چنانچه در سال‌های اخیر محل سکونت‌تان عوض شده، احتمالا در آدرس فعلی ثبت‌نام نکرده‌اید. ولی این هم جای نگرانی ندارد، خیلی ساده به لینک elections.ca/register بروید و در فُرم آنلاین، آدرس خانهٔ خود را به روز کنید.

اگر هم اصلا برای انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اید، به آسانی از راه همین لینک elections.ca/register این کار را انجام دهید. برای ثبت‌نام، به گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی استانی یا منطقه‌ای نیاز دارید. البته استفاده از سایر کارت‌های هویتی هم ممکن است، فهرست کامل آنها را اینجا ببینید.

https://www.instagram.com/p/BuwwNTBjyJT/?utm_source=ig_embed

برای مشاهده اطلاعات کامل درباره انتخابات به elections.ca بروید یا با 0018004636868 تماس بگیرید.

در ضمن می‌توانید جدیدترین اخبار انتخابات را هم با حساب‌های Elections Canada در توییتر، فیسبوک، یوتوب و اینستاگرام دنبال کنید.

منبع: Daily Hive