Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

ده فیلم دیدنی کانادا در فستیوال بین‌المللی فیلم ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فستیوال فیلم ونکوور ۲۰۱۹ (VIFF) که یکی از بزرگترین فستیوال‌های فیلم در امریکای شمالی است، ماه آینده دوباره به این شهر بزرگ و زیبا بر می‌گردد.

علاوه بر یک گلچین عالی از فیلم‌های سرتاسر دنیا، عاشقان فیلم و مستند می‌توانند از تماشای فیلمبرداری عالی صحنه و مناظر از جمله در بریتیش کلمبیا، در قالب برنامهٔ Sea to Sky که TELUS اسپانسر آن است، لذت ببرند.

فیلم‌ها و مستندهایی که در این فستیوال روی پرده می‌روند هزاران صدا، چهره، داستان، چشم‌انداز و تجربهٔ مردم بریتیش کلمبیا را به نمایش در خواهند آورد.

اما در اینجا برای اینکه هیجان کافی پیدا کنید و به دنبال انتخاب فیلم‌های مناسب بروید، ۱۰ فیلم اختصاصی از بریتیش کلمبیا را برای‌تان معرفی می‌کنیم.

The Body Remembers When The World Broke Open

BodyRemembersThe_still-2-1024x475.jpg

در شرق ونکوور، زندگی دو خانم از بومیان کانادا با سرگذشت‌هایی کاملا متفاوت، با هم برخورد می‌کند. در حالی که این برخورد صمیمی ولی پر از مشکل جلو می‌رود، هر دوی آنها با چالش‌های خاص خودشان روبرو می‌شوند و سختی‌های ناشی از مادر بودن، اختلاف طبقاتی، تفاوت‌های قومی، و میراث استعمار را می‌چشند.

Ash

Ash_still-31-1024x415.jpg

وقتی یک مردِ خانواده از شهری کوچک در مظان اتهامی وحشتناک قرار می‌گیرد، مجبور می‌شود ازدواج و شهرت خود را از خطر نابودی نجات دهد. این درام از نظر روان‌شناختی پیچیده و از نظر احساسی بسیار غنی است. اندرو هیوکلیاک در مقام نویسنده و کارگردان، یک صحنهٔ آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد که در آن سقوط Stan در یک جهنم شخصی و سپس تقلای او برای رستگاری را می‌بینیم.

Raf

Raf_still-15-1024x640.png

کاراکتر اصلی به نام Raf که همیشه بیکار است و در آستانهٔ اخراج از آپارتمان خود قرار گرفته، با دنیا مثل یک نمایش مضحک کُمدی برخورد می‌کند. اما وقتی با یک دوست جدید و کاریزماتیک به نام Tal دیدار می‌کند، همه چیز عوض می‌شود.

Red Snow

RedSnow_still-4_©HowardJDavis-1024x564.jpg

Dylan که سرباز قبیلهٔ Gwich’in از شمال کانادا است، در کمینی در قندهارِ افغانستان گیر می‌افتد. گروگان‌گیری و بازجویی او توسط یکی از فرماندهان طالبان، باعث بازگشت خاطراتی از عشق و مرگ دخترعمویش Asana می‌شود و او را به یک خانوادهٔ پشتون نزدیک می‌کند.

Daughter

Daughter_still-4-1024x429.jpg

Jim بعد از مرگ دخترش یک زندگی تنها و جدا از دیگران را در پی می‌گیرد و رو به زوال می‌رود تا اینکه بالاخره از مخفیگاه بیرون می‌آید و مجبور به روبرو شدن با تراژدی زندگی‌اش می‌شود.

The World Is Bright

WorldIsBrightThe_still-2-1024x576.png

چه اتفاقی می‌افتد اگر فرزندتان در کشوری خارجی بمیرد و در جایی نامعلوم دفن شود؟ این فیلم داستان سفر ۱۰ سالهٔ والدین چینی در جستجو برای یافتن حقیقتِ مرگ پسرشان در کانادا ست و نگاهی نادر می‌اندازد به موضوع سلامت روان در حوزه مهاجرت.

My Dads, My Moms, and Me

MyDadsMyMomsAndMe_still-1-1024x680.jpg

در سال ۲۰۰۷، سه خانواده و پنج فرزندِ پدرهای همجنسگرا اجازهٔ ورود دوربین به زندگی خود را دادند. بعد از ۱۲ سال، فیلمسازها دوباره به زندگی آنها برگشتند تا دریابند که کاراکترها در نوجوانی چه مسیری در پیش گرفته‌اند.

Haida Modern

HaidaModern_still-2-1024x683.jpg

این فیلم دریچه‌ای به زندگی Robert Davidson، یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر است. این فیلم دانش و مهارت و کنجکاوی او در خلق آثارش، و تاثیر آنها روی دنیا را به تصویر می‌کشد.

Water Over Glass

هدف از این همکاری جذاب هنری، نمایش رابطهٔ سنتی فیلم‌ساز-آهنگ‌ساز است و با دعوت از ۴ فیلمساز —کلن جکسون، زویی کِرک-گوشاواتی، جیم پَنتالون، و آماندا تامسون— سعی شده تا به شکل بصری داستان صوتی نگارش‌یافته با یک ماشین تحریر جوهری، بازگو شود.

Danny

این فیلم که با مونتاژ ویدیوهای ضبط شده در ۱۹۹۳ ساخته شده است، فیلم زندگی مردی به نام Danny است که به سرطان خون دچار شده و چندین مونولوگِ شبیه اعتراف انجام می‌دهد و به اخلاقیاتِ مربوط به تصمیم‌هایش در زندگی می‌پردازد.

فستیوال بین‌المللی فیلم ونکوور ۲۰۱۹

روز: ۲۶ سپتامبر تا ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹

محل: Vancity Theatre — شماره ۱۱۸۱ در خیابان Seymour، ونکوور

بلیت‌ها: فروش آنلاین از ۵ سپتامبر شروع می‌شود و حداقل قیمت هر بلیت ۱۵ دلار است.

منبع: Daily Hive