Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

25 فعالیت موردعلاقه کانادایی‌ها برای فصل پاییز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیگر تقریبا ماه خوش رنگ پاییز فرا رسیده و هوای پاییزی و مه‌آلود در حال رسیدن به شهرهای کانادا است. به این ترتیب باید با روزهای گرم و آفتابی تا چند ماهی خداحافظی کنیم. هرچند فصل پاییز هرسال با حال‌وهوایی افسرده و رنگ‌های خاکستری شروع می‌شود، اما شهروندان کانادایی به شدت آن را دوست دارند. پاییز فصل برداشت محصولات، ریزش برگ‌های زرد و نارنجی و انواع نوشیدنی‌های گرم و خوشمزه است. در ادامه این نوشتار با 25 مورد از فعالیت‌هایی آشنا خواهید شد که کانادایی‌ها را به شدت عاشق فصل پاییز کرده‌اند.

  1. چیدن سیب از روی درختان

رفتن به میان درختان سیب و چیدن میوه‌های این درخت از روی شاخه یکی از فعالیت‌های محبوب و کانادایی‌ها در روزهای پاییز است. حین چیدن سیب خانواده‌ها لحظاتی شاد و زیبا را در کنار یکدیگر خواهند گذراند. بعلاوه در انتها همه می‌توانند با کیسه‌هایی پر از سیب‌های ترد، شیرین و خوشمزه به خانه برگردند.

  1. آبمیوه سیب درست کنید

زمانی که سیب‌ها را از باغ چیدید می‌توانید آن‌ها را به آبمیوه‌ای خوشمزه تبدیل کنید. آبمیوه سیب نوشیدنی بسیار عالی برای گذراندن عصرهای خنک پاییزی است. از طرفی می‌توان با حوصله و دقت بیشتر آبمیوه‌ای غلیظتر و خوشمزه‌تر از سیب گرفت. در این‌جا می‌توان روش تهیه این آبمیوه را مشاهده کرد.

  1. درون برگ‌های خشک قدم بزنید

مطمئنا در دوران کودکی از پریدن درون برگ‌های خشک پاییزی، پا گذاشتن بر روی آن‌ها و صدای خش‌خش جذابی که دارند خاطرات بسیاری دارید. البته این تفریح محدود به سن خاصی نیست و هرکسی می‌تواند با راه‌ رفتن در میان برگ‌های نارنجی و زیبای درختان لذت ببرد.

  1. به درون مزارع‌ ذرت بروید

ذرت یکی از محصولات مهم کشاورزی کانادا است. به همین دلیل مزارع بسیار عظیمی در کشور وجود دارند که می‌توان دالان‌های هزارتوی زیبایی بین آن‌ها ساخت و درونشان به ماجراجویی پرداخت. بسیاری از این دالان‌ها دارای غرفه‌های فروش شکلات‌ داغ، بخش حیوانات اهلی و حتی مزارع کدوی دیدنی نیز هستند.

  1. ذرت کباب کنید

مطمئنا پس از بازدید از مزرعه ذرت شدیدا هوس خوردن ذرت کبابی لذیذ و کره‌ای خواهید کرد. باربکیو خود را آماده کنید تا همراه با دوستان و خانواده از خوردن ذرت‌های طلایی و خوشزه در کنار یکدیگر لذت ببرید.

  1. ژاکت نو بخرید

تجربه رفتن به فروشگاه پوشاک برای تهیه ژاکت جدید بسیار جذاب و خاص است. در رگال‌ها به دنبال ژاکت قلاب‌دوزی شده و نرم از جنس کشمیر و یا یک ژاکت بافته شده با دست بگردید. پوشیدن ژاکت پس از ماه‌ها و حس گرم شدن گردن درون یقه آن دوست‌داشتنی است.

  1. شروع به بافتن لباسی جدید کنید

حال که صحبت از ژاکت‌های بافته شده با دست شد بهتر است درباره قلاب‌بافی در فصل پاییز نیز صحبت کنیم. شما می‌توانید لباس، شال و یا کلاه گرم خود یا یکی از نزدیکان را برای فصل زمستان پیش رو ببافید. مطمئنا چنین هدیه‌ای برای اعضای خانواده و دوستان شما بسیار ارزشمند خواهد بود و خودتان نیز از انجام چنین کاری خوشحال خواهید شد.

