Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

برنامه 10 میلیارد دلاری NDP برای رایگان کردن دارو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رهبر NDP جاگمیت سین روز جمعه و در حالی که درباره ابعاد گسترده نابرابری‌ها و همچنین رسوایی جاستین ترودو صحبت می‌کرد از برنامه حزب خود برای خدمات درمانی نیز پرده برداشت. او بیان داشت که تمام کانادایی‌ها باید به خدمات درمانی که احتیاج دارند دسترسی داشته باشند.

حزب New Democrats پیشنهاد داده تا از سال 2020 سالانه 10 میلیارد دلار برای رسیدگی به تمام نیازها و تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات درمانی رایگان به شهروندان اختصاص داده شود.

او که در کمپینی انتخاباتی در نزدیکی Windsor سخنرانی می‌کرد گفت: ما این را می‌دانیم که مردم برای تامین هزینه‌های درمانی خود با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند. اگر شما به خدمات پزشکی در کشورمان احتیاج دارید باید توانید به جای استفاده از کارت بانکی از کارت سلامت خود استفاده کنید.

سین در ادامه سخنانش گفت که برنامه دولت NDP بر پایه هزینه‌هایی که در حال حاضر استان‌ها برای خرید تجهیزات و نیازهای پزشکی خودشان هزینه می‌‌کنند، شکل می‌گیرد. این مبالغ برای بیمارانی که در بیمارستان هستند هزینه شده و بخشی از بودجه فدرال محسوب خواهد شد. برنامه‌ درمانی حزب NDP به استان‌ها دیکته می‌شود و مسئولان دولتی به دنبال نمونه‌هایی موفق از سراسر دنیا می‌گردد تا بتوانند عمومی‌ترین فرمول پوشش بیمه را در کانادا پیاده کنند.

برنامه پیشنهادی NDP سریع‌تر از برنامه زمانی ارائه شده از سوی هیئت حرفه‌ای دولت کنونی اجرایی خواهد شد. این هیئت برنامه‌ای را برای ایجاد لیستی ملی از داروهای تجویز شده برای داروخانه‌ها تا تاریخ 1 ژانویه 2022 پیشنهاد داده است که تا تاریخ 1 ژانویه 2027 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این هیئت تحت رهبری وزیر سابق بهداشت اونتاریو یعنی اریک هاسکینز هدایت می‌شود. او اذعان داشته که این برنامه باعث صرفه‌جویی 5 میلیارد دلاری در سال خواهد شد. بر اساس این گزارش شهروندان کانادایی در سال 2018 مبلغ 34 میلیارد دلار را برای خرید داروهای تجویز شده هزینه کرده‌اند. این درحالی است که با افزایش سن افراد این هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شوند.

هرچند سین قصد داشت روز جمعه را تنها به ارائه برنامه دارویی خود تمرکز کند اما سوال‌های گوناگونی نیز درباره عکس‌های افشا شده جاستین ترودو با ماسک مشکی و قهوه‌ای براق از او پرسیده شد.

سین پاسخ داد که او تنها قصد دارد به وضعیت افرادی رسیدگی کند که به خاطر این کار آزار دیده‌اند و به آن‌ها بگوید که به این کشور تعلق دارند و برای آن‌ها ارزش فراوانی قائل هستیم.

ترودو پس از انتشار این تصاویر در فضای مجازی به صورت عمومی عذرخواهی کرد و در جلسه‌ای خصوصی نیز با اعضای حزب و رهبران اجتماعی صحبت کرده است. سین روز جمعه گفت که تیم جاستین ترودو تلاش‌هایی برای صحبت با او نیز داشته‌اند. جاگمیت سین اولین عضو یک گروه اقلیت در کشور کانادا است که توانسته رهبری حزبی فدرال در انتخابات کانادا را بر عهده بگیرد.

سین در جمع حاضران گفت که برای یک گفت‌وگوی خصوصی با جاستین ترودو آماده بوده، اما به این موضوع نیز اشاره داشت که متاسفانه ترودو اقدامات روشن و مشخصی برای رفع نابرابری انجام نداده است.

او بار دیگر بر تعهد حزب NDP برای از بین بردن تمام نابرابری و محدودیت‌ها تاکید کرد. سین افزود که به عنوان مثال جرایم مربوط به ماریجوانا به شکلی خاص افراد رنگین پوست را هدف گرفته‌اند. او در ادامه افزود: سیاست‌هایی وجود دارد که می‌توانند به کسانی که قربانی نژادپرستی سیستماتیک شده‌اند کمک کنند، اما ترودو تنها به پوزش قانع می‌شود. پوزش خواستن باعث رفع بی‌عدالتی نخواهد شد.

سین در ادامه گفت: من در این‌جا نوعی رفتار از طرف ترودو می‌بینم که نشان می‌دهد او نمی‌تواند درک کند به خاطر وجود این بی‌عدالتی‌ها مردم چه آسیب‌هایی می‌بینند. این نوع رفتار در سیاست‌های او نیز قابل مشاهده است و از نظر من باید به این موضوع رسیدگی شود.

در ادامه از سین پرسیده شد که برای مقابله با رفتارهای افراطی در کانادا چه کارهایی می‌توانند انجام شوند. او در پاسخ گفت که باید در مورد قوانین مربوط به خشونت‌های ناشی از نفرت سختگیری بیشتری اعمال گردد. همچنین باید به مسائل اساسی و بنیادین که چنین رفتارهایی را سبب می‌شوند رسیدگی کرد.

سین گفت: برای بسیاری گفتن آن ساده است که بگویند علت بالا رفتن قیمت خانه و سخت‌تر شدن خرید آن، و یا علت بالا رفتن هزینه قبض‌های گوناگون ورود مهاجران جدید و موج پناهندگان است. از طرف دیگر بهره‌برداری از این موضوعات و سوءاستفاده از نگرانی عموم جامعه نیز بسیار راحت است. به نظر من مردم حق دارند نگران باشند و بترسند، اما مشکل اصلی آنجاست که دولت‌های محافظه‌کار و لیبرال تصمیم گرفته‌اند به طور کلی زندگی را برای ثروتمندان آسان‌تر کرده و برای سایرین سخت‌تر کنند. این مشکل اصلی کشور کانادا است.

منبع: Daily Hive