Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

جاستین ترودو شروع رسمی کمپین انتخابات ۲۰۱۹ را اعلام کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همانطور که قبلا درباره زمانبندی انتخابات برای شما نوشته بودیم، کمپین انتخابات فدرال بعد از اعلام رسمی نخست وزیر، عملا آغاز می‌شود.

چهارشنبه صبح، آقای جاستین ترودو که دولت فعلی را هدایت می‌کند با فرماندار کل کانادا خانم جولی پایت در Rideau Hall در اوتاوا دیدار کرد، و درخواست رسمی انحلال پارلمان فعلی برای شروع انتخابات عمومی را تقدیم او کرد.

بیانیهٔ رسمی آقای ترودو با گرامی داشتن یاد و خاطرهٔ قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر شروع شد:

«۱۸ سال پیش در چنین روزی، هزاران نفر، از جمله چندین شهروند کانادا، در فعالیتی تروریستی به شکلی بی‌رحمانه در ایالات متحده کشته شدند. در حالی که آمادهٔ استفاده از حقوق دمکراتیک خود می‌شویم، یاد آنها را هم گرامی می‌داریم. امیدواریم خاطره آنها همیشه به خوبی همراه‌مان باشد.»

سپس ترودو دیدار خود با خانم پایت و درخواست انحلال پارلمان را تایید کرد و گفت:

«ما کانادایی‌ها در انتخابات، فرصت تصمیم‌گیری دربارهٔ آینده را داریم. در سال ۲۰۱۵ بعد از یک دهه سیاست شکست‌خوردهٔ محافظه‌کاران… کانادایی‌ها یک تیم جدید را انتخاب کردند که آمادهٔ سرمایه‌گذاری در زندگی مردم و گروه‌های مختلف بود. تیمی که می‌دانست با اینکه ما در بهترین کشور دنیا زندگی می‌کنیم ولی همیشه می‌توانیم بهتر شویم.»

او سپس چنین ادامه داد:

«با اینکه هنوز کارهای زیادی برای انجام باقی مانده است، اما ما ۴ سال اخیر را صرف بهبود خیلی چیزها کردیم و سابقه‌مان این را نشان می‌دهد. امسال پاییز، کانادایی‌ها یک بار دیگر پای صندوق‌های رای می‌آیند تا آینده مورد نظرشان را انتخاب کنند.

«آیا دوباره به سیاست‌های شکست خوردهٔ گذشته خواهیم رفت یا مسیرمان را به جلو ادامه می‌دهیم؟ این انتخابِ پیش‌روی ما ست، کاملا شفاف و بسیار تعیین‌کننده. من شخصا برای سرنوشت همه‌مان به جلو حرکت می‌کنم.»

با اینکه رهبران احزاب از قبل مشغول سفر به نقاط مختلف کشور شده‌اند، شعارهای خود را رونمایی و تبلیغات خود را پخش می‌کنند اما انتخابات فدرال رسما با اعلام فرماندار کل کانادا شروع می‌شود، او به نیابت از ملکهٔ بریتانیا پارلمان را منحل می‌کند تا مسیر برای انتخابات جدید باز شود.

به دنبال این دیدار، ترودو مستقیم به ونکوور پرواز خواهد کرد تا از حوزهٔ انتخابی Kingsway بازدید کند که همینک نمایندهٔ آن در مجلس آقای دان دیویس از حزب NDP است.

ترودو در این باره گفت: «در سال ۲۰۱۵، ما کمپین انتخاباتی‌مان را با رژهٔ Pride در ونکوور شروع کردیم. شروع کمپین از دومین خانهٔ من در بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۵ حس مناسبی داشت، و حالا در ۲۰۱۹ هم همچنان حس خوبی دارد.»

«هر چند برای رفتن به بی.سی لحظه‌شماری می‌کنم ولی به همان اندازه برای بازدید از بقیه کانادا در هفته‌های آینده هم شور و شوق دارم.»

نخست وزیر تا ۱۵ سپتامبر فرصت داشت تا شروع کمپین انتخابات فدرال را اعلام کند، زیرا در قوانین کانادا حداقل بازهٔ قانونی برای رقابت انتخاباتی ۳۶ روز است.

منبع: Daily Hive