Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

وعدهٔ انتخاباتی جاگمیت سینگ: کمک‌هزینهٔ اجاره خانه تا ۵,۰۰۰ دلار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رهبر حزب NDP آقای جاگمیت سینگ می‌گوید که در صورت انتخاب، یارانهٔ اجاره تا سقف ۵,۰۰۰ دلار برای هر خانه را در اختیار خانواده‌هایی قرار خواهد داد که در پرداخت آن مشکل دارند.

آقای سینگ در گفتگو با خبرنگارها در ونکوور آیلند، گفت که یک دولت نیودمکرات برنامهٔ ساخت ۵۰۰,۰۰۰ خانهٔ ارزان در سرتاسر کانادا را هم به اجرا در خواهد آورد.

اما او اضافه کرده که تا زمان انجام این کار نباید از وضعیت الآن مردم غافل شد و به همین دلیل حزب NDP می‌خواهد یارانه اجارهٔ مسکن حدودا ۵۰۰,۰۰۰ خانواده را هم تامین کند.

سینگ می‌گوید:

«این کمک‌هزینه می‌تواند تغییری محسوس در زندگی خانواده‌هایی ایجاد کند که در پرداخت قبض‌ها و مخارج خود، مشکل دارند و آخر ماه باید تصمیم بگیرند که آیا غذای خوب و سالم سر سفره بگذارند، یا اجاره‌شان را پرداخت کنند.»

«هیچ کس نباید بر سر این دو راهی سخت قرار بگیرد، واقعا وضعیت سختی است و ما باید به کمک مردم بیاییم.»

سینگ می‌گوید که امروزه مردم در سرتاسر کانادا با بحران مسکنِ ارزان روبرو هستند.

او می‌گوید که مشکل منحصر به شهرهای بزرگ نیست و شهرهای کم جمعیت هم با آن روبرو هستند.

NDP می‌گوید که ۲۰ درصد از مردم کانادا بیش از ۵۰ درصد از درآمد خود را برای پرداخت اجاره و قبض‌های خدماتی کنار می‌گذارند که عدد بزرگی است.

NDP عزمش را جزم کرده که در صورت انتخاب برای تشکیل دولت، در طول ۱۰ سال حداقل ۵۰۰,۰۰۰ خانهٔ با کیفیت و ارزان در کانادا می‌سازد و قول می‌دهد که نیمی از آنها در ۵ سال اول به مردم تحویل داده شوند، و در این پروژه با دولت‌های استانی و شهرداری‌ها همکاری خواهد کرد.

NDP می‌گوید که این پروژه با تامین ۵ میلیارد دلار بودجهٔ فدرال در ۱۸ ماه اول دولت جدید شروع خواهد شد و هزاران شغل هم در سرتاسر کشور ایجاد می‌کند.

منبع: Daily Hive