Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

اپل سه مدل آیفون ۱۱، اپل‌واچ ۵ و آیپد ۱۰.۲ اینچی را معرفی کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمپانی اپل دیروز در مقر خودش که در شهر کوپرتینوی کالیفرنیا قرار دارد، مراسم سالانهٔ ماه سپتامبر را برگزار کرد که مثل هر سال به معرفی آیفون‌های جدید اختصاص داشت. در کنار ۳ آیفون جدید، شاهد رونمایی از اپل واچ سری ۵ و نسل هفتم آیپد با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی هم بودیم.

علاوه بر اینها، زمان انتشار نسخه جدید iOS و پخش سریال‌های اوریجینالِ اپل نیز اعلام شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه با پیکوبینو همراه باشید.

(قیمت‌ها به دلار امریکا هستند)

آیفون ۱۱: دوربین دوگانه، رنگ‌های جدید، قیمت کمتر

iphone-11.jpg

بدنهٔ پشت آیفون ۱۱ از یک لوح شیشه‌ای یکپارچه ساخته شده است که بخش اصلی آن صیقلی است، اما بخشی که لنز دوربین‌ها در آن قرار گرفته بافت مات دارد و کمی برآمده‌تر است. دوربین‌های جدید دارای لنز Wide و Ultra-Wide هستند که امکان ضبط تصاویری با دامنهٔ گسترده را به کاربرها می‌دهند.

فناوری Night Mode هم به آیفون ۱۱ اضافه شده تا در شب و محیط‌های تاریک عکس‌های باکیفیت و کم‌نویزی بگیرید. کیفیت ضبط ویدیو هم 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.

اما در جلوی آیفون ۱۱ هم دوربین ۱۱ مگاپیکسلی جدیدی اضافه شده که دامنه دید بیشتری دارد. ضمنا فناوری تشخیص چهرهٔ اپل با نام Face ID  علاوه بر اینکه ۳۰ درصد سریع‌تر شده، می‌تواند در زوایای بیشتری چهره صاحب دستگاه را تشخیص دهد.

تراشه A13 Bionic که در این دستگاه استفاده شده از تمام تلفن‌های هوشمند موجود در بازار قوی‌تر است و اپل با بهینه‌سازی مصرف انرژی آن، توانسته عمر باتری آیفون ۱۱ را نسبت به آیفون XR تا یک ساعت افزایش دهد.

آیفون ۱۱ در ۶ رنگ عرضه می‌شود: «سیاه، سفید، قرمز، سبز، زرد و ارغوانی.» در کمال تعجب، قیمت آن نیز ۵۰ دلار از آیفون XR پایین‌تر است و از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود.

ویدیوی نگاه اولیه به آیفون ۱۱ را در زیر می‌بینید:

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس: دوربین سه‌گانه، نمایشگر XDR و عمر باتری بیشتر

iphone11.png.jpeg

در نگاه اول تفاوت ظاهری بزرگ بین این دو مدل جدید با آیفون ۱۱ در این است که شیشهٔ پشت بدنه در مدل‌های Pro دارای بافت مات است و فقط بخش پیرامون دوربین صیقلی است (درست برعکس آیفون ۱۱).

در پشت هر دو مدل Pro سه دوربین قرار گرفته است. علاوه بر لنزهای Wide و Ultra-Wide لنز Tele-Photo با قابلیت زوم ۲ برابری هم در دسترس کاربر هست و می‌تواند ۰.۵ برابر به عقب زوم کند تا در نمای Ultra-Wide عکاسی کند یا با زوم به جلو از دو لنز دیگر استفاده نماید.

نمایشگرهای این دو آیفون از فناوری OLED برخوردارند و می‌تواند در زیر آفتاب تا حداکثر ۱۲۰۰ نیت روشنایی را برای کاربر تولید کنند و دامنهٔ رنگ متنوع‌تری هم دارند. برای همین اپل آنها را Super Retina XDR نامگذاری کرده است.

یکی از بهترین ویژگی‌های دو مدل Pro نسبت به مدل‌هایی که پارسال معرفی شدند، عمر باتری است: آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به ترتیب عمر باتری‌ای به میزان ۴ و ۵ ساعت بیشتر از آیفون Xs و آیفون Xs Max دارند که تمام این بهبود با کاهش مصرف انرژی تراشه A13 Bionic ممکن شده است.

و اگر این عمر باتری برای شما کافی نیست، خبر خوب دیگر ارایه شارژر ۱۸ واتی سریع در داخل جعبهٔ این دو مدل است که شارژ باتری تلفن را در ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در ۴ رنگ فروخته می‌شوند: «سبز تیره، سیاه، سفید و طلایی.» قیمت آنها هم مثل مدل‌های پارسال از ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود.

