Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

حداقل هزینه موردنیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مطمئنا زندگی دانشجویی در یک شهر دانشگاهی در استان اونتاریو هزینه آنچنان زیادی ندارد و شما با استفاده از تسهیلات دانشجویی و پول موجود در کارت بانکی خود می‌توانید شرایط خوبی داشته باشید.

اما در شهر تورنتو شرایط متفاوت است. این شهر علاوه بر داشتن دانشگاه‌ها و کالج‌های عالی و مطرح طیف وسیعی از تفریحات متنوع، شاد و پر انرژی جانبی را که در یک شهر کلاس جهانی می‌توان پیدا کرد را نیز ارائه می‌دهد.

به هیچ عنوان نباید رستوران‌ها، رویدادهای گوناگون، اجراهای تئاتر و کنسرت‌های موسیقی تورنتو را فراموش کنید. شما به عنوان دانشجو باید پول کافی برای شرکت و حضور در این برنامه‌ها را داشته باشید. زندگی در تورنتو حتی به عنوان دانشجو نیز به هیچ عنوان ارزان نیست.

در ادامه حداقل پولی که برای گذراندن دوران دانشجویی در یکی از دانشگاه‌های تورنتو، همزمان با داشتن یک زندگی اجتماعی معمولی نیاز دارید، آورده شده است. نتایج زیر با مطالعه یک دوره هشت‌ماهه آکادمیک حاصل شده‌اند.

هزینه مسکن

میانگین هزینه یک خوابگاه دو تخته با وعده‌های غذای هفتگی = 14،090.34 دلار

میانگین هزینه زندگی تک‌نفره = 13،076.00 دلار

میانگین هزینه زندگی خارج از دانشگاه با یک همخانه = 8،088.00

زندگی در خوابگاه‌های دانشگاهی مطمئنا هزینه خاص خودش را دارد. با اینحال بودن شک به نسبت اقامت در واحدهای اجاره‌ای و گران‌قیمت تورنتو پول کمتری خرج خواهید کرد. مزیت‌های دیگر اقامت در خوابگاه فراهم بودن وعده‌های غذایی، آشنایی با دانشجویان دیگر و پیدا کردن دوستانی خوب و ماندگار است.

یک خوابگاه دوتخته در دانشگاه تورنتو همراه با وعده‌های غذای هفتگی برای یک سال تحصیلی بین 12،065 تا 18،852.22 دلار هزینه خواهد داشت. یک خوابگاه دو تخته استاندارد در خوابگاه Pitman Hall دانشگاه Ryerson همراه با وعده‌های غذایی حدود 12،409.06 هزینه دارد. همچنین اتاقی با امکانات مشابه در International Learning Centre حدود 13،035.06 دلار قیمت دارد. به طور میانگین هزینه اقامت هشت‌ماهه در دانشگاه‌های تورنتو به همراه برنامه غذایی حدود 14،090.34 دلار تمام خواهد شد.

اگر شما ترجیح می‌دهید خارج از محیط دانشگاه زندگی کنید مطمئنا با در نظر گرفتن شرایط کنونی کرایه خانه در ونکوور وضعیت بهتری نخواهید داشت. طبق گزارش rentboard.ca میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان مجردی یا یک اتاق در ونکوور برای یک ماه 1،612.00 دلار خواهد بود. همی‌طور میانگین کرایه یک آپارتمان یک خوابه برای یک ماه 1،951.00 دلار و میانگین کرایه یک آپارتمان دو خوابه 2،385.00 دلار برای هر ماه می‌باشد.

میانگین هزینه زندگی مجردی در هر ماه: 1،951 دلار

میانگین هزینه زندگی با یک همخانه در یک آپارتمان: 1،192.50 دلار

هزینه‌های تهیه کتاب و لوازم تحصیل

میانگین هزینه = 1،500.00 دلار برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه

معمولا دانشجویان تنها به هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه فکر می‌کنند، در حالی که هزینه کتاب‌ها و لوازم جانبی مورد نیاز برای تحصیل معمولا به تنهایی رقم بسیار زیادی خواهد شد. در وبسایت دانشگاه تورنتو به دانشجویان توصیه شده که مبلغی بین 1،000.00 تا 2،000.00 دلار را برای خرید کتاب‌ها و سایر وسایل مورنیاز حین تحصیل (که با توجه به رشته درسی متفاوت هستند) کنار بگذارند. به این ترتیب به طور میانگین چیزی حدود 1،500 دلار نیاز خواهید داشت.

