Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

لیبرال‌ها و قول همکاری با شهرداری‌ها برای ممنوعیت حمل تفنگ‌های دستی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رهبر حزب لیبرال کانادا، جاستین ترودو، می‌گوید که دولت لیبرال‌ها ممکن است به شهرداری‌ها این امکان را بدهد که حمل اسلحه دستی در مناطق تحت پوشش خود را ممنوع کنند.

این طرح یک گام عقب‌تر از طرح ممنوعیت ملی سلاح‌های گرم است، چیزی که بسیاری از شهردارها، پزشک‌ها، و دیگر متخصصین خواهان آن شده‌اند.

طرح پیشنهادی قبلیِ لیبرال‌ها برای کنترل سلاح ممکن است به ممنوعیت سلاح‌های جنگی مثل AR-15 بینجامد، یک مسلسل نظامی که در بسیاری از قتل عام‌های اخیر در امریکا استفاده شده است، و شاید برنامهٔ بازخرید سلاح‌های تهاجمی که به روش قانونی خریده شده‌اند هم در آینده اجرا شود.

اما در آن طرح هیچ تلاشی برای ممنوعیت تفنگ‌های دستی به چشم نمی‌خورد.

ترودو اخیرا در دیدار با تعدادی از شهرداران منطقهٔ تورنتو برای بحث درباره خشونت محلی، پیشنهاد ممنوعیت تفنگ‌های دستی را مطرح کرد.

تقریبا تمام شهردارانی که پشت سر ترودو قرار داشتند دست خود را به نشانهٔ موافقت با ممنوعیت حمل تفنگ در سطح ملی، بالا بردند. به نظر آنها طرح او برای ممنوعیت سلاح‌های جنگی بهتر از پیشنهاد‌های محافظه‌کاران است. ترودو رقیب اصلی خود را به تضعیف قوانین کنترل سلاح متهم کرده است.

او می‌گوید: «ما متعهدیم که به جلو حرکت کنیم و قوی‌ترین معیارهای کنترل سلاح در تاریخ کانادا را وضع کنیم.»

او دوشنبه، با پزشکان و متخصصین سلامتی دیدار کرد که برخی از آنها خواستار ممنوع کردن همه تفنگ‌ها و سلاح‌های دستی شدند، و توصیفی از اوضاع بد خشونت در تورنتو ارایه کردند.

برخی از آنها معتقدند که ممنوع کردن سلاح‌های تهاجمی کافی نیست و انتقال تصمیم‌گیری به شهرداری‌ها می‌تواند به شدت بر وضعیت وخیم امروزی تاثیر بگذارد.

ترودو تعهد ۲۵۰ میلیون دلاری دولت در ۵ سال آینده برای کمک به شهرداری‌ها را اعلام کرده تا آنها بتوانند «راهکارهای محلی» مناسبی را برای مقابله با گروه‌های خلافکار انجام دهند. او می‌گوید که دولت فدرال می‌تواند پول را مستقیما به شهرداری‌ها بدهد، و خود را درگیر بحث با دولت‌های منطقه‌ای نکند.

ترودو می‌گوید که رهبران منطقه‌ای در اونتاریو و بقیه کشور لیاقت یک دولت فدرال را دارند که روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند و ابزارهای مناسب برای برای مبارزه با جرایم مسلحانه را به آنها می‌دهد.

«متاسفانه، سیاست‌های داگ فورد (نخست وزیر اونتاریو) بودجه مورد نیاز شهرداری‌ها برای مراقبت از شهروندانشان را تامین نکرده که ما به همین خاطر بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری را مستقیما به خود این مناطق خواهیم داد.»

منبع: Daily Hive