Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

رونماییِ برنده لوتو جک‌پات ۶۰ میلیون دلاری بعد از ۱۰ ماه سکوت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آقای بان ترانگ، در ۳۰ سال اخیر هر هفته اعداد لاتاری یکسانی را ثبت می‌کرد. تا اینکه بالاخره شانس در خانه او را زد. و این محوطه‌ساز اهل ادمونتون برای ۳۰۵ روز راز ۶۰ میلیون دلاری‌اش را از دیگران مخفی نگه داشت.

ترانگ که در دهه ۱۹۷۰ از ویتنام به کانادا مهاجرت کرد، همین چهارشنبهٔ قبلی به عنوان تنها برندهٔ قرعه‌کشی Lotto Max که در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ انجام شده بود، جلو آمد و هویت خود را فاش کرد.

در مراسمی که چهارشنبه در ساختمان اصلی AGLC در سَنت آلبرت برگزار شد، او جایزه خود را دریافت کرد: یک چک بزرگ ۶۰ میلیون دلاری.

در واقع، رقم دقیق این چک ۶۰,۰۰۰,۰۰۲ دلار بود، زیرا آقای ترانگ در همان شب یک جایزه ۲ دلاری هم برده بود. مدیران AGLC هم در مراسم بودند تا به او تبریک بگویند.

بیش از ۱۰ ماه قبل، ترانگ بلیت بخت‌آزمایی‌اش را در Pure Casino Yellowhead خرید و همان فردای قرعه‌کشی متوجه شد که برنده جایزهٔ اصلی شده است. او اینگونه استرس خود در آن لحظه را توصیف می‌کند، با لبخندی بزرگ بر روی لب‌هایش:

«روی تلفنم، ظاهر شدن اعداد یکی پس از دیگری را تماشا کردم. بعد برای چند دقیقه آرام ماندم. بدنم آرام شد. دوباره چک کردم. [واقعا] برندهٔ جایزهٔ بزرگ شده بودم.»

او در کنفرانس مطبوعاتی گفت، که در ماه‌های بعدی —یعنی دقیقا ۱۰ ماه— خیلی روی قضیه فکر می‌کرده است. البته بُردش را بلافاصله به همسر خود گفته بود، ولی مقدار آن را از همه پنهان نگه داشته بود.

bon-truong-lotto-winner.jpg

آقای ترانگ ۳ فرزند دارد که به آنها هم میلیونر شدن خود را اطلاع نداده بود. او با خنده به خبرنگاران گفت که عجله‌ای برای دادن این خبر خوش به آنها ندارد: «نمی‌خواهم چیزی به آنها بگویم، الآن، مایل نیستم چیزی بدانند.»

ترانگ می‌خواهد وام مسکنش را تسویه کند و بعد با خانواده به تعطیلات برود. می‌گوید: «هنوز مطمئن نیستم کجا خواهیم رفت. فکر می‌کنم که به همه جا برویم.»

اعداد بلیت برنده عبارت بودند از ۲ و ۳ و ۴ و ۸ و ۹ و ۲۰ و ۳۰، و عدد bonus هم ۴۵ بود.

منبع: CBC