میانگین هزینه برای یک سال: 1،500.00 دلار

میانگین هزینه در هر ماه: 187.50 دلار

هزینه تلفن

میانگین هزینه = 805.60 دلار برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه

به طور طبیعی نداشتن تلفن همراه نیز یکی از گزینه‌های موجود است، اما اگر می‌خواهید از امکانات Wi-Fi محیط دانشگاه و کافه‌های شهر نهایت استفاده را ببرید باید به فکر هزینه‌‎های تهیه خط تلفن همراه نیز باشید. البته خبر بد آن است که یکی از گران‌ترین قبض‌های تلفن همراه در دنیا به کشور کانادا تعلق دارد. حتی اگر شما کمترین مصرف داده و استفاده از تلفن همراه خود را نیز داشته باشید احتمالا باید هزینه زیادی بپردازید. به طور کلی داشتن تلفن همراه باعث خواهد شد هزینه‌های جانبی نیز همراه آن اضافه شوند.

به تازگی و برای اولین بار شرکت‌های مخابراتی کانادایی طرح‌هایی بدون هزینه میانگین را معرفی‌ کرده‌اند که ماهانه 75 دلار (با در نظر گرفتن مالیات) تمام خواهند شد. به این ترتیب داشتن خط تلفن همراه در طول هشت ماه چیزی حدود 600 دلار برایتان هزینه دارد.

میانگین هزینه ماهانه قبض تلفن در تورنتو: 75 دلار

میانگین هزینه ماهانه قبض تلفن در تورنتو در طول یک سال تحصیلی هشت ماهه: 600 دلار

در صورتی که بخواهید در داخل دانشگاه اقامت کنید باید هزینه ماهانه 64.99 دلاری و یا سالانه 519.92 دلاری را نیز برای استفاده از خدمات اینترنت در طول یک سال تحصیلی هشت‌ماهه بپردازید.

هزینه مواد غذایی

میانگین هزینه برنامه غذایی خوابگاه = 320 دلار

میانگین هزینه خرید مواد غذایی در خارج از خوابگاه = 1،729.92 دلار

حتی اگر شما در خوابگاه زندگی کنید و وعده‌های غذایی خود را آن‌جا بخورید بدون شک گاهی اوقات چند دلاری نیز برای خرید خوراکی از فروشگاه‌ها هزینه خواهید کرد (مخصوصا اگر در اتاق خودتان یخچال داشته باشید). در صورتی که وعده‌‎های غذایی به شما داده نشوند بدون شک هزینه‌های بسیار بیشتری را برای خرید غذا، سفارش و یا خوردن وعده‌های غذایی در رستوران‌ها و فسدفود‌های سطح شهر باید بپردازید.

بر اساس داده‌های Nutritious Food Basket Calculator شهرداری تورنتو، به طور میانگین هر نفر در شهر ماهانه  حدود 216.24 دلار برای خرید از فروشگاه‌ها هزینه می‌کند.

میانگین هزینه خریدهای فروشگاهی در تورنتو: 216.24 دلار

میانگین هزینه برای مواد غذایی اولیه در یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 1،729.92 دلار

میانگین هزینه خریدهای فروشگاهی برای کسانی که از وعده‌های غذایی خوابگاهی (بر اساس اطلاعات بدست‌ آمده از مصاحبه با دانشجویان سال دومی) استفاده می‌کنند، در هر ماه: 40 دلار

میانگین هزینه وعده‌های غذایی خوابگاه در هر ماه: 603 دلار

هزینه حمل‌ونقل

میانگین هزینه: 1،254.00 دلار برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه

برای داشنجویانی که قصد دارند در هزینه خود صرفه‌جویی کنند بهترین گزینه استفاده از TTC است. اگر شما هر روز از TTC برای رفتن به دانشگاه، محل کار و یا فعالیت روزانه خود استفاده می‌کنید می‌توانید سرویس تحصیلات عالی آن را که ماهانه 122.45 دلار هزینه دارد بخرید. البته در طول ماه زمان‌هایی پیش خواهد آمد که به دلایل گوناگون مانند عجله داشتن و یا دیروقت بودن ساعت مجبور خواهید شد از تاکسی، اوبر و یا لیفت برای جابجایی استفاده کنید.

