Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

بیانکا آندرسکو، کانادا را بین بهترین‌های جهان قرار می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیانکا آندرسکو، در اولین تورنمنت خود بعد از قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا در ماه گذشته، دوباره رتبه‌ی جهانی خود را ارتقا و نام کانادا را در لیست بهترین‌های ورزش تنیس قرار داده است.

آندرسکو با 17 پیروزی، به مرحله یک چهارم نهایی در پکن رسید، اما در سه ست به قهرمان تنیس آزاد استرالیا، یعنی نائومی اوساکا باخت و این تنیس‌باز ژاپنی، قهرمان این مسابقات شد. آندرسکو 19 ساله، 215 امتیاز در رتبه‌بندی جهانی کسب کرد و برای زحماتی که کشیده بود هم 178.665 دلار جایزه به او داده شد. در نتیجه‌ی کسب این امتیاز، آندرسکو با عبور از سیمونا هالپ، به رتبه‌ی 5 جهان در رده‌بندی انجمن تنیس زنان (WTA)، صعود کرد. این بالاترین رتبه‌ای است که تاکنون توسط یک زن کانادایی، بعد از یوجینی بوچارد در سال 2014،  به‌دست آمده است.

آندرسکو تنها نوجوانی است که در جمع 20 تنیس‌باز برتر قرار گرفته و از اوساکا، که جزو جوان‌ترین 10 بازیکن برتر است، تقریبا سه سال کوچک‌تر محسوب می‌شود. اشلی بارتیِ استرالیایی، در رتبه‌ی اول جای دارد و کارولینا پلیشکووا، اوساکا، و الینا اسویتولینا رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. سرینا ویلیامز، که در فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا از آندرسکو شکست خورد، در جایگاه نهم قرار دارد.

آندرسکو در 12 ماه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و رتبه‌ی خود را نسبت به پارسال، 235 پله بالاتر برده است. این تنیس‌باز کانادایی در این فصل 6.2 میلیون دلار جایزه کسب کرده که او را بعد از اشلی بارتی، به پردرآمدترین تنیس‌باز زن سال 2019 تبدیل می‌کند.

منبع: Daily Hive