Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

کانادا در میان بهترین کشورهای دنیا برای کار و زندگی جوانان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا در میان پنج کشور ایده‌آل دنیا برای کار و زندگی جوانان جای گرفته است.

بر اساس مطالعه جدیدی که شرکت کاریابی و استخدام Silver Swan انجام داده بهترین کشورها با توجه به امکانات و شرایط کار و زندگی برای جوانان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

لیست بازارهای کار Millennial در سال 2016 نشان می‌دهد که این گروه سنی بیشترین سهم از بازار کار ایالات‌متحده را به خودش اختصاص داده و توانسته به طور قابل‌ ملاحظه‌ای از Gen Xers سبقت بگیرد.

با این پس‌زمینه ذهنی مطالعه کنونی انجام شده تا نگاهی به کشورهای دنیا بیاندازد و بهترین کشورهای دنیا از نظر شرایط شغلی و زندگی برای جوانان را تعیین نماید.

در این گزارش گفته شده: دلایل مختلفی از جمله فرصت‌های شغلی بهتر، آب‌وهوای مطبوع‌تر و یا کمتر بودن ساعات شغلی در تصمیم‌گیری جوانان برای مهاجرت از کشور مادری خود به کشوری جدید با اهداف کاری موثر هستند. بزرگترین چالش این افراد آن است که باید از بین کشورهای بسیار زیادی که وجود دارند با در نظر گرفتن فاکتورهای گوناگونی همچون فرصت‌های شغلی، سطح دستمزدها، قیمت کرایه مسکن و غیره بهترین گزینه را انتخاب کنند.

بر اساس این مطالعه آلمان بهترین مقصد برای جوانان انتخاب شده و پس از آن کشورهای نیوزلند و استرالیا در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند. کشور کانادا نیز در رده چهارم جای گرفته و پس از آن کشور سوئد در جایگاه پنجم جدول حضور دارد.

Silver Swan برای تهیه این لیست فاکتورهای گوناگونی را مدنظر قرار داده که از میان آن‌ها می‌توان به نرخ بیکاری، میانگین دستمزدها، میزان موفقیت استارتاپ‌ها، هزینه کرایه مسکن، سرگرمی و تفریحات و همچنین محبوبیت در بین جوانان را برشمرد.

در این مطالعه گفته شده: استفاده از این دسته‌بندی به ما این امکان را داده تا یک جدول جامع آماری را در اختیار جوانان قرار دهیم که در آن هر کشور بر اساس پنج فاکتور امتیازدهی شده‌ و سرانجام یک امتیاز کلی براساس فاکتورهای مدنظر دریافت کرده‌اند. بالاترین امتیاز ممکن در این مطالعه 30 بوده است. برای ایجاد تعادل بین واحدهای پولی گوناگون نیز میانگین حقوق در کشورهای مختلف حداکثر امتیاز 5 را دریافت کرده است.

در زیر بهترین کشورها برای جوانان در هر قاره معرفی شده‌اند:

بهترین کشور برای نیروی کار جوان در اروپا: آلمان

بهترین کشور برای نیروی کار جوان در آمریکای شمالی: کانادا

بهترین کشور برای نیروی کار جوان در آمریکای جنوبی: شیلی

بهترین کشور برای نیروی کار جوان در اقیانوسیه: نیوزلند

بهترین کشور برای نیروی کار جوان در آسیا: تایلند

بهترین کشور برای نیروی کار جوان در آفریقا: مراکش

منبع: Daily Hive