  1. محصولات باغچه خود را برداشت کنید

اگر باغچه‌ای دارید که در فصل تابستان در آن سبزیجات می‌کارید باید در فصل پاییز نتیجه زحمات خود را برداشت نمایید. محصولات باغچه شما دیگر رسیده‌اند، میوه‎‌ درختان از شاخه‌ها آویزان شده‌اند و همه‌چیز برای برداشت آن‌ها آماده است. یک روز را به برداشت این محصولات اختصاص دهید. سپس یک شام خوشمزه و لذیذ با مواد اولیه تازه باغچه خود تهیه کنید.

  1. ترشی و مربا درست کنید

در صورتی که باغچه شما بزرگ باشد نمی‌توان تمام محصولات را قبل از خراب شدن برداشت کرد. به این ترتیب باید آن‌ها را تبدیل به ترشی و مربا کنید تا بتوان برای مصارف بعدی در ادامه سال نگهداری کرد. این فعالیت نیز فرصتی عالی برای جمع شدن افراد در کنار یکدیگر است. همراه با دوستان و اعضای خانواده محصولات را به ترشی و مربا تبدیل کنید و در انتها شیشه‌ای پر از آن‌ها را به هرکدامشان بدهید.

  1. یک صورتک کدویی بسازید

فرایند انتخاب بهترین کدو برای ساخت این صورتک بسیار مهم است. شما باید کدویی با اندازه و شکل مناسب انتخاب کنید و با استفاده از ابزارهایی که در اختیارتان هست چهره مطلوب را بر روی آن بوجود آورید. البته فراموش نکنید که محتویات داخل کدو را برای تهیه خوراکی‌های خوشمزه نگه دارید!

  1. هسته کدو را تفت دهید

هسته‌های کدو بدست آمده هنگام درست کردن صورتک بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. آن‌ها را درون ظرفی مناسب تفت دهید و با استفاده از ادویه‌های موردعلاقه خود با طعمی دلخواه درست کنید. در نهایت یک اسنک بسیار لذیذ و ساده خواهید داشت.

  1. هیزم بشکنید

پاییز فصل ذخیره نیازهای زمستان است. مطمئنا یکی از اصلی‌ترین این نیازها هیزم لازم برای شومینه و اجاق خواهد بود. به این ترتیب لباس مناسب بپوشید، تبر خود را بردارید و شروع به شکستن هیزم کنید. شکستن چوب و تهیه سوخت موردنیاز برای فصل سرما حسی لذت‌بخش و عالی دارد.

  1. نوشیدنی لاته خانگی با کدو و ادویه درست کنید

پاییز فصل نوشیدن لاته کدو خوش‌طعم است. شما می‌توانید با تهیه این نوشیدنی در خانه قدری نیز در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. تنها کافی است مواد اولیه ساده و ارزان آن را خریداری کرده و با مطالعه دستورالعمل نوشته شده در این‌جا، آن‌ها را به یک اسپرسو عالی تبدیل کنید.

  1. فیلم ترسناک تماشا کنید

با سردتر شدن شب‌ها و از راه رسیدن عصرهای مرموز پاییزی همراه با وزش باد در میان درختان زمان  مناسب برای نشستن روی مبل و تماشای فیلم ترسناک فرا می‌رسد. چراغ‌های خانه را خاموش کنید تا محیط برای دیدن چنین فیلم‌هایی محیا‌تر شود. حال می‌توانید هر فیلمی که دوست دارید، از جن‌گیر گرفته تا هری‌پاتر را به تماشا بنشینید.

  1. مهارت جدیدی یاد بگیرید

همزمان با سردتر شدن هوا بدون شک مجبور خواهید شد بیشتر زمان خود را درون خانه به سر ببرید. شما می‌توانید بخشی از وقت خود را بر حسب سلیقه برای یاد گرفتن مهارت جدیدی مثل بافتن، قلاب‌دوزی، مهره‌بافی، کلاژ و غیره اختصاص دهید.

  1. نان زوچینی (کدو سبز) بپزید

گیاه زوچینی در فصل پاییز می‌رسد و شما می‌توانید با آن خوراکی‌های‌‌ بسیار لذیذی درست کنید. بدون شک نان زوچینی یکی از بهترین آنهاست. در این‌جا می‌توان دستور پخت این نان خوشمزه را مشاهده کرد.

  1. در پارک پیاده‌روی کنید

به باور بسیاری از افراد پاییز زیباترین فصل در کشور کانادا است. مناظر دیدنی درختان نارنجی و زرد و هوای مه‌آلود بسیاری از کانادایی‌ها را ترغیب می‌کند تا سری به پارک‌ها و یا تنگه‌های دیدنی کشور بزنند. البته همراه داشتن یک ماگ نوشیدنی گرم مانند شکلات داغ را فراموش نکنید.

