Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

تاثیر قانون جدید بر بازار اجاره کوتاه‌مدت منزل در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که یک سال از وضع قوانین جدید برای اجاره کوتاه‌مدت مسکن در شهر ونکوور می‌گذرد، مسئولان شهرداری این شهر گفته‌اند تاکنون 73 درصد از فعالین در این بازار موفق به کسب مجوز تجاری خود شده‌اند.

مسئولان می‌گویند از آنجایی که این برنامه به صورت فعال بازرسی‌ها را انجام می‌دهد در حال حاضر 1،600 مورد از اجاره کوتاه‌مدت ملک در دست بررسی قرار دارند.

به گفته مقامات شهرداری شهر املاک اجاره‌ای کوتاه‌‌مدت شامل اتاق و یا منزلی هستند که برای مدتی کمتر از 30 روز به دیگران اجاره داده شوند.

تاکنون تقریبا مجوز یک چهارم از این نوع املاک اعطا شده‌ و یا به منظور بررسی و کسب تاییدیه‌های لازم از مسئولان شهرداری تحت مطالعه قرار دارند. همچنین این برنامه نظارتی از بهار امسال به این سو موجب ده برابر شدن زمان تعلیق مجوزها و لغو داوطلبانه مجوز توسط مالکین شده است.

در حال حاضر و با گذشت یک سال از این طرح مقامات شهرداری اعلام کرده‌اند که می‌خواهند برخوردهای قانونی با فعالین تجاری که خلاف قوانین و مقررات عمل می‌کنند را افزایش دهند.

به عنوان مثال در ماه آگوست شهرداری ونکوور اعلام کرد که یک فعال تجاری که در مجموع 35 قرارداد اجاره کوتاه‌مدت را برای دو ملک منعقد کرده بود، و پیش از این در دادگاه استانی به 20،000 دلار جریمه محکوم شده بود، مجددا به اتهام انجام فعالیت‌ غیرقانونی برای اجاره کوتاه‌مدت ملک دوم خود، دو جریمه 10،000 دلاری از دادگاه دریافت کرده است. به این ترتیب این فرد در مجموع به 40،000 دلار جریمه محکوم شده است.

دو فعال تجاری دیگر در این حوزه نیز در دادگاه استانی به اتهام انجام فعالیت و بازاریابی بدون داشتن مجوز لازم گناهکار شناخته شده‌اند. تاکنون 116 لیست به دادسرای شهر ونکوور ارجاع داده شده است.

کندی استوارت شهردار ونکوور در اینباره گفت: ما می‌دانیم که خانه‌های اجاره‌ای کوتاه‌مدت به یک معضل و نگرانی ادامه‌دار برای بسیاری از شهروندان شهر تبدیل شده‌اند. خوشبختانه در حالی که تنها یک سال از تصویب قوانین جدید می‌گذرد می‌توانیم تاثیر آن را مشاهده کنیم. من به شخصه منتظر آن هستم تا ببینم این رویکرد چگونه می‌تواند به رفع نیازهای مستاجران برای اجاره بلندمدت ملک در ونکوور کمک دهد.

کاترین هولم که رییس تیم بازرسی‌ مرتبط با این نوع مجوزها است می‌گوید از روز اول اهداف قوانین جدید در حوزه اجاره کوتاه‌مدت مسکن، به حمایت از مستاجران طولانی‌مدت شهر کمک کرده است. همچنین این قوانین موجب افزایش امنیت عمومی شده و شکلی قانونی به فعالیت افراد در این حوزه بخشیده است.

بر اساس اطلاعات شهرداری شهر ونکوور تا تاریخ 30 آگوست 2019 تعداد 5،866 لیست آنلاین در شهر بوجود آمده است. هرچند برخی از فعالین بازار ممکن است تنها صاحب یک ملک برای اجاره کوتاه‌مدت باشند، اما ممکن است آن را در چندین لیست آنلاین قرار دهند.

قرار است مقامات شهرداری تا پاییز امسال یک گزارش کامل درباره قوانین جدید اجاره کوتاه‌مدت را به اعضای شورای شهر ارائه دهند که شامل پیشنهادات جدید برای مجوز و نحوه اجرای آن خواهد بود.

تا آن زمان تمام فعالین مسکن کوتاه‌مدت ونکوور باید حتما اقدام به دریافت مجوز تجاری کرده و شماره این مجوز را در تمام لیست‌های آنلاین و تبلیغاتی که آگهی ملک خود را در آن‌ها منتشر کرده‌‌اند، ذکر کنند. در ضورت مشاهده تخلف فرد خاطی 1،000 دلار جریمه خواهد شد.

منبع: Daily Hive