Thursday, April 18, 2024
-2.7 C
Calgary

ساخت مزرعه بادی ۲۸ توربینی در آلبرتا توسط شرکت انرژی وارِن بافِت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از شرکت‌های آقای وارِن بافِت، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل کمپانی برکشایر هاثاوِی، قرار است در آلبرتا یک مزرعهٔ بادی بسازد.

این کمپانی با نام BHE Canada، در واقع زیرمجموعهٔ Berkshire Hathaway Energy است و آن طور که در بیانیه‌اش به تاریخ ۱۵ اکتبر اعلام کرده، می‌خواهد در سال ۲۰۲۰ کلنگ یک مزرعهٔ بادی را در آلبرتا بزند.

این مزرعه در جنوب غرب Medicine Hat قرار خواهد داشت و ۲۸ توربین بادی در آن نصب خواهند شد تا برق کافی برای ۷۹,۰۰۰ خانه را تامین کنند.

نخست وزیر آلبرتا آقای جیسون کِنی می‌گوید: «آلبرتا افتخار می‌کند که یک خانهٔ امن برای نوآوران و کارآفرینان بزرگی است که فرصت‌ها را می‌بینند و با سرمایه‌گذاری در آنها برای مردم شغل ایجاد می‌کنند.»

«این پروژهٔ انرژی بسیار جذاب است و به شبکهٔ انرژی‌های تجدیدپذیر آلبرتا اضافه می‌شود، و در واقع رای اعتماد دیگری به اقتصاد ما ست. جالب‌تر اینکه این پروژه ۲۰۰ میلیون دلاری هیچ استفاده‌ای از کمک‌های دولتی نمی‌کند و در عوض به ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در آلبرتا اتکا می‌کند.»

این مزرعهٔ بادی که Rattlesnake Ridge Wind project نام گرفته است دقیقا از دسامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی می‌شود و سالانه ۴۷۵ گیگاوات‌ساعت برق تامین می‌کند و ظرفیت تولید اسمی آن ۳۹۸.۵ مگاوات است—که آن را تبدیل به بزرگترین پروژه انرژی از این نوع در کل کانادا خواهد کرد.

آقای ویلیام کرایستنسن گوید، نایب رئیس توسعه در BHE Canada می‌گوید:

«این پروژه می‌تواند نمونه‌ای عالی برای نیروگاه‌های بادی در مقیاس بزرگ باشد، که بدون کمک‌هزینهٔ دولتی ساخته می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.»

«BHE Canada خوشحال است که این پروژه اولین گامش در آلبرتا است و با تولید برق ارزان و پاک وارد این بازار می‌شود. ما به دنبال فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی آلبرتا هستیم.»

تامین مالی این مزرعهٔ بادی به طور کامل با BHE Canada است که آن را با سرمایه مستقیم و وام غیردولتی تامین می‌کند. انتظار می‌رود در اوج دورهٔ ساخت و ساز حدود ۱۵۰ شغل در این پروژه ایجاد شود.

منبع: Daily Hive