Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

حزب سبز در صورت پیروزی پروژه‌های خط لوله را متوقف می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

الیزابت می رهبر حزب سبز می‌گوید در صورت رسیدن به نخست‌وزیری با تشکیل یک کابینه جنگ به مصاف مبارزه بحران تغییرات اقلیمی خواهد رفت. به اعتقاد او تغییرات اقلیمی مهمترین چالش و دشمن اصلی کانادا است.

به گفته خانم می برنامه حزب او برای مبارزه تغییرات اقلیمی شامل اقداماتی نظیر لغو پروژه‌های احداث خط لوله می‌شود و می‌خواهد زیرساخت کشور کانادا را متحول کرده و یک سیستم انتقال انرژی عاری از کربن احداث کند. هدف آن است که کانادا تا سال 2030 سوخت‌های فسیلی را به طور کامل کنار بگذارد تا از وضعیت بحرانی اقلیمی عبور نکنیم.

او در یک رویداد انتخاباتی که روز پنجشنبه در مونتریال برگزار شد گفت: ما هم‌اکنون در وضعیتی جنگی به سر می‌بریم. آینده گونه ما در خطر انقراض قرار دارد، به همین دلیل برای زنده ماندن باید رفتاری متفاوت و متناسب داشته باشیم.

به گفته می حزب سبز شبکه انتقال برق کانادا را مدرن خواهد کرد تا بتوان انرژی‌ تجدیدپذیر را در سرتاسر کشور انتقال داد. همچنین این حزب تمام پروژه‌های نفت و گاز کنونی را باطل خواهد کرد. از جمله آن‌ها پروژه 9 میلیارد دلاری احداث خط لوله گاز طبیعی به یک ترمینال صادراتی در منطقه Saguenay کبک است.

این حزب مدعی شده که دوران پالایشگاه‌های نفتی، استخراج نفت شل و اتومبیل‌های بنزینی تا سال 2030 به پایان خواهد رسید.

خانم می‌ گفت: ما تنها حزب حاضر در انتخابات فدرال کانادا هستیم که چنین سیاستی دارد. ما باید پروژه احداث خط لوله گاز LNG در Saguenay را لغو کنیم. ما آماده انجام این کار هستیم.

او همچنین افزود: این امکان وجود دارد تا همزمان با توسعه نفت و گاز شل اقتصاد خود را به سبز کنیم.

رهبر حزب سبز در سخنرانی خود تنها به این نکته اشاره کرد که سیستم انتقال برق کنونی نیاز به بهینه‌سازی اساسی دارد، اما هیچگونه اطلاعات و جزئیاتی درباره چگونگی انجام آن نداد.

به طور کلی استان‌های کبک و مانیتوبا این قابلیت را دارند تا مقدار بسیار بیشتری انرژی برق‎‌آبی تولید کنند، اما قادر نیستند این انرژی را به دست مشترکین ساکن آلبرتا و اونتاریو برسانند. ساخت این خطوط اصلی انتقال برق نیاز به بودجه‌ای چندین میلیارد دلاری خواهد داشت.

جاستین ترودو که رهبر حزب لیبرال است قول داده کانادا را به عضویت پیمان Zero Emission در آورد و تا سال 2050 این کشور را عاری از کربن گرداند.

به گفته خانم می تردیدهایی درباره این وعده لیبرال‌ها وجود دارد. او می‌گوید که ترودو درآمد 4.5 میلیارد دلاری حاصل از پروژه خط لوله Trans Mountain را برای برنامه‌های مختلف هزینه کرده و در حال حاضر این امکان وجود ندارد تا هدفی که در کمپین انتخاباتی به آن اشاره کرده، محقق گردد.

این اظهارات حزب سبز تنها یک روز پیش از برگزاری اعتصابات اعتراضی اقلیمی شهر مونتریال بیان شده‌ است. قرار است روز جمعه صدها هزار نفر از ساکنین مونتریال در این اعتصابات شرکت کنند.

انتظار می‌رود که گرتا تانبرگ فعال محیط‌‌زیستی سوئدی نیز در این اعتصابات حضور یابد و کلید افتخاری این شهر را از دستان شهردار مونتریال والری پلانت دریافت کند.

معاون ریاست حزب سبز دنیل گرین اعلام کرده که اعضای این حزب نیز قصد دارند در تظاهرات روز جمعه شرکت کنند.

منبع: Daily Hive