Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

10 حقیقت جالب درباره اقتصاد کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها در قرن پانزدهم میلادی کانادای امروزی را شکل دادند که پیشتر در مطلب تاریخ پیدایش کشور کانادا خواندیم و حال کانادا به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا تبدیل شده‌ است. کانادا دارای یک صنعت رو به رشد در زمینه غذاهای دریایی است و به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید این نوع خوراکی‌ها شناخته می‌شود. معمولا حین مطالعات دقیق درباره سیستم اقتصادی کشورها به نکات دقیق و جذابی می‌توان دست پیدا کرد. در ادامه با 10 حقیقت جالب درباره اقتصاد کانادا آشنا خواهیم شد که این موضوع را تایید می‌کنند.

  1. منابع طبیعی کانادا 33.2 تریلیون دلار ارزش دارند

کشور کانادا از نظر منابع طبیعی در جایگاه سوم دنیا جای دارد. بعلاوه این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت دنیا است و دارای منابع معدنی گوناگونی همچون سنگ نمک، ذغال‌سنگ و اورانیوم می‌باشد که هم‌اکنون تقاضای زیادی در بازار بین‌المللی برای آن‌ها وجود دارد.

  1. شهروندان کانادایی بیش از ساکنین ایالات‌متحده برای خرید از فروشگاه‌ها هزینه می‌کنند

شهروندان کانادایی علاقه دارند همچون ساکنین سایر نقاط دنیا خرید کنند. بر اساس آمار 89 درصد از ساکنین این کشور حداقل دارای یک کارت اعتباری هستند! احتمالا این بدان دلیل است که برخی از شرکت‌های کارت‌ اعتباری کانادا پیشنهادات فریبنده‌ای به مشتریان خود می‌دهند. با اینحال شاید بسیاری از افراد ندانند که قیمت برخی محصولات همچون بنزین، تایر، کتاب و غیره در همسایه جنوبی یعنی آمریکا بیشتر از کانادا است. نکته جالب دیگری که گزارش Huffpost می‌افزاید آن است که بسیاری از ساکنین کانادا بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای و بر خلاف آمار موجود تصور می‌کنند قیمت اجناس در کشورشان بیشتر از آمریکا است.

  1. ثروتمندترین مالکین کانادایی در استان بریتیش‌کلمبیا زندگی می‌کنند

استان بریتیش‌کلمبیا سکونت‌گاه برخی از ثروتمندترین خانواده‌های کانادایی است. پس از بریتیش‌کلمبیا نیز استان اونتاریو در جایگاه دوم جای دارد. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که شهر ونکوور دارای بیشترین تعداد میلیونرها در کشور است. به طور میانگین مالکین این شهر دارای سرمایه‌ای به ارزش 1،036،202 دلار هستند.

  1. بیشترین تعداد چک‌های ضمانتی تقلبی کانادا در سال 2004 وارد چرخه اقتصاد شدند

در سال 2004 میزان موارد جعل در سیستم مالی کانادا به شدت افزایش یافت. به همین دلیل در این سال تعداد چک‌های ضمانتی تقلبی درون اقتصاد در گردش کانادا به بالاترین میزان در طول تاریخ رسید. بر اساس آمار به ازای هر یک میلیون چک ضمانتی اصل تعداد 500 چک تقلبی نیز در سیستم مالی وجود داشته است. در مجموع تعداد 553،000 چک ضمانتی تقلبی در آن سال به اقتصاد کانادا وارد شد.

  1. دو زبانه بودن کانادا سالانه 2.4 میلیارد دلار آمریکا برای کشور هزینه دارد

احتمالا شما اطلاع دارید که کانادا کشوری دوزبانه است و زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در آن به رسمیت شناخته شده‌اند. اما جالب است این را هم بدانید که دوزبانه بودن کانادا هر سال هزینه‌ای 2.4 میلیارد دلاری برای آن‌ها به همراه دارد. این هزینه از آن‌جا ایجاد می‌شود که خدمات در کشور کانادا باید به هر دو زبان ارائه شوند. به عنوان مثال فرم‌ها، تبلیغات، علائم جاده‌ای و غیره در کشور کانادا به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی نوشته می‌شوند.

  1. در کانادا سنتی عجیب برای وزرای مالی وجود دارد

در کانادا بر اساس سنت وزیران مالی باید در روزی که بودجه کشور را ارائه می‌دهند یک جفت کفش نو خریداری کرده و بپوشند. دلیل اصلی این سنت کاملا روشن نیست اما برای اولین بار در یک مقاله روزنامه متعلق به دهه 60 میلادی به این موضوع اشاره شده است.

  1. قانون صاحبان مشاغل کانادایی را مجبور به دریافت چک‌های ضمانتی و یا سکه‌های پول نمی‌کند

صاحبان مشاغل در کانادا از نظر قانونی موظف به پذیرش چک‌های ضمانتی و یا سکه واحدهای پولی گوناگون نیستند. از اینرو بسیاری از سرمایه‌داران از این قانون بهره می‌برند و از پذیرش پرداخت‌های انجام شده با اسکناس‌های 100 و 50 دلاری جلوگیری می‌کنند تا گرفتار پول‌های جعلی نشوند. بر این اساس حتی آن‌ها می‌توانند از دریافت سکه‌های کانادایی نیز صرفنظر کنند و هیچ منع قانونی برای این کار وجود ندارد.

  1. کانادا دارای یک سیستم بانکی استثنایی و بسیار قدرتمند است

بخش بانکی کانادا به نسبت ایالات‌متحده بسیار قدرتمندتر و انطباق‌پذیرتر است. به عنوان مثال در زمان رکود اقتصادی بزرگ حدود 9،000 بانک آمریکایی ورشکست شدند، اما تمام بانک‌های کانادایی توانستند از این دوره به سلامت گذر کنند. به طور کلی از سال 1923 به این سو تنها دو بانک کانادایی نتوانسته‌اند به حیات خودشان ادامه دهند. در سوی دیگر حدود 17،000 بانک آمریکایی از آن زمان تاکنون برای همیشه ورشکست شده‌اند.

  1. بانک‌های کانادایی دارای بیش از 1 میلیون ارتباط تجاری با SME ها در داخل کشور هستند

تا آخر ماه دسامبر 2017 بانک‌های کانادایی بیش از 225 میلیارد دلار اعتبار را به SME ها در داخل کشور کانادا اختصاص داده‌اند. این مبلغ به نسبت سال 2012 رشدی 22 درصدی را نشان می‌دهد.

  1. 91 درصد کانادایی‌ها اعتقاد دارند که تکنولوژی‌های جدید بانکداری را بسیار راحت‌تر کرده‌اند

تکنولوژی در مجموع موجب شده تا بخش بانکداری کانادا بازسازی گردد. امروزه حدود 76 درصد از کانادایی‌ها از اینترنت و اپلیکیشن‌های موبایل برای انجام کارهای بانکی خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این بیش از نیمی از کانادایی‌ها، یعنی 53 درصد از آن‌ها گفته‌اند بانکداری آنلاین اصلی‌ترین روشی است که استفاده می‌کنند.

اقتصاد کانادا قدرتمند بوده و با توجه به موارد بالا مطمئنا جذابیت‌های خاص خودش را نیز دارا است. اگر شما نیز نکته‌ای جالب درباره اقتصاد کانادا می‌دانید حتما درباره آن به ما بگویید.

منبع: Daily Hive