Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

طوفان دوریان: توصیه‌های دولت به گردشگران کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و مسیر طوفان دوریان احتمالا نزدیک به 2،000 کانادایی در ایالت‌های شرقی ایالات‌متحده در محدوده طوفان قرار دارند. ایالت فلوریدا یکی از مقاصد محبوب گردشگری شهروندان کانادا است.

آمارهای دولتی که بر اساس ثبت‌نام دواوطلبانه کانادایی‌ها در سایت دولت جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که در حال حاضر 1،161 کانادایی در ایالت فلوریدا حضور دارند.

علاوه بر این 220 نفر در باهاما، 286 نفر در جورجیا، 197 نفر در کارولینای شمالی و 58 نفر نیز در ایالت کارولینای جنوبی هستند.

البته از آنجایی که ثبت اسامی شهروندان در خارج از کشور فرایندی داوطلبانه است این‌ آمارها تعداد قطعی را نشان نمی‌دهند.

هم‌اکنون دولت کانادا در حال بررسی طوفان دوریان است. این طوفان قدرتمند باعث وقوع سیل در باهاما و تخلیه ساکنین نواحی ساحلی در ایالت‌های فلوریدا، جورجیا و کارولینای جنوبی شده است.

شب دوشنبه دفتر امور بین‌الملل کانادا طی یک بیانیه گفت: ما به بررسی دقیق حوادث و خسارت‌های طوفان دوریان در مناطق آسیب‌پذیر ادامه می‌دهیم و در صورت لزوم آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان کانادا هستیم. شهروندان کانادایی که در نواحی متاثر از طوفان حضور دارند باید اطلاعات، توصیه‌های ایمنی و نکاتی که در رسانه‌های محلی بازگو می‌شوند را مدام دنبال کنند. آن‌ها باید دستورالعمل‌هایی که توسط مقامات محلی و مسئولان ستاد بحران در این مناطق ارائه می‌شوند را کاملا اجرا کنند. ما از شهروندانی که در مناطق درگیر طوفان حضور دارند می‌خواهیم تا با ما تماس بگیرند و حتما نزدیکان خود را وضعیت سلامتشان باخبر کنند.

طوفان دوریان به آرامی در حال نزدیک شدن به سواحل شرقی فلوریدا است. از اواخر دوشنبه شب تا شب چهارشنبه وضعیت در این نواحی بحرانی خواهد بود. بر اساس اطلاعات مرکز ملی طوفان ایالات‌متحده در روز چهارشنبه و پنجشنبه این طوفان به سمت سواحل جورجیا و کارولینای جنوبی حرکت ‎خواهد کرد.

در ادامه توضیحاتی درباره وضعیت ایالت فلوریدا در روز 2 سپتامبر داده شده است:

تخلیه منازل و آماده شدن برای طوفان

سازمان مدیریت بحران ایالت فلوریدا به ساکنین نواحی مختلف که اخطار طوفان را دریافت کرده بودند هشدار داد که از رفتن به ساحل جدا خودداری کنند.

همچنین این سازمان لیستی از پناهگاه‌ها را منتشر کرد که در نواحی مختلف برای شهروندان ایجاد شده‌اند.

مدیر سازمان مدیریت بحران فلوریدا دوریان را قوی‌ترین طوفانی نامیده که تاکنون به سواحل شرقی این ایالت رسیده است.

جرد موسکوویتز روز دوشنبه افزود: هیچ فرقی نمی‌کند این طوفان چه مسیری را در پیش خواهد گرفت، در هر صورت ایالت ما تحت تاثیر این طوفان آسیب خواهد دید. ما به طور مداوم و منظم در تلاش هستیم تا خود را برای آن آماده کنیم.

وبسایت سازمان مدیریت بحران اطلاعیه‌ای را منتشر کرده که در آن نواحی گوناگون این ایالت که دستور تخلیه برای آن‌ها صادر شده، ذکر شده‌اند.

هم‌اکنون عوارضی‌های منطقه Turnpike Mainline فلوریدا و دیگر جاده‌های زیر آزاد هستند:

  • جاده Alligator
  • مسیر اصلیTurnpike  (SR 91) از مسیر فرعی Homestead (SR 821)
  • بزرگراه Sawgrass (SR 869)
  • بزرگراه Beachline (SR 528)
  • مسیر کمربندی اورلاندو (SR 417 و SR 429)
  • بزرگراه I-595
  • بزرگراه I-95
  • بزرگراه I-75

اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی نیز کدهای تخفیفی ارائه داده‌اند تا مشتریان آن‌ها بتوانند با سفارش تاکسی خود را راحت‌تر به پناهگاه‌ها برسانند. شرکت اوبر اعلام کرده افرادی که نیاز دارند خود را به یک پناهگاه در فلوریدا برسانند می‌توانند از کد DIRIANRELIEF استفاده کنند تا از تخفیف 20 درصدی بهره‌مند شوند. شرکت لیفت نیز گفته مشتریان می‌توانند تا تاریخ 15 سپتامبر با استفاده از کد DORIANRELIEF در هزینه سفرهای خود از تخفیف برخوردار شوند.

