Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

تخصیص بودجه 110 میلیون دلاری برای تکمیل پروژه گالری هنری کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال از برنامه خود برای تخصیص 110 میلیون دلار بودجه به منظور تامین هزینه‌ تکمیل پروژه‌های Arts Commons و Contemporary Calgary پرده برداشت.

مبلغ 80 میلیون دلار از این بودجه به پروژه Arts Commons و 30 میلیون دلار دیگر آن به پروژه Contemporary Calgary اختصاص خواهد یافت. البته این بودجه هیچ ارتباطی به حمایت‌ سایر بخش‌های دولتی از این پروژه ندارد و آن‌ها به قوت خود باقی هستند. به منظور دریافت این بودجه فدرال شهرداری شهر کلگری و دولت استانی ملزم هستند بودجه‌ 135 میلیون دلاری خود برای Arts Commons را بپردازند و دولت استانی نیز باید 30 میلیون دلار کمک مالی خود برای پروژه Contemporary Gallery را پرداخت کند.

سایر کمک‌های مالی که از سوی بخش‌های خصوصی برای تامین هزینه‌های باقی‌مانده این پروژه‌ها انجام شده شامل این موارد نمی‌شوند.

مشارکت مالی اوتاوا در راستای توافق دوطرفه سال 2014 انجام شده که بر اساس آن 141 میلیون دلار به منظور اجرای پروژه‌های عمومی در سراسر استان آلبرتا، در نظر گرفته شده است.

کنت هلر که نماینده کلگری سنتر در مجلس است در یک اظهارنظر گفت: دولت کانادا بسیار خرسند است که توانسته از ین پروژه مهم فرهنگی در حوزه هنرهای بصری در قلب شهر کلگری حمایت کند. پروژه Contemporary Calgary به یک مقصد مهم فرهنگی در سرتاسر کشور کانادا تبدیل خواهد شد. این نوع سرمایه‌گذاری‌ها نتنها به رشد غنای عمومی شهرها کمک می‌کنند، بلکه در جذب سرمایه و نیروهای ماهر و متخصص به شهرها نیز بسیار موثر خواهند بود.

پیش از این مسئولان شهرداری مبلغ 25 میلیون دلار را برای تکمیل فاز اول پروژه کلگری معاصر اختصاص داده بودند. این بودجه برای انجام نوسازی‌های اساسی در ساختمان کنونی هزینه خواهد شد. این بخش از پروژه در قرارداد اجاره 25 ساله Centennial Planetarium گالری هنری که در تابستان امسال امضا شده، ذکر گردیده بود.

مراحل بعدی پروژه شامل انجام یک سری تعمیرات اساسی در ساختمان پلانتاریوم است که تاریخ ساختش به سال 1967 باز می‌گردد. این تعمیرات ساختمان را به یک گالری برای هنر مدرن و معاصر تبدیل خواهد کرد. این بازسازی‌ها یک سالن ورودی جدید و امکانات رفاهی را نیز به پلانتاریوم اضافه می‌کنند. از جمله این امکانات می‌توان به یک رستوران/کافه و فضاهایی برای گردهمایی اشاره کرد.

بعلاوه یک Class A Addition نیز در بخش شمالی پلانتاریوم ساخته خواهد شد که دارای یک فضای نمایشگاهی 10،000 فوت مربعی، یک فضای نمایشگاهی 3،000 فوت مربعی دیگر، باغ تندیس‌ها بر روی پشت‌بام و فضایی برای برگزاری رویدادها خواهد بود.

دیوید لینستر که مدیرعامل Contemporary Calgary است می‌گوید: تعهد دولت فدرال برای تخصیص این بودجه گامی بسیار مهم برای ایجاد یک گالری هنر معاصر و مدرن عظیم در شهر ما است. ما بسیار خوشحال هستیم که دولت فدرال نیز قصد دارد به شهرداری کلگری در ساخت و تکمیل این پروژه مهم کمک کند. ما در تلاش هستیم تا بتوانیم همکاری‌های خود با دولت جدید آلبرتا را گسترش دهیم تا آن‌ها نیز قادر باشند نقش خود در ساخت این مقصد فرهنگی جدید هنرهای بصری در شهر کلگری را، به بهترین نحو ایفا کنند.

منبع: Daily Hive