Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

طوفان برف به زودی به کلگری و جنوب آلبرتا می‌رسد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس پیشبینی‌ها در آخر همین هفته نواحی جنوبی آلبرتا چهره‌ای کاملا زمستانی به خود خواهند گرفت.

هر دو سازمان Environment Canada و The Weather Network درباره تغییرات شدید دمایی و آب‌وهوایی که از روز جمعه آغاز می‌شوند به ساکنین این مناطق هشدار جدی داده‌اند. البته میزان بارش برف در شهر کلگری آنقدرها هم زیاد نخواهد بود اما در بعضی بخش‌های Prairies انتظار می‌رود بارش‌های سنگین باشد.

اگر ساکنین کلگری هم‌اکنون از پنجره به بیرون نگاه کنند احتمالا باور این هشدار برایشان سخت نخواهد بود، اما به زودی وضعیت جوی کاملا تغییر می‌کند. در حال حاضر هشدار طوفان زمستانی برای نواحی اطراف کلگری مانند Cardston، Fort Macleod، Magrath، Crowsnest Pass، Pincher Creek، پارک Waterton Lakes، Kananaskis، Canmore، Okotoks، High River و Claresholm صادر شده است.

سازمان Environment Canada هشدار داده که ساکنین این نواحی شاهد بارش شدید و طولانی خواهند بود. بارش برف از عصر روز جمعه 27 سپتامبر آغاز می‌گردد و تا روز دوشنبه 30 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

پیشبینی می‌شود که تا روز دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب آلبرتا بین 15 تا 30 سانتی‌متر برف ببارد. البته این طوفان در بخش‌هایی از منتهی‌الیه استان شدیدتر خواهد بود و تا 50 سانتی‌متر در این مناطق برف خواهد بارید. جریان‌های شمالی باعث خواهند شد ارتفاع برف در نواحی مرتفع‌تر حتی از این هم بیشتر شود.

بر اساس هشدارهای منتشر شده طوفان زمستانی پیش‌ رو منجر به شکسته شدن درختان، اختلال در حمل‌ونقل و انسداد راه‌ها و کاهش دید به دلیل شدت بارش برف خواهد شد.

The Weather Network یک پیشبینی درباره میزان بارش برف در شهرهای مختلف منتشر کرده است. بر اساس این گزارش در آخر هفته پیش‌رو و تا روز دوشنبه در شهر کلگری بین 5 تا 10 سانتی‌متر، Medicine Hat بین 5 تا 15 سانتی‌متر، جسپر بین 5 تا 15 سانتی‌متر و بخش‌های جنوبی Lethbridge میزان قابل توجه 30 تا 60 سانتی‌متر برف خواهد بارید.

بر اساس پیامی که تایلر همیلتون کارشناس هواشناسی Weather Network در وبسایت این سازمان منتشر کرده احتمالا این موج زمستانی بیشترین بارش برف در فصل پاییز، و حتی در کل ماه‌های زمستان را در این مناطق بر روی زمین خواهد نشاند.

طوفان زمستانی پیش‌رو در حالی به این نواحی وارد می‌‍شود که هنوز تنها یک هفته از فصل پاییز گذشته است. احتمالا باید منتظر شکسته شدن برخی از رکوردهای هواشناسی توسط این طوفان زمستانی باشیم.

منبع: Daily Hive