Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

ساخت بزرگترین استودیوی سینمایی کانادا در مترو ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به زودی و با پایان عملیات ساخت پروژه جدید Martini Film Studios (MFS)، مترو ونکوور صاحب بزرگترین استودیوی تولید فیلم کانادا و یکی از عظیم‌ترین و مجهزترین استودیوهای سینمایی در آمریکای شمالی خواهد شد. شرکت MFS اعلام کرده این مجموعه در مجاورت بزرگراه 1 و خیابان 216ام در منطقه Langley Township’s Walnut Grove ساخته می‌شود. این پروژه عظیم در نهایت 600،000 فوت مربع فضای اداری، فیلمبرداری و ساختمان‌های پشتیبانی خواهد داشت.

شرکت MFS اولین بار در سال 2017 فعالیت خود در مترو ونکوور را آغاز کرد. در ابتدا تاسیسات این استودیو در فضایی به مساحت 250،000 فوت مربع و در نزدیکی تقاطع بزرگراه 1 و خیابان 200ام در شهر Langley قرار داشت. با پایان پروژه کنونی این شرکت مشهور صاحب تقریبا سه برابر فضای موجود مجموعه مجهز خواهد شد که بزرگترین زیرساخت تولید فیلم در کانادا است. پیشبینی می‌شود انتقال این استودیو به محل جدید ظرفیت تولید این شرکت را تا 15 درصد افزایش دهد.

شرکت MFS همکاری نزدیکی با نتفلیکس دارد و تولید مجموعه‌هایی همچون Chilling Adventures of Sabrina و Another life را در تاسیسات کانادایی خود به انجام رسانده است.

https://www.instagram.com/p/B0o6j2lhdS8/?utm_source=ig_embed

گما مارتینی که بنیان‌گذار و مدیرعامل MFS است در یک بیانیه گفت: ما از زمان راه‌اندازی استودیوهای Martini Film همواره شاهد حمایت و همکاری صمیمانه شرکای دیگر خود در این صنعت بوده‌ایم. فضا همیشه نیازی اساسی برای ما بوده و همزمان با افزایش فرصت‌های جدید تولید فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی در سرتاسر بریتیش‌کلمبیا ما بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم خدمات خود را در این خوزه گسترش دهیم.

بنا به گزارش Vancouver Economic Commission (VEC) بین سال‌های 2012 تا 2018 میزان سرمایه‌گذاری در صنعت فیلم و تلویزیون بریتیش‌کلمبیا بیش از دو برابر شده و از رقم 1.6 میلیارد دلار به 3.8 میلیارد دلار رسیده است. همین موضوع باعث گردیده تا بریتیش‌کلمبیا پس از کالیفرنیا و نیویورک به سومین مرکز تولید محصولات سینمایی در آمریکای شمالی تبدیل شود. در سال مالی 2017-18 تعداد 452 تولیدکننده در این استان فعال بوده‌اند که 289 عدد آن‌ها را شرکت‌های خارجی و 163 عدد دیگر را تولیدکنندگان استان بریتیش‌کلمبیا تشکیل می‌دادند.

پروژه اخیر MFS در مترو ونکوور اولین برنامه عظیم ساخت استودیویی سینمایی در دو دهه اخیر در این ناحیه است. در حال حاضر تقریبا 3.5 میلیون فوت مربع فضای تولیدی در این منطقه وجود دارد که بزرگترین آن‌ها عبارتند از:

  • Canadian Motion Picture Park در South Burnaby (350،000 فوت مربع، شامل 18 فضای فیلمبرداری)
  • Vancouver Film Studios در East Vancouver (تقریبا 350،000 فوت مربع، شامل 12 فضای فیلمبرداری)
  • Bridge Studios در محله Brentwood برنابی (150،000 فوت مربع، بدون داشتن فضای پشتیبانی)
  • North Shore Studios در منطقه North Vancouver (152،000 فوت مربع، شامل هشت فضای فیلمبرداری)

پروژه نهایی استودیو سینمایی MFS بزرگتر از برنامه توسعه‌ای Pinewood Toronto Studios خواهد بود که 525 فوت مربع مساحت پیدا خواهد کرد. همچنین این مجموعه از استودیوی در حال ساخت First Studio City Markham Movieland و CBS Mississauga Studio که به ترتیب 400،000 و 260،000 فوت مربع مساحت دارند نیز عظیم‌تر است.

منبع: Daily Hive