  1. مزرعه سبزیجات و گیاهان دارویی خود را درون خانه بسازید

شاید با رسیدن سرما فصل باغداری تمام شده باشد، اما این بدان معنا نیست که دیگر نمی‌توانید این محصولات را بکارید. با تهیه گلدان‌ و ایجاد نور مناسب این امکان وجود دارد تا برخی از گیاهان باغچه را در تمام طول سال در داخل خانه بکارید و از عطر آن‌ها درون منزل لذت برد.

  1. لباس‌های خود را به حراج بگذارید

پاییز زمان تعویض لباس‌های تابستانی با لباس‌های گرم و کلفت زمستانی است. حراج پوشاک راهی بسیار مناسب برای خلاص شدن از شر لباس‌های قدیمی و حتی خرید لباس‌های جدید است. هرکدام از لباس‌های شما که در این حراج به فروش نرفتند را می‌توانید به افراد نیازمند یا مراکز خیریه اهدا کنید.

  1. عکسی خانوادگی بگیرید

برگ‌های نارنجی روی زمین و درختان زیبا همه چیز را برای عکاسی آماده می‌کنند. اعضای خانواده را در کنار یکدیگر جمع کنید و عکسی دسته‌جمعی بگیرید. می‌توانید به پارکی در نزدیکی محل زندگی خود بروید و مکانی مناسب برای این کار بیابید و یا در صورت داشتن زمان و توان کافی به پارکی طبیعی یا مکانی دیدنی در کنار دریاچه‌ای زیبا بروید.

  1. برای برگزاری جشن شکرگزاری هرچه بهتر در کارهای داوطلب و خیریه شرکت کنید

برای آن‌که همه بتوانند از فصل پاییز لذت ببرند بایذ اردوگاه‌ها و سازمان‌های خیریه امکانات کافی برای ارائه به نیازمندان در این روز را داشته باشند. حتما به آن‌ها سر بزنید و در صورت توان با اهدا کمک‌های خود و در صورت داشتن زمان خالی با انجام فعالیت‌های داوطلبانه در این امر بکوشید. مطمئنا در این صورت بهترین روز شکرگزاری خود را تجربه خواهید کرد.

  1. چای خانگی مخصوص خود را دم کنید

با شروع سرما فصل نوشیدن چای سرد به اتمام می‌رسد و دیگر زمان دم کردن نوشیدنی‌های گرم است. شما می‌توانید طعم دلخواه چای خود را بسازید، گیاهان دارویی مختلف که دوست دارید را درون آن بریزید و از نوشیدن فنجانی چای خوش‌طعم در یک عصر خنک پاییزی نهایت لذت را ببرید.

  1. به فستیوالی پاییزی بروید

کانادا در فصل پاییز میزبان ده‌ها فستیوال گوناگون است. حتما تاریخ برگزاری این رویدادها را چک کرده و خود را برای آن‌ها آماده کنید. فستیوال‌های گوناگونی مانند جشنواره‌های کدو، جشنواره‌های شراب، جشنواره‌های هنری و جشنواره‌های بسیار دیگری در این زمان از سال برگزار می‌شوند. شما می‌توانید بر حسب علافه خود در یک یا چند عدد از این فستیوال‌ها شرکت کنید.

  1. آتش درست کنید

مقداری شاخته خشک جمع کرده و آتش روشن کنید. امکان پختن غذاهای مختلف در بیرون از خانه بر روی آتش وجود دارد و محلی لذت‌بخش برای گرم شدن در سرمای هوا می‌باشد. تعدادی سیب‌زمینی درون ورق آلومینیومی بپیچید و بر روی آتش بگذارید، هات‌داگ کباب کنید و مواد لازم برای تهیه سایر خوراکی‌ها را همراه خود ببرید.

  1. برای آخرین بار به یک کلبه جنگلی سفر کنید

شاید در فصل پاییز دیگر نتوان شنا کرد و یا حمام آفتاب گرفت، اما مطمئنا می‌توان آخرین سفر هیجان‌انگیز سال به یک کلبه جنگلی، پیاده‌روی در کنار دریاچه‌ای زیبا و عبور از میان درختان نارنجی و زرد پاییزی را تجربه کرد. حتما دوربین عکاسی همراه خود ببرید و برای آخرین بار از زیبایی‌های طبیعت عکس بگیرید.

منبع: Cottage Life