Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

شاداب‌ترین شهرهای دنیا در سال 2019

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارشی سالانه که توسط Economist Intelligence Unit تهیه می‌شود و در آن شاداب‌ترین شهرهای دنیا انتخاب می‌گردند امسال وین توانست برای دومین سال پیاپی این عنوان را به نام خودش ثبت کند. البته این مقام با اختلاف امتیازی اندک به نسبت شهر ملبورن نصیب وین شده است.

این گزارش شهرهای دنیا را بر اساس میزان سرزندگی و شادابی آن‌ها مورد بررسی قرار داده است. بر اساس نتایج بررسی‌های انجام شده در این مطالعه بهترین و بدترین شهرهای دنیا از نظر شرایط زندگی مشخص شده‌اند.

گزارش مورد نظر پنج حوزه پایداری، بهداشت و درمان، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت را برای 140 شهر مختلف در سراسر دنیا مورد بررسی قرار داده است.

پایتخت کشور اتریش توانسته امسال مجددا گوی رقابت را از شهر ملبورن استرالیا بدزدد. وین در سال 2018 و پس از هفت سال عنوان شاداب‌ترین شهر دنیا را از ملبورن گرفت و در سال 2019 نیز با اختلافی اندک مجددا در صدر این لیست جای گرفته است.

این دو شهر تنها 0.7 درصد با یکدیگر اختلاف امتیاز دارند. شهر وین 99.1 و شهر ملبورن 98.4 از 100 امتیاز را کسب کرده‌اند.

امسال دو شهر استرالیایی دیگر نیز در میان ده شهر برتر جای دارند. شهر سیدنی در رده سوم و آدلاید در جایگاه دهم لیست می‌باشند. این درحالی است که در میان ده شهر برتر تنها نام یک نماینده اروپایی دیگر به نام کپنهاگن از دانمارک در رده نهم قرار دارد.

کشور ژاپن نیز دو نماینده در میان ده شهر برتر این لیست دارد. شهر اوزاکا در رده چهارم و توکیو نیز در رده هفتم و هم‌امتیاز با شهر تورنتو قرار گرفته‌اند.

کانادا نیز با داشتن دو شهر دیگر در لیست وضعیت مناسبی دارد. شهرهای کلگری و ونکوور به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند.

ده شهر شاداب دنیا در سال 2019

  1. وین، اتریش
  2. ملبورن، استرالیا
  3. سیدنی، استرالیا
  4. اوزاکا، ژاپن
  5. کلگری، کانادا
  6. ونکوور، کانادا
  7. تورنتو، کانادا
  8. توکیو، ژاپن
  9. کپنهاگن، دانمارک
  10. آدلاید، استرالیا

ده شهر انتهایی لیست در سال 2019

  1. دمشق، سوریه
  2. لگوس، نیجریه
  3. داکا، بنگلادش
  4. تریپولی، لیبی
  5. کراچی، پاکستان
  6. پورت مورزبی، پاپوا گینه نو
  7. حراره، زیمباوه
  8. دوالا، کامرون
  9. الجیرز، الجزایر
  10. کاراکاس، ونزوئلا

منبع: Daily Hive