Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

برنامه‌های شهرداری کلگری برای طوفان زمستانی پیش‌رو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طوفانی سرد و پربرف در حال نزدیک شدن به شهر کلگری است و همزمان شهرداری این شهر برنامه‌های خود را برای مقابله با آن اعلام کرده است.

بر اساس پیشبینی‌ها اولین بارش برف امسال همین آخر هفته در شهر کلگری شروع به باریدن خواهد کرد. احتمالا تا پایان این موج 12 سانتی‌متر برف در سطح شهر کلگری بنشیند. البته این میزان در نواحی جنوبی‌‌تر آلبرتا بیشتر است و به 30 سانتی‌متر نیز خواهد رسید.

همزمان با انتشار پیشبینی‌های آب‌وهوایی درباره نزدیک شدن این موج سرد بارشی، شهرداری شهر کلگری نیز با انتشار اطلاعیه‌ای درباره برنامه‌هایی که برای مقابله و مدیریت بارش برف و یخبندان دارد پرده برداشت.

جیم فریزر که مدیر منطقه‌ای تعمیر و نگهداری راه‌ها است در اطلاعیه‎‌ای گفت: با توجه به احتمال بارش برف در چند روز آینده، ما خودروها و نیروی انسانی لازم برای پاکسازی معابر را آماده کرده‌ایم. برآورد شده که با ورود اولین طوفان زمستانی به شهر مقدار زیادی برف در سطح معابر ببارد. البته به دلیل بالا بودن دمای جاده‌ها و هوای نچندان سرد انتظار داریم کار پاکسازی خیابان‌ها خیلی سخت و چالش‌برانگیز نباشد.

به لطف برنامه Snow and Ice Control (SNIC) شن، نمک و ماشین‌های برف‌روب‌ از حالا آماده خدمت‌رسانی هستند. این خودروها با توجه به سیستم اولویت‌دهی کنونی ابتدا به پاکسازی خیابان‌های اصلی و پر رفت‌وآمد‌تر خواهند پرداخت.

فریزر در اینباره گفت: این سیستم اولویت‌دهی باعث خواهد شد تعداد بیشتری از شهروندان قادر باشند با سرعت و ایمنی بیشتر جابجا شوند.

هرچند مسئولان شهرداری آماده پاکسازی جاده‌ها و معابر هستند، اما همزمان از شهروندان کلگری نیز خواسته‌ شده در این امر به آن‌ها کمک کنند. به عنوان مثال آنان خواسته‌اند تا شهروندان در زمان خیس و لغزنده بودن معابر قدری آهسته‌تر رانندگی کنند و اتومبیل خود را در فاصله حداقل ده متری از محل نگهداری شن، خودروهای برف‌روب و سایر تجهیزات پاکسازی پارک کنند. فریزر افزود: قدری زمان بیشتری برای کارهای خود اختصاص دهید، برای تاخیرهای احتمالی آمادگی داشته باشید و متناسب با شرایط جوی و جاده‌ای رانندگی کنید.

در انتها ما نیز همچون مسئولان شهرداری کلگری امیدواریم آخرهفته‌ای ایمن، شاد و برفی داشته باشید.

منبع: Daily Hive