Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

طوفان دوریان: خسارت شدید به باهاما و لغو گسترده پروازها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند در روزهای اخیر از شدت طوفان دوریان کم شده، اما همچنان تهدیدی جدی برای ساکنین نواحی ساحل جنوب‌شرقی ایالات‌متحده به حساب می‌آید. این طوفان عظیم پس از در هم نوردیدن باهاما مسیر خود را به سمت سواحل شرقی فلوریدا، جورجیا و کارولینای جنوبی ادامه داده و هم‌اکنون تندبادهایی شدید در این نواحی در حال وزیدن است و بارش‌ها همچنان ادامه دارند. همین وضعیت موجب شده تا بسیاری از پروازها در این نواحی لغو شوند.

بر اساس اطلاعات سایت ردیابی پرواز Flight Aware در روز سه‌شنبه بیش از 640 پرواز از مبادی اورلاندو، Fort Lauderdale، میامی و Palm Beach و بیش از 570 پرواز نیز به مقصد این شهرها لغو شدند.

پروازهای شرکت‌های هواپیمایی کانادایی به این مناطق نیز تحت تاثیر طوفان دوریان قرار گرفته‌اند. شرکت وست‌جت مجبور به لغو پروازهای خود به مقصد Fort Lauderdale، اورلاندو، Fort Myers، Tampa و Nassau شده است. این پروازها تا زمان بهتر شدن اوضاع جوی و رفع خطرات احتمالی انجام نخواهند شد.

اداره Air Canada می‌گوید که آن‌ها با اتخاذ یک سیاست جدید این امکان را برای مسافران بوجود آورده‌اند تا بتوانند به سادگی در زمان وقوع طوفان تغییرات موردنظر خود در تاریخ سفرشان به این نواجی را، اعمال کنند.

مسافرانی که قصد سفر به جمهوری دومینیکن، Turks and Caicos و باهاما را دارند می‌توانند تاریخ پرواز خودشان را تغییر دهند و شرکت‌های هواپیمایی نیز ملزم هستند تا بدون تغییر هزینه پرواز، سفر آن‌ها به مقاصدی در جنوب‌غربی فلوریدا، Fort Lauderdale، میامی، اورلاندو، Tampa و Savannah/Hilt on Head را برای زمان تعیین شده، برنامه‌ریزی کنند.

دولت کانادا همچنین از شهروندان خواسته تا زمان پایان طوفان دوریان و آرام شدن اوضاع در نواحی خسارت دیده، به فلوریدا و باهاما سفر نکنند.

در اطلاعیه‌ای که بتازگی منتشر شده دولت کانادا از شهروندان خواسته تا از هرگونه سفر به سواحل شرقی فلوریدا (از شمال ساحل Deerfield تا رودخانه St. Marys) و مناطق شمال‌غربی باهاما جدا خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده: تصمیم سفر به این مناطق با شماست و مسئولیت امنیت جانی شما در این ناحیه کاملا بر عهده خودتان است. امنیت و سلامت شهروندان کانادایی در خارج از مرزها شدیدا برای ما اهمیت دارد.

در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی Freeport-Grand باهاما زیر آب است. البته فرودگاه بین‌المللی Lynden Pindling شهر Nassau با وجود وقوع طوفان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شرکت هواپیمایی دلتا نیز با انتشار یک اطلاعیه نکاتی را درباره پروازهای خود به این نواحی گوشزد کرده است. بر اساس این اطلاعیه مسافرانی که قصد سفر با پروازهای دلتا به جورحیا و یا نواحی جنوبی و شمالی کارولینا را دارند می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برنامه پروازی خود را تغییر دهند.

عصر روز یکشنبه طوفان دوریان با شدت درجه 5 به سواحل شمالی باهاما رسید و از آن زمان تاکنون به تخریب و وارد آوردن خسارت‌های گسترده ادامه داده است.

در توییتی که جاستین ترودو عصر روز دوشنبه منتشر کرد، او بیان داشته که شهروندان کانادا صمیمانه و با تمام وجود نگران وضعیت ساکنینی هستند که بر اثر وقوع طوفان دوریان دچار خسارت شده‌اند.

او در این توییت نوشته: ما آماده هستیم تا در صورت نیاز کمک‌های خود را به باهاما ارسال کنیم. من از تمام کسانی که در مسیر طوفان حضور دارند عاجزانه تقاضا داریم که خود را به مکانی امن برسانند و به دستورالعمل‌ها و نکات ارائه شده از سوی مقامات محلی توجه کنند.

منبع: Daily Hive