ویدیوی نگاه اولیه به آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را ببینید:

  • در کنار عرضهٔ مدل‌های جدید، اپل با ادامهٔ فروش های آیفون XR و آیفون ۸، قیمت آنها را به ترتیب به ۵۹۹ و ۴۹۹ دلار کاهش داده است.
  • پیش فروش تمام آیفون‌های جدید از همین جمعه شروع می‌شود.
  • iOS 13 از روز ۱۹ سپتامبر برای آیفون‌ها و آیپدهای قبلی منتشر خواهد شد.

اپل واچ سری ۵: نمایشگر همیشه روشن، بدنه تیتانیوم، و قطب‌نما

cto_band-switch_endframe__cjn0he5ch91e_medium.jpg

اپل دیروز برای اولین بار اپل واچ با فناوری «نمایشگر همیشه روشن» را معرفی کرد. به این شکل، نمایشگر اپل‌واچ سری ۵ در حالت آماده-باش با نوری کمتر از حداکثر، روشن خواهد ماند و ساعت و سایر اطلاعاتی که کاربر تنظیم کرده را نشان می‌دهد.

همچنین برای اولین بار قطب‌نمای اختصاصی داخل اپل‌واچ قرار گرفته تا کاربر بی‌نیاز از آیفون بتواند جهت‌یابی کند.

بعد از یک سال وقفه، اپل دوباره مدل سرامیکی را با سری ۵ به بازار برگردانده و علاوه بر آن مدل تیتانیومی سیاه را هم معرفی کرده است.

قیمت اپل‌واچ سری ۵ از ۳۹۹ دلار برای مدل GPS و ۴۹۹ دلار برای مدل Cellular شروع می‌شود. پیش خرید از الآن امکان‌پذیر است و فروش از ۲۰ سپتامبر شروع می‌شود.

  • هر چند سری ۴ از رده تولید خارج شده است اما سری ۳ همچنان تولید خواهد شد و قیمت مدل GPS آن از ۱۹۹ دلار آغاز می‌شود.

ویدیوی نگاه اولیه به اپل واچ سری ۵ را ببینید:

آیپد نسل ۷: نمایشگر بزرگتر و پشتیبانی از اسمارت-کیبورد

hero_ipad__dzppkofqmsqe_medium.jpg

برای علاقمندان به آیپد که می‌خواهند کمترین هزینه را انجام دهند، iPad (بدون پسوندهای Mini یا Air یا Pro) همچنان حرف اول را می‌زند و اپل دیروز این مدل را به روز کرد.

تغییر مهم آن رسیدن اندازه نمایشگر از ۹.۷ به ۱۰.۲ اینچ است. به این شکل با افزایشی اندک در ابعاد دستگاه، اپل کانکتورهای اسمارت-کیبورد را هم به آن افزوده تا آیپد تبدیل به یک رقیب کامل برای لپتاپ‌ها و کروم‌بوک‌های ارزان شود. و البته می‌توانید از نسل اول Apple Pencil هم در کنار این آیپد استفاده کنید.

قیمت مدل پایهٔ آیپد نسل هفت ۳۲۹ دلار است و فروش آن از ۳۰ سپتامبر آغاز می‌شود.

  • iPad OS 13 از ۱۹ سپتامبر برای آیپدهای قبلی منتشر خواهد شد.

ویدیوی معرفی و کار با آیپد ۱۰.۲ اینچی را ببینید:

اپل تیوی پلاس: اشتراک ۴.۹۹ دلاریِ سریال‌های اوریجینال

Screen Shot 1398-06-20 at 14.24.58.png

یکی از سرویس‌های جدید اپل که در اوایل سال معرفی شد، +Apple TV است که در قالب آن سریال‌های اوریجینال اپل به کاربران و مشترکین نمایش داده می‌شود.

خریداران دستگاه‌های جدید اپل به طور خودکار اشتراک رایگان یکسالهٔ اپل تیوی پلاس را دریافت خواهند کرد. این سرویس که از ۱ نوامبر امسال راه‌اندازی می‌شود، در آغاز سریال‌های The Morning Show و See و Dickinson و For All Mankind را در کاتالوگ خود خواهد داشت و در آینده سریال‌ها و برنامه‌های جدید دیگری (از جمله شوی اوپرا وینفری) به آن اضافه خواهند شد.

شما می‌توانید خلاصهٔ مراسم سپتامبر ۲۰۱۹ اپل را در ۱۱ دقیقه تماشا کنید: