Tuesday, April 16, 2024
1.9 C
Calgary

تظاهرات اقلیمی دانش‌آموزان ویکتوریایی در مرکز شهر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صبح روز جمعه گذشته صدها نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان Vancouver Island از رفتن به کلاس‌های درس صرفنظر کردند تا با تجمع در محوطه فضای سبز Legislature بریتیش‌کلمبیا در اعتصاب جهانی آب‌وهوا شرکت کنند.

در این روز به طور همزمان جوانان بسیاری از بیش از 150 کشور دنیا با تجمع و اعتصاب در شهرهای مختلف سعی کردند توجه دولت‌ها را به موضوع گرمایش جهانی و تغییرات‌ آب‌وهوایی بیشتر جلب کنند و اعتراض خود از شرایط کنونی را به گوششان برسانند. گروه عظیمی از دانش‌آموزان و دانشجویان در پایتخت بریتیش‌کلمبیا با تجمع در خیابان‌های Government و Belleville بین ساعت 2 ظهر تا 11 شب اقدام به بستن راه‌ها کردند. این راهبندان 11 ساعته به نشانه 11 سال باقیمانده تا سال 2030 انجام شد. به گفته سازمان ملل در این یک دهه باید با انجام گرفتن اقدامات کافی از افزایش 1.5 درجه سانتی‌گرادی دمای هوا که باعث بروز فجایع محیط‌زیستی و انسانی بیشتر می‌شود، جلوگیری گردد.

این تظاهرات علاوه بر این با شکل‌گیری یک زنجیره طولانی از دانش‌آموزان که به مدت شش دقیقه بر روی زمین دراز کشیده بودند همراه بود. این شش دقیقه به نشانه شش خواسته محیط‌‍زیستی برای جلوگیری از رقم خوردن آینده‌ای مرگبار برای نسل‌های آینده از طرف سازمان‌دهندگان این اعتصاب، برنامه‌ریزی شده بود.

این اعتراضات همراه با چندین سخنرانی، حرکت بادکنک‌هایی از وال‌های قاتل، شعارهای نوشته شده مختلف بر روی کارتن و مقوا و بخش‌های مختلف دیگر همراه بود.

همزمان با این اعتصاب گروهی دیگر از تظاهرکنندگان نیز در Nanaimo جمع شده بودند. تظاهرکنندگان مسیر خیابان Commercial به خیابان Terminal را طی کرده و مجددا به محل شروع راهپیمایی برگشتند.

دانش‌آموزان حاضر در ویکتوریا با یک گروه محیط‌زیستی به نام Extinction Rebellion همراه شده بودند. این گروه در گذشته نیز چندین راهپیمایی محیط‌زیستی برگزار کرده بود.

منبع: CTV News