Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

کانادا به دنبال جذب دانشجویان بین‌المللی از کشورهای جدید است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برنامهٔ جدید پنج-سالهٔ دولت کانادا برای جذب دانشجویان بین‌المللی، با هدف تنوع‌بخشی، نوآوری و ایجاد پیوندهای جهانی آماده شده است.

استراتژی دولت فدرال، که این هفته منتشر شد، می‌خواهد دانشجویان متنوع‌تری را از اقصی نقاط دنیا به کانادا بیاورد، و در آن اشاره شده که ۵۷۰,۰۰۰ دانشجوی خارجی از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا امروز تقریبا ۲۱ میلیارد دلار به اندازهٔ اقتصاد کانادا افزوده‌اند.

یکی از اهداف اصلی این برنامهٔ ۱۴۸ میلیون دلاری این است که تعداد کشورهایی که دانشجویان بین‌المللی از آنها به کانادا می‌آیند، بیشتر شود. و برای جذب دانشجویان از طریق این تلاش جدید ۳۰ میلیون دلار اختصاص یافته است.

در حال حاضر، ۵۰ درصد از دانشجویان خارجی کانادا از چین و هند می‌آیند و در شهرهای بزرگی مثل کلگری، تورنتو و ونکوور سکونت دارند. این استراتژی به دنبال جذب افراد از مکزیک، کلمبیا، برزیل، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مراکش، ترکیه، فرانسه و اوکراین است.

هدف دیگر این استراتژی، تنوع بخشیدن به مقصد این دانشجویان است، تا آنها به مناطقی غیر از شهرهای بزرگ هدایت شوند که اکنون مهاجرین کمتری به آنها می‌روند.

دولت کانادا دانشگاه‌های مشهوری مثل McGill در مونترال و دانشگاه تورنتو را به تازه‌واردین پیشنهاد می‌کند که هر دو بین دانشجویان خارجی محبوبند. دانشگاه‌های کوچکتری مثل دانشگاه Lethbridge و دانشگاه Thompson Rivers هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای دانشجویانی باشند که دنبال تجربه تحصیلی خودمانی‌تر هستند.

وزیر تنوع‌بخشی به تجارت بین‌المللی، جیمز کار، می‌گوید که دانشجویان خارجی باعث تحریک نوآوری و رشد مهارت‌های بین-فرهنگی‌اند.

کار می‌گوید: «اگر دانشجویان خارجی، مهاجرت به کانادا را انتخاب کنند، نقشی در موفقیت اقتصاد کانادا خواهند داشت. و اگر به کشور خود برگردند نیز سفیران دایمی کانادا و ارزش‌های کانادایی خواهند شد.»

یکی دیگر از بخش‌های استراتژی آموزش بین‌المللی کانادا، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در تحصیل کانادایی‌ها در خارج است، که بیشتر روی گروه‌های محروم نظیر مردم بومی کانادا، افراد کم-درآمد و افراد کم‌توان یا معلول، متمرکز است.

احمد حُسن، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می‌گوید که دانشجویان خارجی «اغلب گزینه‌هایی عالی برای اقامت دایمی در کانادا هستند».

«این استراتژی بر همان بنیان‌هایی توسعه می‌یابد که کانادا را تبدیل به مقصد اصلی دانشجویان خارجی کرده‌اند: دانشگاه‌های قوی و کلاس‌های خوب به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی؛ محیط دلپذیر و متنوع با کیفیت زندگی بالا؛ و فرصت‌هایی برای شروع کار و پیگیریِ اقامت دایمی.»

می‌توانید در اینجا بررسی کنید که آیا حایز شرایط برای حضور در برنامه‌های مهاجرتی کانادا هستید یا خیر.

منبع: CIC News