Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

نصب جدیدترین تکنولوژی تشخیص سلاح در فرودگاه پیرسون تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فرودگاه پیرسون تورنتو به زودی به اولین فرودگاه دنیا تبدیل خواهد شد که از تکنولوژی هوش مصنوعی برای شناسایی و یافتن سلاح‌ استفاده می‌کند.

به گفته مسئولان شرکت Liberty Defense که در زمینه پیدا کردن راه‌حل‌های جدید برای شناسایی سلاح‌های پنهان شده فعالیت می‌کند، با تازگی یک توافق با مسئولان فرودگاه‌های Greater Toronto (GTAA) به امضا رسیده تا بر اساس آن سیستم بتا HEXWAVE در فرودگاه پیرسون مورد آزمایش قرار گیرد.

پیرسون تورنتو بزرگترین فرودگاه کانادا محسوب می‌شود که تنها در سال 2018 پذیرای 49.5 میلیون مسافر بوده است.

Liberty Defense می‌گوید که پیرسون اولین فرودگاه دنیا خواهد بود که این تکنولوژی جدید در آن راه‌اندازی می‌شود.

بیل راکر مدیرعامل Liberty Defense در اینباره گفت: امنیت هوانوردی همواره انگیزه اصلی ما برای توسعه تکنولوژی‌های حفاظتی جدید و ارائه خدمات بین‌المللی بیشتر از طرف ما بوده است. شرکت ما تلاش می‌کند تا به مسافران همواره در برابر خطرات گوناگون محیطی در امان باشند.

به گفته این شرکت تکنولوژی HEXWAVE به طور کلی از تصویربرداری راداری سه‌بعدی و هوش مصنوعی برای شناسایی و پیدا کردن سلاح‌ها و سایر خطرات دیگر استفاده می‌کند. این تکنولوژی تیم‌های امنیتی را قادر می‌سازد تا این خطرات را در اطراف هر محل بدون ایجاد هرگونه مانع بر مسیر رفت‌وآمد افراد، و در محیط‌های شلوغ، شناسایی کنند.

رایکر افزود که این شرکت قصد ندارد تکنولوژی جدید را به عنوان جایگزینی برای تجهیزات و تکنولوژی‌های فعلی فرودگاه‌ها عرضه کند، بلکه این ابزاری مکمل در کنار امکانات فعلی افرودگاه خواهد بود.

او افزود: HEXWAVE می‌تواند در محیط‌های بسته و باز مورد استفاده قرار گیرد و وجود آن سطح امنیت را به شدت افزایش می‌دهد. این سیستم با طراحی مدولار و تغییرپذیر خود می‌تواند به آسانی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل مختلف همچون فرودگاه‌ها نصب شود و آن‌ها را به محیطی امن‌تر تبدیل کند.

GTAA از این سیستم جدید برای افزایش امنیت زیرساخت‌های فرودگاهی خود در مقابل تهدیدات احتمالی استفاده خواهد کرد.

دووین مکینتاش که مدیر ایمنی و امنیت GTAA است گفت: GTAA به یک فلسفه امنیت فعال متعهد است که بر اساس آن پیش از بروز هرگونه تهدید در زیرساخت‌های هوانوردی خود باید اقداماتی را به منظور به حداقل رساندن خطر برای مسافران، کارمندان و سرمایه‌های خود انجام دهیم. ما تکنولوژی‌های جدیدی که بتوانند هدف ما برای بالا بردن امنیت مورد انتظارمان را برآورده کنند، همواره مورد بررسی قرار می‌دهیم. این تکنولوژی‌ها باید ارائه خدمات کلی به مسافران را بهبود بخشند و تجربه‌ای بهتر از حضور در فرودگاه پیرسون تورنتو را برای آن‌ها به ارمغان آورند.

به گفته مشئولان شرکت ونکووری Liberty Defense نصب این نسخه بتا از تکنولوژی HEXWAVE یکی از بخش‌های کلیدی فرایند توسعه این سیستم امنیتی به حساب می‌آید.

انتظار می‌رود آزمایش این سیستم از اواخر سال 2019 شروع شود و در سال 2020 نیز ادامه داشته باشد.

علاوه بر این شرکت Liberty Defense نصب نسخه بتا سیستم خود را در استادیوم آلیانز آرنا بایرمونیخ آلمان، راجرز آرنا ونکوور، مجموعه Camden Yards در استادیوم مریلند ایالت یوتا، بخش پلیس Capitol ویرجینیا، یک معبد هندو و مرکز همایش‌های مترو ونکوور نیز به انجام خواهد رساند.

منبع: Daily Hive