Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

حزب NDP به دنبال ایجاد کسری بودجهٔ ۳۲.۷ میلیارد دلاری در صورت تشکیل دولت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حزب NDP وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات، به دنبال ایجاد کسر بودجهٔ ۳۲.۷ میلیارد دلار برای سال آینده خواهد بود و برنامه‌ای برای بازگرداندن بودجه به توازن ندارد.

نیودمکرات‌ها برنامهٔ هزینه‌ها و درآمدهای خود را منتشر کرده‌اند که در آن می‌توان هزینه‌کرد ۳۵ میلیارد دلاری جدیدی را برای سال آینده دید. البته درآمدهای جدید هم ۳۰.۵ میلیارد دلار ذکر شده‌اند.

این صورت حساب نشان می‌دهد که نیودمکرات‌ها برای سال اول دولت خودشان سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در نظر دارند و در دو سال نخست، سالی ۱۸ میلیارد دلار کسری بودجه خواهند داشت. و برای دو سال پایانی دولتشان هم سالی ۱۶.۵ میلیارد دلار کسری بودجه در نظر گرفته‌اند.

رهبر NDP، آقای جاگمیت سینگ از این کسری بودجه حمایت می‌کند. او می‌گوید: «مردم خیلی درباره بودجه متوازن شنیده‌اند، درباره صرفه‌جویی و حذف سرویس‌های عمومی هم همین‌طور. من به اینها باوری ندارم.»

«به نظر من باید آینده‌نگری داشت و معتقدم که مردم می‌خواهند در حد داشته‌هایمان زندگی کنیم. به همین خاطر هم درباره درآمدهای جدید حرف می‌زنیم که امکان سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را فراهم می‌کنند.»

حزب نیودمکرات همچنان مایل است «نرخ بدهی به GDP» را در ۴ سال آینده کاهش دهد. بزرگترین هزینه‌ای که این حزب در نظر دارد، ۱۰ میلیارد دلار برای بیمه عمومی است. و البته ۱.۹ میلیارد دلار برای دندان‌پزشکی که در سال‌های بعدی به ۸۳۰ میلیون دلار کاهش خواهد یافت. ۵ میلیارد دلار هم برای ساختن خانه‌های ارزان قیمت در نظر گرفته شده است. ضمنا برنامهٔ این دولت شامل ۱.۸ میلیارد دلار برای تامین آب پاک برای بومیان کانادا هم هست.

یکی از اهداف بلندپروازانهٔ NDP تامین پوشش درمانی همه‌جانبه برای مردم است و آقای سینگ می‌گوید که هزینه‌های آن هنوز در برنامه حزب در نظر گرفته نشده‌اند. سینگ امیدوار است که بیمه عمومی بتواند در نهایت باعث صرفه‌جویی برای سیستم بهداشتی کانادا شود، از جمله در حوزه‌های بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، و خدمات سلامت روان.

دیگر هزینه‌های مد نظر NDP شامل ۱ میلیارد دلار در سال اول برای مراقبت از کودکان است که در سال‌های بعد ۱ میلیارد دلار به آن افزوده می‌شود. ۱.۵ میلیارد دلار هم برای حمل‌و‌نقل سبز در نظر گرفته شده است، و ۱.۵ میلیارد دلار دیگر هم برای زیرساخت‌ها و خانه‌سازی برای اقوام بومی کانادا.

درآمدهای جدید بیشتر از کسب‌و‌کارها و ثروتمندان به دست خواهد آمد، از جمله ۸ میلیارد دلار از افزایش مالیات بر نرخ سود سرمایه، ۶.۳ میلیارد دلار از افزایش نرخ مالیات درآمد شرکت‌ها، ۵.۸ میلیارد دلار از سخت‌گیری بر بهشت‌های فرار مالیاتی و ۵.۶ میلیارد دلار از افزایش مالیات بر ثروتمندان.

آقای سینگ می‌گوید دریافت ۱ درصد مالیات بر ثروت‌های بالاتر از ۲۰ میلیون دلار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا ثروتمندان همیشه راه‌هایی برای جابه‌جایی دارایی‌های خود و فرار از پرداخت مالیات می‌یابند.

او می‌افزاید:

«این یکی از ترس‌های واقعی است که به ما منتقل شده است، و مشورتی که گرفته‌ایم این بوده که هزینهٔ مخفی کردن ثروت خیلی بیشتر از پرداخت ۱ درصد مالیات است.»

تا ببینیم رای مردم چیست.

منبع: Daily Hive