با اینحال ارزان‌ترین راه حمل‌ونقل در شهر تورنتو همانند بسیاری از شهرهای دیگر پای پیاده و یا دوچرخه است. اما اندازه بزرگ شهر باعث می‌شود در بسیاری از اوقات این روش‌ها قابل استفاده نباشند. همینطور استفاده از دوچرخه خطرات خود را نیز به همراه دارد. در صورتی که شما استفاده از دوچرخه را به عنوان روش اصلی حمل‌ونقل خود انتخاب کنید می‌توانید ماهانه حدود 100 دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشید.

هزینه ماهانه سرویس تحصیلات عالی: 122.45 دلار

هزینه سرویس تحصیلات عالی برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 979.60 دلار

هزینه استفاده از سرویس‌های اوبر و لیفت: ماهانه حدود 100 دلار

هزینه استفاده از سرویس‌های اوبر و لیفت در یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 800 دلار

مجموعه هزینه‌های حمل‌ونقل برای یک ماه: 222.45 دلار

مجموع هزینه‌های حمل‌ونقل برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 1،779.60 دلار

هزینه تفریحات، پارتی و خوردن غذای بیرون

میانگین هزینه: 2،480 دلار در طول یک سال تحصیلی هشت‌ماهه

مطمئنا در هیچ دوره دیگری از زندگی به اندازه دوران دانشجویی امکان شرکت در پارتی‌های شاد و شلوغ فراهم نیست. به این ترتیب بهتر است مبلغی را برای شرکت در این برنامه‌ها کنار بگذارید. خوردن غذا در رستوران‌ها و کافه‌های شهر و یا سفارش غذا از بیرون نیز امری اجتناب‌ناپذیر است. بعلاوه گاهی ممکن است هوس کنید همراه دوستان سری به بار دانشگاه یا داخل شهر هم بزنید. رفتن به سینما نیز یکی از تفریحات معمول است که به لطف ورود Netflix شاید با پرداخت هزینه اشتراک بتوانید در داخل اتاق خود تجربه‌اش کنید.

میانگین هزینه خوردن غذای بیرون (حدودا 60 دلار در ماه) و هزینه سفارش و دریافت غذا از بیرون (حدود 40 دلار در ماه): 100 دلار در ماه

میانگین هزینه خوردن غذای بیرون و سفارش غذا از بیرون برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 800 دلار

میانگین هزینه خرید نوشیدنی در یک ماه، شامل خوردن نوشیدنی در بار (100 دلار) و نیز خرید عمده آبجو/نوشیدنی (50 دلار): 150 دلار

میانگین هزینه خرید نوشیدنی در یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 1،200 دلار

میانگین هزینه تفریح و سرگرمی در یک ماه شامل اشتراک Netflix، بلیت کنسرت‌ها، تماشای فیلم در سالن سینما و تماشای اجراهای تئاتر: 60.00 دلار

میانگین هزینه تفریح و سرگرمی برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 480 دلار

مجموع میانگین هزینه‌های ماهانه تفریحات/نوشیدنی/غذا در یک ماه: تقریبا 319 دلار

مجموع میانگین هزینه‌های تفریحات/نوشیدنی/غذا برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: تقریبا 2،480 دلار

هزینه‌ باشگاه و بدنسازی

میانگین هزینه = 504 دلار برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه

برای داشتن تناسب اندام و تخلیه استرس در دوران تحصیل و داشتن بدنی زیبا باید حتما به فکر تناسب‌اندام و بدنسازی نیز باشید. راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه، استفاده از فضای باشگاهی داخل دانشگاه‌ها است. شما می‌توانید تنها با همراه داشتن کارت دانشجویی از این امکانات استفاده کنید، زیرا هزینه‌های آن در شهریه پرداخت شده توسط شما لحاظ شده است.

در صورتی که ترجیح می‌دهید خارج از دانشگاه تمرین کنید شاید شعبه‌های Goodlife Fitness بهترین گزینه موجود باشند. این باشگاه‌ که تقریبا در هر گوشه شهر شعبه دارد مقرون‌بصرفه‌ترین مکان در تورنتو است. شما می‌توانید با یافتن نزدیک‌ترین شعبه به دانشگاه خود و صرف هزینه عضویت ماهانه 59.99 تا 69.99 دلاری از امکانات آن استفاده کنید. اگر به کلاس‌های یوگا علاقه دارید نیز میانگین هزینه هر جلسه در تورنتو حدودا 20 دلار به ازای هر جلسه است. اگر در ماه سه جلسه کلاس یوگا بروید باید 60 دلار و در طول سال 480.00 دلار بابت آن کنار بگذارید.

