Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

تاثیر دانشجویان خارجی بر بازار مسکن بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی دفتر کانادایی تحصیلات بین‌المللی (CBIE)، دانشجویان خارجی تاثیر اقتصادی گسترده‌ای بر کشور کانادا می‌گذارند، که حداقل در بخش املاک می‌توانیم به راحتی آن را به صورت آماری مشاهده کنیم.

در سال 2017 که آخرین داده‌های موجود متعلق به آن است تعداد 494،525 دانشجوی خارجی در کانادا مشغول به تحصیل بوده‌اند. این میزان به نسبت سال 2010 افزایش 119 درصدی را نشان می‌دهد و در مقایسه با سال 2016 نیز 20 درصد رشد داشته است.

بنا به گزارش U.S. News and World Report کشور کانادا در سال 2017 رتبه اول را بین کشورهای دنیا را از نظر تحصیلی کسب کرده است. پس از کانادا نیز کشورهای بریتانیا، آلمان، استرالیا و ایالات‌متحده جای گرفته‌اند.

بنا به گفته CBIE سه دلیل اساسی که موجب محبوبیت بالای کانادا برای دانشجویان خارجی شده عبارت از کیفیت بالای سیستم آموزشی، شهرت این کشور به خاطر داشتن جامعه‌ای آرام و بدون تبعیض و امنیت بالای آن هستند.

پیشبینی می‌شود که دانشجویان خارجی سالانه در حدود 8 میلیارد دلار در کانادا هزینه می‌کنند که شامل هزینه‌های مربوط به شهریه، مسکن و سایر هزینه‌های زندگی می‌گردد.

علاوه بر این حضور دانشجویان خارجی موجب ایجاد بیش از 81،000 شغل و تولید بیش از 445 میلیون دلار از درآمدهای دولت می‌شود.

نظرسنجی‌ها نشان داده که 95 درصد از دانشجویان خارجی کشور کانادا را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد می‌کنند.

هرچند اکثریت دانشجویان خارجی کانادا متعلق به کشور چین و هند هستند که به ترتیب 28 و 25 درصد آن‌ها را شامل می‌شوند، در سال 2017 حداقل از 14 کشور دیگر دنیا نیز برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرده‌اند. در این بین تقریبا 15،000 دانشجو از ایالات‌متحده کشور کانادا را برای تحصیلات عالی خود برگزیده‌اند.

استان بریتیش‌کلمبیا سالانه پذیرای حدودا 115،000 دانشجو است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد بین‌المللی آموزشی شناخته می‌شود. هر دانشجو به طور میانگین هر سال 12،000 دلار برای مسکن خود پرداخت می‌کند که به عنوان بخشی از هزینه سالیانه 1.8 میلیارد دلاری دانشجویان خارجی در این استان محسوب می‌گردد. میزان ثبت‌نام دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های بریتیش‌کلمبیا طی ده سال اخیر 300 درصد افزایش یافته است.

به تازگی Real Estate Investment Network گزارشی تحت عنوان The University Effect را منتشر کرده که در آن تاثیر ورود تعداد بالای دانشجویان خارجی بر بازار املاک و مستغلات منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد. علاوه بر این در این گزارش توصیه‌هایی به سرمایه‌گزاران در حوزه مسکن دانشجویان نیز شده است.

منبع: Vancouver is Awesome