Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

معرفی هشت غول تکنولوژی فعال در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هر روز بر تعداد شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی که دفاتری را در شهر ونکوور و کشور کانادا بازگشایی می‌کنند افزوده می‌شود. بر اساس آخرین خبر شرکت اپل نیز قرار است یک دفتر مشارکت را در مرکز شهر ونکوور و درون آسمان‌خراشی دیدنی و تحت تملک Westbank بازگشایی کند. این خبر موجب شادی و هیجان بسیاری از افراد شده است.

با این حال بسیاری شهر ونکوور را به عنوان یکی از قطب‌های تکنولوژی و نوآوری در حال رشد خیلی جدی نمی‌‎گیرند. همچنین در بسیاری از مقالات درباره شهر ونکوور تنها به نام دو شرکت مایکروسافت و آمازون بارها و بارها اشاره شده، اما این در حالی است که ونکوور همانند یک آهنربا عمل کرده و بسیاری از شرکت‌ها، استعدادها و سرمایه‌گذاران را به درون خود کشانده است. هرچند حضور این دو شرکت اعتبار بسیار زیادی به ونکوور بخشیده‌ و تاثیر مثبت فراوانی را برای اقتصاد شهر داشته‌، اما بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی بزرگ دیگر نیز در شهر ونکوور مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه این مقاله برخی از این شرکت‌ها که کمتر به آن‌ها اشاره می‌شود، معرفی شده‌اند.

Salesforce

شرکت Salesforce یک غول شناخته شده در زمینه بازار CRM مبتنی بر cloud است که درآمدی عظیم و بیش از 13 میلیارد دلاری دارد. ورود این شرکت به بازار کانادا به سال 2010 باز می‌گردد. در این سال Salesforce اقدام به سرمایه‌گذاری 476 میلیون دلاری در مرزهای همسایه شمالی و خرید شرکت‌های کوچک‌تر کرد. از جمله این خریدها باید به شرکت ونکووری Sitemasher اشاره کرد که به قیمت 20 میلیون دلار توسط آن‌ها خریداری شد.

از آن زمان تاکنون شرکت Saleforce بسیار رشد کرده و به تازگی یکی دیگر از شرکت‌های تابعه آن‌ها به نام Tableau Software نیز به ونکوور آمده است. این شرکت در سال 2015 دفتر کار خود در ونکوور را بازگشایی کرد. Tableau Software به تازگی توسط Salesforce و به قیمت 15.3 میلیارد دلار (USD) خریداری شده است. بعلاوه در ماه اکتبر گذشته نیز مارک بنیف که مدیرعامل شرکت Salesforce است قدام به سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلار دیگر در کشور کانادا کرده است. به این ترتیب باید در آینده‌ای نزدیک انتظار توسعه بیشتر فعالیت‌های این شرکت در ونکوور را داشته باشیم.

Disney

Disney یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه رسانه و سرگرمی است و دفتر مرکزی آن در Burbank کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت نزدیک به 240 میلیارد دلار ارزش دارد و دارای هولدینگ‌هایی همچون ESPN، National Geographic و Hulu نیز هست.

پل ارتباطی Disney با شهر ونکوور شرکت Industrial Light & Magic (ILM) است. این شرکت تابعه Disney صاحب Lucasfilm می‌باشد که در Gastown فعالیت دارد و اولین دفتر کاری آن‌ها در کشور کانادا محسوب می‌شود. ذفتر اصلی شهر ونکوور در سال 2012 بازگشایی شد و در سال 2017 آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری برای افتتاح استودیو دوم خود در این شهر کردند.

بر اساس سایت LinkedIn هم‌اکنون نزدیک به 400 نفر در استودیوی ILM/Disney در ونکوور مشغول به کار هستند.

سامسونگ

گروه سامسونگ یک شرکت بسیار بزرگ و جهانی است که بر اساس برخی آمارها بیش از 10 درصد از تولید ناخالص ملی کشور کره جنوبی به ارزش 1.5 تریلیون دلار را به خودش اختصاص داده است. بزرگترین شرکت تابعه سامسونگ به نام Samsung Electronics یک شرکت سخت‌افزاری 280 میلیارد دلاری است.

حضور شرکت سامسونگ در ونکوور به واسطه شرکت وابسه R&D آن‌ها به نام Samsung R&D Canada (SRCA) میسر شده است. از سال 2013 SRCA فعالیت خود را بر روی تکنولوژی‌های وابسته به cloud که به امنیت تلفن همراه، پرداخت با تلفن همراه، راه‌حل‌های تجاری، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا مربوط هستند، معطوف کرده است. واحد ونکوور این شرکت یکی از 42 مجموعه تحقیقاتی سامسونگ در سراسر دنیا است که بیش از 100 توسعه‌دهنده، طراح، تکنسین، نیروی اداری و دانشجو در آن به کار مشغول هستند.

آن‌ها هم‌اکنون بر روی ساخت Great Northern Way تمرکز کرده‌اند. تام دوگان که رئیس مجموعه Samsung Canada در مترو ونکوور است سال گذشته درباره این پروژه گفت: ما به این پروژه به عنوان مرکزی در حال رشد نگاه می‌کنیم. ما هر روز شاهد ورود تعداد بیشتری از افراد به Mount Pleasant و نواحی اطراف آن هستیم.

