Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

دغدغه‌های اصلی شهروندان کانادا پیش از انتخابات

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که کمتر از سه ماه تا انتخابات فدرال 2019 فرصت باقی مانده موسسه Angus Reid یک بررسی درباره اولویت‌ها و دغدغه‌های شهروندان کانادایی‌ در حال حاضر انجام داده است.

این موسسه بر اساس یک نظرسنجی آنلاین که در تاریخ 21 تا 26 آگوست انجام گردیده متوجه شده که در صدر لیست دغدغه‌های شهروندان کانادایی دو موضوع داغ و جنجال‌برانگیز وجود دارد که در تضاد با هم هستند: انجام اقدامات کافی برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز کانادا.

بنا بر مطالعه موسسه Angus Reid کاندیداهای موفق در انتخابات ماه اکتبر کسانی خواهند بود که برنامه‌های کافی را برای پاسخ به این دو دغدغه عمومی در سال‌های پیش رو ارائه دهند.

این موسسه اطلاعات خود را 1،534 شهروند کانادایی بالغ که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، جمع‌آوری کرده است. در این مطالعه از این افراد راجع‌به نظرشان درباره تغییرات آب‌وهوایی و صنعت نفت و گاز سوال شده است. این افراد باید پاسخ می‌دادند که از نظرشان این دو موضوع تا چه حد برای کشور کانادا مهم و یا بی‌اهمیت هستند.

موسسه Angus Reid پس از انجام این مطالعه متوجه شد که 69 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند تغییرات آب‌وهوایی باید در صدر اولویت‌ و دغدغه‌های دولت آینده قرار گیرد (بدون توجه به این‌که کدام حزب یا کاندیدا پیروز انتخابات شود). از طرفی 58 درصد از افراد نیز اعتقاد دارند بهتر است دولت بعدی بر توسعه صنعت نفت و گاز تمرکز کند.

هرچند حضور این دو موضوع در صدر دغدغه‌های جامعه کانادایی موضوع جدیدی نیست، اما بررسی‌های Angus Reid نشان داده که بسیاری از پاسخ‌دهندگان در سال 2019 اهمیت موضوع دیگر را نیز رد نکرده‌اند.

این مطالعه می‌گوید: آن دسته از افرادی که گفته‌اند دولت فدرال بعدی باید مسئله تغییرات آب‌وهوایی را در راس امور خود قرار دهد، سه چهارم از پاسخ‌دهندگان (75 درصد) گفته‌اند که از دولت می‌خواهند سرمایه‌گذاری کمی در بخش نفت‌ و گاز نیز داشته باشد. در سوی دیگر چهار پنجم (80 درصد) از افرادی که خواستار اولویت‌ دادن به بخش انرژی در دولت بعدی هستند گفته‌اند دولت آینده باید سرمایه‌گذاری کمی نیز برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی انجام دهد.

با اینحال زمانی که از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا تنها یکی از این دو موضوع را به عنوان دغدغه خود انتخاب کنند درصد بیشتری به موضوع تغییرات آب‌وهوایی رای داده‌اند. بر اساس آمار 52 درصد از افراد تغییرات آب‌وهوایی و 34 درصد صنعت نفت و گاز را انتخاب کرده‌اند.

نمودارهای بدست آمده از این مطالعه نشان می‌دهند اکثر کسانی که تغییرات آب‌وهوایی را به عنوان اولویت اصلی برای دولت بعدی انتخاب کرده‎‌اند را زنان 18 تا 34 سال تشکیل داده‌اند. به طور کلی زنان نسبت به مردان نگرانی بیشتری نسبت به مسئله تغییرات اقلیمی داشته‌اند. تنها 57 درصد از مردان بالای 55 سال که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند تغییرات آب‌وهوایی را در صدر اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

البته زمانی که درباره صنعت نفت‌وگاز از افراد سوال شده آمار کاملا برعکس است. مردان بالای 55 سال پرداختن به این موضوع را به عنوان اولویت اصلی خوشان انتخاب کرده‌اند. این درحالی است که زنان جوان شرکت‌کننده اعتقاد دارند باید توجه بسیار کمی به صنعت نفت‌وگاز شود.

 

منبع: Daily Hive