Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

شهروندان آلبرتا آنقدرها هم بدشان نمی‌آید در بریتیش‌کلمبیا زندگی کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس نظرسنجی جدیدی که Research Co در دو استان آلبرتا و بریتیش‌کلمبیا انجام داده درصد زیادی از ساکنین آلبرتا در صورتی که مجبور به تغییر استان محل سکونت خود شوند بریتیش‌کلمبیا را انتخاب خواهند کرد.

در این نظرسنجی آنلاین که از ساکنین این استان‌ها انجام شده 47 درصد از شهروندان آلبرتا بریتیش‌کلمبیا را به عنوان مقصد تغییر استان فعلی محل سکونت خود انتخاب کرده‌اند. استان‌های اونتاریو و ساسکاچوان نیز هرکدام با 11 درصد به طور مشترک در رده دوم و نوااسکوشیا با 4 درصد انتخاب سوم آلبرتایی‌ها بوده است.

ماریو کانسکو که رییس Research Co است می‌گوید: درصد زیادی از ساکنین ادمونتون (53 درصد) در صورت اجبار به ترک آلبرتا استان بریتیش‌کلمبیا را به عنوان مقصد خود انتخاب خواهند کرد. در شهر کلگری و سایر نواحی آلبرتا نیز به تریتب 45 و 42 درصد ساکنین بریتیش‌کلمبیا را انتخاب کرده‌‌اند.

این در حالی است که تنها 26 درصد از ساکنین بریتیش‌کلمبیا در پاسخ به این پرسش آلبرتا را برگزیده‌‎اند.

اونتاریو با 16 درصد مقصد دوم ساکنین این استان بوده و پس از آن استان نوااسکوشیا با 8 درصد قرار گرفته است. از طرفی بخش زیادی از ساکنین بریتیش‌کلمبیا (33 درصد) گفته‌اند هنوز هیچ تصمیمی در این مورد نگرفته‌اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی شهروندان مترو ونکوور اونتاریو را (24 درصد) به آلبرتا (20 درصد) ترجیح می‌دهند. البته در سایر بخش‌های این استان افراد آلبرتا را به عنوان انتخاب اول خودشان برگزیده‌اند. 33 درصد از ساکنین Northern BC و 32 درصد از ساکنین Fraser Valley نیز در پاسخ به این سوال گفته‌اند به آلبرتا نقل‌مکان خواهند کرد.

نتایج این نظرسنجی بر اساس مطالعه‌ای آنلاین که در تاریخ 23 تا 25 جولای 2019 انجام شده، بدست آمده است. در این مطالعه 800 شهروند بزرگسال در بریتیش‌کلمبیا و 700 ساکن بزرگسال در آلبرتا شرکت داشته‌اند.

منبع: Daily Hive