شرکت Airbnb ایالت فلوریدا نیز اعلام کرده که تا تاریخ 16 سپتامبر با اجرای برنامه Open Homes اقامتگاه‌های موقت و مجانی را در اختیار کسانی قرار خواهد داد که منزل خود را تخلیه کرده‌اند و یا به مردم امداد می‌رسانند.

مجموعه Disney World نیز ساعت فعالیت خود در تاریخ 3 سپتامبر را تغییر داده و زودتر از معمول تعطیل خواهد شد.

شرکت برق و انرژی فلوریدا نیز بیش از 17،000 نیروی خود را در زمان وقوع طوفان دوریان به حالت آماده‌باش در آورده است. به این ترتیب به گفته فرماندار ران دسانتیز این شرکت بزرگترین آماده‌باش نیروهای خود در طول تاریخ را سپری خواهد کرد.

گارد ملی فلوریدا یکشنبه شب در میامی حضور داست تا بتواند عملیات مربوط به آمادگی در برابر طوفان در این نواحی را زیر نظر داشته باشد.

گزارش‌هایی از گران‌فروشی در فلوریدا

دادستان کل فلوریدا اشلی مودی عصر روز دوشنبه گفت که دفتر او بیش از 2،000 گزارش درباره موارد رشد قیمت اجناس را دریافت کرده است.

این گزارش‌ها گفته‌اند که برخی اجناس در مناطق مختلف به قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن‌ها به فروش می‌رسند.

بر اساس قانون ایالت فلوریدا فروش کالاهای ضروری مانند غذا و بنزین در زمان صدور هشدار اورژانس به قیمت‌هایی بالاتر از ارزش میانگین جنس، ممنوع است.

خانم مودی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر ما حدود 2،100 تماس دریافت کرده‌ایم که گزارش‌هایی از گران‌فروشی را به دفتر ما داده‌اند.

مسافران

دولت کانادا توصیه‌هایی را به گردشگران کشور در باهاما و بخش‌هایی از شرق ایالات‌متحده کرده است.

همچنین این سازمان به شهروندان کانادایی هشدار داده شده تا از هرگونه سفر به سواحل شرقی ایالات‌متحده جدا بپرهیزند. این سواحل از شمال ساحل Deerfield در ایالت فلوریدا آغاز شده و تا  Altamaha Sound در جورجیا ادامه دارد.

در این توصیه‌نامه که روز دوشنبه منتشر شده آمده: با توجه به مسیر طوفان دوریان فرودگاه Fort پروازهای تجاری خود را در عصر روز دوشنبه 2 سپتامبر 2019 را به حال تعلیق در خواهد آورد. برای اطلاع از آخرین وضعیت پرواز خود حتما با آژانس هواپیمایی مربوطه تماس بگیرید.

دولت کانادا همچنین از شهروندان خود که در این نواحی حضور دارند خواسته تا با ثبت‌نام در سایت، آخرین اطلاعات و اطلاعیه‌های اضطراری دولت را پیش از ورود طوفان و حین وقوع آن دریافت کنند.

بر اساس گزارش سال 2018، بیشترین تعداد گردشگران خارجی ایالت فلوریدا را کانادایی‌ها تشکیل می‌دهند.

در سال 2017 3.5 میلیون کانادایی به فلوریدا سفر کرده و در مجموع 6.5 میلیارد دلار آمریکا در آن‌جا خرج کرده‌اند. بعلاوه در همین مدت کانادایی‌ها سرمایه‌ای به ارزش 7 میلیارد دلار آمریکا را به این استان آورده‌اند. بنا بر اطلاعات اداره آمار کانادا فلوریدا در سال 2014 نیز محبوب‌ترین ایالت آمریکا برای کانادایی‌ها بوده است.

بنا به گفته دولت کانادا شهروندان این کشور که دارای املاک و مستغلات در فلوریدا هستند هرساله با پرداخت مالیات‌ها میلیاردها دلار به اقتصاد این ایالت کمک می‌کنند.

منبع: Global News