Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

رشد دو برابری فضاهای کار اشتراکی کلگری در دو سال اخیر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بازار فضاهای کار اشتراکی در کلگری، در سال‌های اخیر داغ شده و این شهر در بین کلان‌شهرهای کانادا، فقط از ونکوور پایین‌تر است.

از سال ۲۰۱۷ به این طرف، فضاهای کار اشتراکی در کلگری رشدی ۱۰۰ درصدی داشته‌اند، و ۴۳,۰۰۰ مترمربع به مساحت آنها افزوده شده است.

آمارهای نیمه دوم ۲۰۱۹ نشان می‌دهند که اکنون ۸۵,۲۸۵ متر مربع فضای کار به طور اشتراکی در این شهر وجود دارد که ۱.۳ درصد از کل فضاهای اداری کلگری را تشکل می‌دهد. میانگین اندازهٔ هر یک از این دفاتر اشتراکی ۱,۶۷۲ متر مربع است.

در داون‌تاون کلگری بیشترین عرضهٔ این نوع فضای کار را داریم. این منطقه ۴۹,۰۰۰ متر مربع از کل مساحت و ۲۳ مکان از ۵۱ مکان در کل شهر را در خود جای داده است.

کمپانی Regus بزرگترین تامین‌کننده فضای کار اشتراکی است که ۲۲ درصد از عرضه در کلگری را با ۱۸,۸۵۹ مترمربع و ۱۲ دفتر کار دارا ست. پشت سرش WeWork قرار دارد که ۱۶,۲۸۵ متر مربع فضا را در دو دفتر کار تا پایان امسال و سال آینده خواهد داشت.

فضاهای کار اشتراکی در بین مردم محبوبیت زیاده یافته‌اند و به خاطر کمبود دفاتر اداری خالی در شهر تقاضا برای آنها با افزایش روبرو شده است.

ونکوور با رشد ۱۱۲ درصدی (معادل ۸۴,۸۲۰ متر مربع) در دو سال اخیر، بیشترین پیشرفت را در کشور داشته است. به دنبال آن اوتاوا با ۸۲ درصد، تورنتو با ۷۳ درصد، و مونترال با ۶۰ درصد قرار دارند.

اما از نظر مساحت، تورنتو با افزودن ۱۲۰,۷۷۴ متر مربع به فضاهای کار اشتراکی‌اش، که تعداد آنها را به ۵۴ مکان رسانده است، در ۲ سال اخیر بیشترین پیشرفت را در کانادا داشته است.

منبع: Daily Hive