میانگین هزینه بدنسازی برای یک ماه (در صورت استفاده نکردن از باشگاه دانشگاه): 63.00 دلار

میانگین هزینه بدنسازی در یک سال تحصیلی هشت‌ماهه (در صورت استفاده نکردن از باشگاه دانشگاه): 504.00 دلار

هزینه کافه

میانگین هزینه = 280.00 دلار برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه

دوران دانشجویی همیشه با رفتن به کافه، کافی‌شاپ و به طور کلی مصرف کافئین توامان است. شاید خرید دو عدد لاته از استارباکس گران تمام شود، اما می‌توانید با پیدا کردن یک کافه ارزان‌قیمت و محلی در نزدیکی دانشگاه یا محل زندگی خود در این هزینه قدری صرفه‌جویی کنید.

میانگین هزینه کافه برای یک ماه: 35 دلار

میانگین هزینه کافه برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 280 دلار

هزینه بهداشتی و شخصی

میانگین هزینه: 200 دلار برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه

مطمئنا در صورتی که نیازهای بهداشتی یک سال تحصیلی خود را از خانه نیاورده باشید باید پس از رسیدن به خوابگاه بلافاصله برای خرید شامپو، خوشبوکننده، خمیردندان، دئودورانت، تمپان، تیغ، دستمال کاغذی و غیره سری به داروخانه بزنید. بعلاوه با رسیدن به فصل سرماخوردگی از هزینه‌های نسبتا بالای خرید دارو در نبود حمایت پدر و مادر نیز شگفت‌زده خواهید شد! برآوردهای ما از هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و شخصی بر اساس یافته‌های Expatistan بدست آمده‌اند.

میانگین هزینه مراقبت‌های شخصی و بهداشتی برای یک ماه: 25 دلار

میانگین هزینه مراقبت‌های شخصی و بهداشتی برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 200 دلار

هزینه‌های اضافی (هزینه‌های پیشبینی‌نشده، خرید لباس، متفرقه)

میانگین هزینه = 640 دلار برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه

در زمان تحصیل ممکن است لپ‌تاپ شما ناگهان نیاز به تعمیر پیدا کند، بیمار شوید و یک نسخه‌ درمانی گران برای درمانتان نوشته شود، احتیاج به خرید لباسی جدید داشته باشید و یا یکی از لوازم خانگی احتیاج به تهیه مجدد پیدا کند. همیشه باید برای هزینه‌های متفرقه و پیشبینی‌نشده آماده باشید.

میانگین هزینه اضافی برای یک ماه: تقریبا 80 دلار

میانگین هزینه‌های اضافی برای یک سال تحصیلی هشت‌ماهه: 640 دلار

مجموع هزینه‌ها:

هزینه زندگی در یک خوابگاه استاندارد همراه با وعده‌های غذایی برای یک سال تحصیلی: 22،073.94 دلار

هزینه زندگی تک‌نفره خارج از خوابگاه برای یک سال تحصیلی: 22،496.52 دلار

هزینه زندگی خارج از خوابگاه با یک همخانه برای یک سال تحصیلی: 17،481.52 دلار

بهتر است قبل از آن‌که با دیدن این اعداد و ارقام نگران شوید این را هم یادآوری کنیم که وضعیت هزینه‌ها برای تمام افراد یکسان نخواهد بود. در صورتی که تعداد شب‌های کمتری برای خوردن نوشیدنی به بیرون بروید، از باشگاه داخل دانشگاه استفاده کنید، در سفرهای داخل شهری بیشتر سوار دوچرخه خود شوید و هیچ لباسی در طول سال تحصیلی نخرید هزینه‌های بالا به میزان زیادی کاهش پیدا خواهند کرد.

بعلاوه پس از گذراندن یک سال تحصیلی در شهر تورنتو مطمئنا به شکل بهتری پول خود را مدیریت خواهید کرد و وضعیت مخارج دستتان می‌آید. این را هم به یاد داشته باشید که اگر تمام برآوردهای ما برای شما نیز صدق کنند احتمالا این حداکثر طیف هزینه‌هایی خواهد بود که در طول یک سال برای شما پیش خواهد آمد.

نکته: این اعداد تنها برآوردهایی عددی هستند و ممکن است مجموع هزینه‌های حقیقی نیز بسیار بیشتر از این مقادیر شود.

منبع: DailyHive