SAP

SAP یک شرکت نرم‌افزارهای کاربردی و سازمانی عظیم است که 437،000 مشتری در 180 کشور دنیا دارد. بیش از 77 درصد از انتقالات درآمد در دنیا با استفاده از سیستم SAP انجام می‌شود که نشان دهنده اهمیت این شرکت است.

SAP با بدست آوردن مالکیت و ادغام برخی از شرکت‌ها توانست در ونکوور حضور پیدا کند. همین اقدامات موجب شد تا واحد عظیمی را در Yeletown ایجاد کند که به عنوان یکی از 20 مجموعه آزمایشگاهی SAP در سراسر دنیا شناخته می‌شود. کارکنان آزمایشگاه‌های SAP به تحقیق و توسعه محصولات کلیدی SAP مشغول هستند و امکان ظهور نوآوری‌ در محصولات شرکت را میسر می‌کنند. سال گذشته پرمیر هورگان با حضور در این مجموعه اتمام پروژه سرمایه‌گذاری 22 میلیون دلاری در این واحد را جشن گرفت که به ایجاد 300 فرصت شغلی جدید و 70،000 فوت مربع مجموعه اداری جدید کمک کرده است.

این مجموعه هم‌اکنون با داشتن 1،400 نفر کارمند (با درنظر گرفتن کارورز‌ها)، بزرگترین مرکز توسعه شرکت SAP در کانادا محسوب می‌شود.

سونی

من به شخصه سونی را با کنسول پلی‌استیشن و ساعت‌ها نشستن پای بازی Gran Turismo و بسیاری از بازی‌های دیگر که توسط این شرکت تولید و توسعه پیدا کرده می‌شناسم. یکی دیگر از مجموعه‌هایی که بسیاری از دوستداران سینما در سراسر دنیا با آن آشنایی دارند گروه Sony Pictures Motion Picture است که تاکنون بیش از 3،500 فیلم سینمایی ساخته که 12 عدد از آن‌ها توانسته‌اند برنده جایزه اسکار شوند. شرکت Sony Pictures Imageworks (SPI) یکی از شرکت‌های تابعه این غول دنیای سینما است که به عنوان یکی از بهترین استودیوهای VFX در دنیا شناخته می‌شود. SPI برخی از فیلم‌های پرفروش مانند Men in Black: International و   Spiderman: Far from Home و همچنین فیلم‌های انیمیشنی مثل Spider Man: Into the Spider-Verse و Hotel Transylvania را ساخته است.

SPI ابتدا در سال 2010 یک دفتر تولیدی را در همین مکان ساخت و 80 کارمند در آن مشغول به کار شدند. در سال 2014 نیز این شرکت دفتر مرکزی خود را از Culver City کالیفرنیا به مرکز شهر ونکوور منتقل کرد.  در حال حاضر این شرکت دارای 74،000 فوت مربع فضای اداری در دفاتر مرکزی خود در شهر ونکوور است و حدود 800 کارمند در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

Oracle Corporation

Oracle یک شرکت نرم‌افزاری 170 میلیارد دلاری است که دفتر مرکزی آن در Redwood City کالیفرنیا واقع شده است. این شرکت حدودا 220 کارمند در ونکوور دارد و بیشتر آن‌ها در دفتر این شرکت واقع در خیابان Burrard مشغول به کار هستند. بخش اصلی فعالیت این افراد به پروژه‌ای به نام Oracle Labs اختصاص دارد که در سال 2013 در همین شعبه شروع به کار کرد. تیم Oracle Labs در زمینه‌های گوناگونی از جمله پروژه RAPID از جمله تحلیل پایگاه داده و پرسش‌، نرم‌افزارهای سیستم‌ و همین‌طور شبکه مشغول به فعالیت است.

Mastercard

Mastercard در واقع یک شرکت تکنولوژی است و هم‌اکنون بر اساس اطلاعات LinkedIn در دفتری واقع در برج Exchange در خلیج Coal با حدود 30 کارمند فعالیت می‌کند. در سال 2017 Mastercard شرکت امنیتی NuData را به خاطر آنالیزهای بیومتریک و رفتاری‌اش، و همچنین بخش امنیتی آن خریداری کرد. این شرکت نیز با 80 کارمند در شهر مشغول به کار است. به این ترتیب هم‌اکنون این شرکت مالی بین‌المللی در حدود 100 کارمند در ونکوور دارد که در حوزه تکنولوژی مشغول به فعالیت هستند.

Activision

این شرکت مطرح در زمینه بازی‌های کامپیوتری به خاطر ساخت مجموعه Tony Hawk و Spyro the Dragon شهرت دارد. شرکت تابعه DemonWare که در خیابان Terminal واقع است با 80 کارمند در حال فعالیت می‌باشد. DemonWare با ایجاد نرم‌افزارهای آنلاین و سرویس‌هایی برای پیدا کردن همبازی، تالارهای بازی، نفرات برتر، شبکه اجتماعی، اطلاعات بازی و ذخیره/تجزیه‌وتحلیل اطلاعات برای بازی‌های معروفی مانند Call of Duty و Skylander، به استودیوهای تولید، توسعه و انتشار بازی Activision کمک می‌کند.

منبع: Daily Hive